تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چیست؟ حسین عبدالباقی کیست؟

روز گذشته برج تجاری در حال ساخت متروپل در آبادان یکباره فروریخت، حادثه ای که طی آن شماری از هموطنان مان زیر آوار محبوس و ده ها تن از آن ها مصدوم و کشته شدند. اما علت حادثه چه بود و مالک این ساختمان کیست؟

علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چیست؟

پس از ریزش ساختمان متروپل، خیلی زود معلوم شد علت حادثه ساخت غیر اصولی و بی توجهی به هشدارهای کارشناسان در رابطه با ایرادات این ساختمان بوده است.

ابتدا تصویری از اخطاریه ی مهندس ناظر ساختمان متروپل مربوط به دی ماه ۹۹ منتشر شد که در آن خواستار توقف پروژه به دلیل مشکلات متعدد این سازه شده بود.

حسین عبدالباقی کیست؟ علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چیست؟

در ادامه مسئولین امر ضمن تأیید اهمال در ساخت ساختمان متروپل، از دستگیری چند تن در رابطه با این موضوع خبر دادند.

به گفته ی رئیس دادگستری خوزستان، علی دهقانی، علاوه بر مالک و پیمانکار ساختمان متروپل، ۶ نفر دیگر از نیروهای شهرداری آبادان و ناظران این طرح نیز بازداشت شدند.

استاندار خوزستان، صادق خلیلیان نیز یکی از علت‌ های ریزش این ساختمان را عدم رعایت استانداردهای لازم در سازه ی ساختمان بیان کرد و گفت: «در بررسی‌ های اولیه برخی اشکالاتی در استانداردهای مورد نیاز سازه دیده شد.»

علاوه بر این، سرپرست سازمان نظام مهندسی کل کشور، حمزه شکیب، از بی توجهی شهرداری آبادان به گزارشات سازمان نظام مهندسی درباره ی وضعیت ساخت و ساز این پروژه پرده برداشت.

حسین عبدالباقی کیست؟ علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چیست؟

شکیب درباره ی حادثه ساختمان متروپل آبادان گفت: «بر اساس گزارش مقدماتی و اطلاعات فعلی که نیاز به تکمیل دارد، ساختمان متروپل در سال ۹۶ پروانه ساخت را اخذ کرده است، اما طراحی ساختمان توسط سازمان نظام‌مهندسی انجام نشده است.»

وی افزود: «بعد از اینکه دفتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی در آبادان متوجه ساخت این برج شد، ورود کرد و پیمانکار مجبور شده تا مهندس ناظر را انتخاب کند.»

سرپرست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان توضیح داد: «مهندسان ناظر، فرآیند ساخت را به‌صورت مرتب کنترل کرده‌اند و گزارش وضعیت بحرانی پروژه را داده‌ بود؛ حتی در آخرین گزارش خود که مربوط به سال ۱۴۰۱ است، یکبار دیگر گزارش وضعیت بحرانی پروژه به شهرداری داده شد، اما توجهی به گزارش سازمان نظام‌مهندسی نشد.»

شکیب گفت: «سازمان نظام‌مهندسی وظیفه قانونی و ابزار توقف پروژه را ندارد و فقط می‌تواند در طول فرآیند ساخت، گزارش تخلفات را به شهرداری ارایه دهد و شهرداری می‌بایست جلوی ساخت‌وساز غیرمجاز را بگیرد.»

وی تأکید کرد: «در تخلفی آشکار ۳ طبقه این برج به‌صورت اضافه ساخته شده است و بی‌توجهی به گزارش مهندسان ناظر این فاجعه را رقم زد.»

سرپرست سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان گفت: «این حادثه باید درسی باشد که مقررات ملی ساختمان را رعایت کنیم.»

حسین عبدالباقی مالک ساختمان متروپل کیست؟

حسین عبدالباقی کیست؟ علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چیست؟

مالک ساختمان متروپل فردی به نام حسین عبدالباقی و متولد سال ۱۳۶۰، مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره هلدینگ عبدالباقی است.

تصاویر موجود در سایت هولدینگ عبدالباقی از حضور مسئولین رده بالای استانی در مراسم های افتتاح پروژه های شخصی وی حکایت دارد، از جمله مراسم افتتاح ساختمان متروپل که با حضور استاندار وقت برگزار شده بود.

حسین عبدالباقی کیست؟ علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چیست؟

حسین عبدالباقی به دلیل ساخت کلانتری برای نیروی انتظامی عنوان «خیّر امنیت ساز» گرفت و لوح تقدیر دریافت کرد.

علاوه بر این، در زمانی که ساختمان متروپل در حال ساخت بود، عبدالباقی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت قبل به عنوان چهره ماندگار صنعت ساختمان معرفی شد و لوح تقدیر گرفت.

او در دی ماه ۱۴۰۰ هم در اجلاس مدیران پیشرو عنوان مدیر منتخب را دریافت کرد.

هلدینگ عبدالباقی، پروژه های متعددی را ساخته یا در دست احداث دارد. بر اساس آنچه در سایت این هلدینگ آمده، برج های دو قلوی متروپل (شماره۲) ، برج مسکونی پرستیژ ، برجهای مسکونی پریمو ، مجتمع تفریحی باکس پارک و مجتمع تجاری مهرگان پروژه های در دست احداث هستند و مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی الماس جنوب، مجتمع تجاری الماس اروند ، شهرک خودرویی آبادان، مجتمع اداری وزرا ، بازار سنتی فیدوس ، مجتمع مسکونی والا و مجتمع مسکونی مینیاتور نیز قبلاً احداث و تحویل شده اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت ریزش ساختمان متروپل آبادان چیست؟ حسین عبدالباقی کیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..