تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه کباب سبزیجات رژیمی - آکا

در این پست از سایت آکاایران به شما طریقه ی درست کردن کباب سبزیجات را آموزش میدهیم ، امیدواریم که مورد توجه شما قرار گیرد.

 

مواد لازم کباب سبزیجات 20 سیخ کباب :

 

 

مواد لازم مایه خمیر :

 

مواد لازم

اندازه

مقدار / کالری

مایع خمیر

آرد سفید شش قاشق سوپخوری

100 گرم / 250 کالری

زردچوبه

1/2 قاشق چایخوری

100 گرم / 0 کالری

سیخ کباب چوبی بامبو

20 عدد

نامشخص

شیر سویا

به مقدار لازم

100 گرم / 32 کالری

آب *

به مقدار لازم

100 گرم / 0 کالری

پودر سوخاری

به مقدار لازم

100 گرم / 35 کالری

 

طرز تهیه کباب سبزیجات :

*. آکاایران : تمام مواد لازم برای تهیه مایه خمیر را در کاسه ای مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم ( آرد و زرد چوبه و آب ) .سیب زمینی های پخته را پوست بکنید و طوری خرد کنید که نرم وله شود.سویای پخته را هم  نرم و له کنید .

*. آبی را که از رنده شدن هویچ ابجاد شده است از آن جدا کنید.این نکته خیلی مهم است که آب سبزیجات را بگیرم وگرنه کباب ها ممکن است ترک بردارد و یا هنگام پخت متلاشی شود.در یک قابلمه نچسب، کلم و کدوی خرد شده را بریزید. آن قدر بهم بزنید تا آب پس دهند.

*. اگر آبی پس نداد مقدار کمی نمک روی آنها بپاشبد تا اب خود رو پس دهد.آب خارج شده از آنها را جدا کنید و دور بریزید.دو قاشق غذاخوری اب به قابلمه اضافه کنید، پیاز و زردچوبه و گارام ماسالا و زیره سبز رو هم اضافه کنید و مخلوط کنید.

*. برای چند دقیقه روی حرارت تفت دهید.مقدار اب را متعادل کنید ( اگه احتیاج داشت اب اضافه کنید ) از روی حرارت بردارید و به مخلوط سیب زمینی و سویا اضافه کنید.تمام مواد باقی مانده مثل ارد سفید و ارد ذرت و نمک را هم اضافه می کنید و خوب مخلوط میکنیم .

*. بهتر است که با دست ورز دهیم.به اندازه یک توپ کوچیک از این مخلوط بر می دارید و با کف دست دور سیخ چوبی فرم بدهید.با یک برس روی کباب ها را از مخلوط مایع خمیرمان آغشته می کنیم (می مالیم) بعد در پودر سوخاری می غلطانیم.

*. به طوریکه همه جای کباب پوشانده شود. بعد کباب ها را در سینی فر که چرب کرده اید بگذارید.به مدت 30 دقیقه در فر با دمای 220 درجه سانتی گراد قرار می دهیم.بعد آنها رو برمیگردانیم و روی آنها را شیر سویا می مالیم.دوباره برای 30 دقیقه در فر قرار می دهیم.

*. می توانیم به جای دو تا 30 دقیقه 4 بار به فاصله 15  دقیقه یک بار این کار را انجام دهیم. کباب های ما آماده است از فر در می آوریم و سرو می کنیم .نکته آب * :برای تهیه یک مایع خمیری مثل مایع خمیر کرپ یعنی به همون غلظت باید روون باشه مایع مان.

*. توضیح : گارام ماسالا یک ادویه هندی است که ترکیبی از هل، زیره،دارچین و فلفل سیاه می باشد و طعم تندی دارد.

 

خواص سویا :

*. سویا برای مبتلایان به نقرس و رماتیسم و اشخاص ضعیف البنیه بسیار مفید است.

*. سس سویا برای تحریک اشتها بکار می رود.

*. سس سویا را برای از بین بردن بوی گوشت بکار می برند.

*. سس سویا را به غذاهایی که تردید دارید سالم باشد بزنید سم آنرا خنثی می کند.

*. سس سویا ملین ، خنک کننده و ضد سم است.

 

اختصاصی آکاایران

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه کباب سبزیجات رژیمی - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..