تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با انجام این کارهای ساده در سریع ترین زمان ممکن فشار خون خود را پایین بیاورید

فشار خون بالا به ندرت علائم قابل توجهی دارد و افراد مسن و افراد دارای اضافه وزن بیشتر در معرض خطرند. فشار خون به این دلیل خطرناک است که فشار خون، فشار اضافی بر عروق خونی، قلب و سایر اندام ها مانند مغز، کلیه ها و چشم ها وارد می کند. اگر فشار خون بالا مداوم باشد و درمان نشود، می تواند خطر بیماری های جدی مانند بیماری قلبی، حملات قلبی و سکته را افزایش دهد. ممکن است برخی تغییرات در سبک زندگی مانند تغذیه سالم، ورزش منظم و ترک سیگار بتواند به کاهش آن کمک کند، اما برخی از افراد نیاز به مصرف دارو نیز دارند.

کاهش فشار خون با تغییر سبک زندگی

استرس فشار خون شما را بالا می برد و اگر استرس دارید، اولین قدم برای احساس بهتر داشتن این است که علت اضطراب خود را شناسایی کنید و در صورت امکان خودتان را از محیطی که باعث استرس می شود دور کنید. زمانی که استرس دارید یا در موقعیت‌های استرس‌زا هستید، بدن شما هورمون‌هایی مانند آدرنالین تولید می‌کند و این هورمون‌ها به طور موقت فشار خون شما را با انقباض رگ‌های خونی افزایش می‌دهند و گردش خون در بدن را سخت‌تر می‌کنند. مقابله با استرس سخت است و یک راه آسان برای انجام این کار، نفس عمیق کشیدن است.

کاهش فشار خون با تغییر سبک زندگی

زمانی که سعی می‌کنید وضعیت خود را به صورت روزانه مدیریت کنید، باید از یک رژیم غذایی کم‌چرب که حاوی مقدار زیادی فیبر و مقدار زیادی میوه و سبزیجات است، استفاده کنید و هدفتان خوردن پنج وعده در روز باشد. از انجایی که یکی از دلایل شناخته شده فشار خون بالا نمک است، مطمئن شوید که مصرف روزانه نمکتان کمتر از شش گرم در روز باشد که تقریباً به اندازه یک قاشق چای‌خوری است.

کاهش فشار خون با تغییر سبک زندگی

نوشیدن بیش از حد الکل می تواند فشار خون شما را به مرور زمان افزایش دهد. به مردان و زنان توصیه نمی شود بیش از ۱۴ واحد در هفته بنوشند. ورزش منظم می تواند فشار خون را کاهش دهد و برای قلب و عروق خونی شما عالی است. ورزش منظم، یعنی ۳۰ دقیقه ورزش در روز. نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند باعث افزایش فشار خون شود.

کاهش فشار خون با تغییر سبک زندگی

اگر سیگاری هستید، برای کاهش فشار خون باید آن را ترک کنید. سیگار مستقیماً باعث فشار خون بالا نمی‌شود، اما اگر فشار خون شما بالا باشد، سیگار کشیدن رگ‌های خونی‌تان را خیلی سریع‌تر باریک می‌کند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی را در آینده در صورت افزایش چشمگیر افزایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین وضعیت خواب برای مبارزه با فشار خون بالا کدام است؟

نمودار فشار خون بر اساس سن؛ ۱۲ نشانه کلیدی بالا یا پایین بودن فشار خون




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با انجام این کارهای ساده در سریع ترین زمان ممکن فشار خون خود را پایین بیاورید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..