تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲ چه کسانی بودند؟

پاری سن ژرمن، منچستریونایتد و رئال مادرید از جمله باشگاه هایی هستند که برخی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲ را در اختیار دارند، این باشگاه های ثروتمند در مقاطع مختلفی حاضر به پرداخت دستمزدهای نجومی به برخی از فوق ستاره های دنیای فوتبال بوده اند. با روزیاتو همراه باشید.

تردیدی نیست که فوتبال محبوب ترین ورزش جهان است. حتی روز به روز به محبوبیت این ورزش مهیج و جذاب اضافه می شود. آمار و ارقام مختلف نشان می دهد، بیش از ۳٫۵ میلیارد نفر در جهان طرفدار ورزش فوتبال هستند. این در حالی است که کریکت با اختلاف حدود ۱ میلیارد نفری در رتبه دوم محبوب ترین ورزش های جهان قرار دارد. محبوبیت بالا، قطعا درآمدهای بالا و حقوق های هنگفت را هم به همراه دارد. به همین ترتیب، حالا شاهد ارقام نجومی و گاهی باورنکردنی در فوتبال هستیم و حتی بحران اقتصادی و کرونا هم نتوانست مانع از پرداخت دستمزدهای شگفت انگیز به بازیکنان فوتبال شود.

احتمالا هم قرار نیست به این زودی ها شاهد کاهش دستمزدها به هر نحوی باشیم. به خصوص در سال های اخیر با باز شدن پای شیوخ عرب به فوتبال اروپا، شاهد بریز و به پاش های زیادی در تیم های اصطلاحا نفتی اروپا مانند پاری سن ژرمن و منچسترسیتی هستیم. اخبار و شایعه های اخیر از پیشنهاد حیرت انگیز آبی های پاریس به کیلیان امباپه، فوق ستاره جوان تیم خبر می دهد. در صورت تأیید این گزارش ها، امباپه بی تردید تبدیل به پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در حال حاضر می شود. اما قبل از اینکه به گمانه زنی رسانه ها توجه کنیم، بهتر است سری به فهرست پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲ بزنیم.

۱- لیونل مسی

 درآمد سالانه: ۴۱ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

۱- لیونل مسی

احتمالا تصاحب جایگاه اول برای اعجوبه آرزانتینی که در سال های اخیر برنده ۷ توپ طلای فوتبال شده، چندان تعجب آور نباشد. مسی این روزها دیگر بازیکن سابق نیست و کمتر نشانی از فروغ روزهای درخشانش در بارسلونا در او به چشم می خورد. اما او همچنان در ۳۴ سالگی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال جهان است. فوق ستاره آرژانتینی پس از یک تصمیم بحث برانگیز در تابستان ۲۰۲۱ به صورت آزاد از بارسلونا به پاری سن ژرمن پیوست.

قرارداد مسی با پاری سن ژرمن دو ساله به همراه گزینه ای برای تمدید خودکار تا سال سوم است. مسی که تا قبل از این تنها در بارسلونا بازی کرده بود، همچنان پس لرزه های تصمیمش برای ترک نیوکمپ دست و پنجه نرم می کند و هنوز نتوانسته فُرم دلخواه را پیدا کند. اما ظاهرا هیچ چیزی نمی تواند مانع از پرداخت دستمزد نجومی ۴۱ میلیون دلاری به مرد آرژانتینی شود.

۲- نیمار جونیور

درآمد سالانه: ۳۶٫۵ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

نیمار جونیور

نفر بعدی نیمار هم تیمی مسی است که در تابستان ۲۰۲۱ قرارداد خود با پاری سن ژرمن را تمدید کرد. ستاره برزیلی تا تابستان ۲۰۲۵ پیراهن پاری سن ژرمن را بر تن خواهد کرد و سالانه ۳۶٫۵ میلیون دلار به جیب خواهد زد. نیمار در یک دهه اخیر همواره در بین پنج یا ده بازیکن برتر جهان بوده، اما هیچ وقت نتوانسته آنطور که باید و شاید شایستگی های خود در زمین فوتبال نشان دهد. نیمار جونیور در فرانسه به همراه پاری سن ژرمن تمام عناوین داخلی را به دست آورده، اما قطعا مدیران تیم پاریسی او و نیم دو جین فوق ستاره دیگر را برای بردن جام های داخلی به پاریس نیاورده اند!

حذف از لیگ قهرمانان امسال حرف و حدیث های زیادی به دنبال داشت و حتی اخباری از احتمال تغییر در کادر مربیگری و مدیریتی و حتی فروش برخی از ستارگان این باشگاه به گوش رسید. یکی از بازیکنانی که بیش از همه مقصر باخت پاری سن ژرمن مقابل رئال مادرید قملداد می شد، نیمار بود که به عقیده هواداران هیچ وقت در حد و اندازه های یک بازیکن شاخص نشان داده است. اما با تمام این حواشی،‌ ظاهرا همچنان مدیران باشگاه پاریسی به نیمار اعتقاد دارند و نمی خواهد به این زودی ها او را از تیم خود کنار بگذارند.

۳- کریستیانو رونالدو

درآمد سالانه: ۳۶ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

کریستیانو رونالدو

کریستیانو رونالدو در تابستان ۲۰۲۱ با امضای قراردادی دو ساله با باشگاه قدیمی خود منچستریونایتد به یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در لیگ جزیره تبدیل شد. رونالدو در حالی دوباره به منچستریونایتد، باشگاهی که او را تبدیل به یک فوق ستاره کرده بود برگشت که در یک دهه اخیر در رئال مادرید و پوونتوس عناوین و افتخارات زیادی را به دست آورده بود. با این حال، در فصلی که حالا به روزهای پایانی خود نزدیک می شود، اوضاع برای شیاطین سر اصلا خوب پیش نرفت و حتی رونالدو و یارانش جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را به دست نیاوردند تا فوق ستاره پرتغالی پس از مدت ها، در فصل آینده در بالاترین سطح باشگاهی اروپا حضور نداشته باشد.

با تمام این اتفاقات رونالدو اصلا نگران وضعیت مالی خود نیست، او همچنان حتی در ۳۷ سالگی یکی از پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در جهان است. قرارداد کریستیانو رونالدو در اولترافورد مانند لیونل مسی، رقیب دیرینه او دو ساله با گزینه تمدید به مدت یک سال دیگر است. بنابراین احتمالا دستکم برای دو فصل آینده ستاره بلند بالای پرتغالی را در انگلستان و سطح اول فوتبال اروپا خواهیم دید.

۴- آندرس اینیستا

درآمد سالانه: ۳۱ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

آندرس اینیستا

شاید شما هم فکر می کردید آندرس اینیستا مدت هاست از دنیای فوتبال خداحافظی کرده است. اما اینطور نیست، زننده گل قهرمانی ماتادورها در جام جهانی ۲۰۱۰ مدت هاست در کشور ژاپن توپ می زند و کمتر خبری از او در رسانه های فوتبالی به گوش می رسد. هر چند حالا کمتر شاهد پاس های استثنایی اینیستا در سطح اول فوتبال اروپا هستیم، اما او در سرزمین سامورایی ها هم بازی هایی خوبی از خود به نمایش گذاشته است. آندرس اینیستا از زمان پیوستن به باشگاه ویسل کوبه در سال ۲۰۱۸، جام امپراتور و سوپرکاپ ژاپن را به همراه هم تیمی هایش به دست آورده است. اینیستا که هم اکنون ۳۷ ساله است، به احتمال زیاد اگر اتفاق خاصی نیفتد، دوران بازیگری خود را تا حتی حوالی ۴۰ سالگی ادامه خواهد داد.

۵- کوین دی بروینه

درآمد سالانه: ۲۸ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

کوین دی بروینه

بعد از شیاطین سرخ بهتر است به ضلع آبی شهر منچستر هم سری بزنیم. کوین دی بروینه ستاره بلژیکی تیم منچسترسیتی نفر پنجم در بین پردرآمدترین بازیکنان فوتبال است. هافبک تهاجمی خوش تکنیک و شوت زن سیتیزن ها، تابستان سال گذشته قرارداد تازه ای با مدیران منچسترسیتی به امضا رساند. با این قرارداد جدید دی بروینه تا سال ۲۰۲۵ در منچستر توپ خواهد زد.

در قرارداد جدید دستمزد کوین دی بروینه هم مطابق انتظار بالا رفته تا او با دریافت سالانه ۲۸ میلیون دلار تبدیل به پردرآمدترین بازیکن سیتیزن ‌ها شود. هرچند شایعات اخیر پس از جذب فوق ستاره نروژی، ارلینگ هالند از دورتموند خبر از تنزل دی بروینه به رتبه دوم پردرآمدترین بازیکن منچسترسیتی می داد. اما مدیران باشگاه این شایعه را قویا تکذیب کردند و صراحتا اعلام کردند، هالند در بهترین حالت حقوقی همتراز کاپیتان بلژیکی تیم خواهد گرفت.

۷- کیلیان امباپه

درآمد سالانه: ۲۸ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

کیلیان امباپه

این روزها شایعات زیادی از قلب فرانسه و پاریس به گوش می رسد. ظاهرا مدیران پاری سن ژرمن که هر لحظه انتظار اعلام خبر توافق فوق ستاره جوان خود با رئال مادرید را می کشند، حسابی دست به جیب شده اند و تصمیم گرفته اند به هر قیمتی کیلیان امباپه را در پاریس نگه دارند. در صورتی که اخبار پیشنهاد جدید باشگاه پاری سن ژرمن به مهاجم ۲۳ ساله فرانسوی صحت داشته باشد، او حقوقی بالاتر از تمام بازیکنان حال حاضر تیم از جمله لیونل مسی دریافت خواهد کرد و به این ترتیب، تبدیل به پردرآمدترین بازیکن فوتبال در جهان هم می شود. این در حالی است که تا همین هفته اخیر زمزمه هایی از توافق قریب الوقوع امباپه با رئال مادرید به گوش می رسد. موضوعی که با توجه به پایان قرارداد امباپه با پاری سن ژرمن، دست مدیران تیم پاریسی را حتی از مبلغ فروش او هم کوتاه می کرد. اما حالا به نظر می رسد که پاریسی ها تصمیم گرفته اند، تا دیر نشده جلوی خروج فوق ستاره خود را بگیرند.

۷- پل پوگبا

درآمد سالانه: ۲۷ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

پل پوگبا

پل پوگبا هافبک خوش استیل فرانسوی یکی دیگر از بازیکنان پردرآمد حاضر در باشگاه منچستریونایتد است. این در حالی است که از آخرین جامی که منچستری ها بالای سر بردند، پنج سال می گذرد و آخرین قهرمانی این تیم در لیگ جزیره هم به دوران حضور آلکس فرگوسن به یک دهه قبل بر می گردد. اما فراموش نکنید، منچستریونایتد یکی از ثروتمندترین باشگاه های انگلستان و جهان است که اصلا ترسی از دادن بالاترین دستمزدها به بازیکنانش ندارد.

برخلاف رده باشگاهی، پوگبا به همراه تیم ملی کشورش فرانسه، مهمترین جام دنیای فوتبال، جام طلایی جام جهانی را در سال ۲۰۱۸ به دست آورد. اما دومین حضور او در الدترافورد (پیش از یوونتوس برای برهه‌ ای در فصل ۲۰۱۱- ۲۰۱۲ پیراهن شیاطین سرخ را بر تن کرده بود) بدون جام سپری شد تا او احتمالا با پایان قراردادش در تابستان جاری، برای دومین و احتمالا آخرین بار و این بار به صورت بازیکن آزاد از منچستریونایتد خداحافظی کند.

۸- روبرت لواندوفسکی

درآمد سالانه: ۲۷ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

روبرت لواندوفسکی

این روزها ظاهرا حتی اف سی هالیوود (لقبی که به دلیل حواش زیاد پیرامون بایرن مونیخ به این تیم داده اند) هم از عهده بلندپروازی ستاره هایش بر نمی آید! خروج چندین ستاره قدیمی این تیم در سال های اخیر به صورت بازیکن آزاد، حتی سروصدای مدیران و اعضای هیئت مدیره این باشگاه پرافتخار آلمانی را هم در آورده است. آخرین این ستاره ها احتمالا روبرت لواندوفسکی خواهد بود که حالا زمزمه های حضور او در بارسلون اسپانیا به گوش می رسد.

فوق ستاره لهستانی بایرن مونیخ در سال های اخیر به هر افتخار تیمی و فردی که در رده باشگاهی آرزو داشت (از کفش طلا و آقای گلی لیگ قهرمانان و بوندسلیگا تا قهرمانی در لیگ قهرمان اروپا و جام باشگاه های جهان و حتی شکستن رکورد گِرد مولر، مهاجم افسانه ای ژرمن ها) دست یافت. اما ظاهرا هیچ کدام از این افتخارات برای دریافت جایزه توپ طلا، مهمترین جایزه فردی فوتبال کافی نبودند.

هرچند روبرت لواندوفسکی دو سال پیاپی نزدیک ترین فرد به این جایزه مهم بود، اما هر دو بار دست او از این جایزه کوتاه ماند. بار اول مجله فرانس فوتبال، اهداکننده این جایزه تصمیم گرفت به دلیل بحران کرونا از اهدای توپ طلا خودداری کند. بار دوم هم جایزه به گواه بسیاری از رسانه ها و کارشناسان حوزه فوتبال به ناحق به لیونل مسی، اعجوبه کم فروغ آرژانتینی رسید تا ستاره لهستانی بایرن مونیخ همچنان در حسرت رؤیای کودکی خود بماند. حالا لواندوفسکی سران بایرن مونیخ را تحت فشار قرار داده تا هر چه زودتر اجازه خروج از این باشگاه را صادر کنند. ظاهرا این تلاش آخر لواندوفسکی برای تصاحب توپ طلا است. مهاجم لهستانی بایرن مونیخ به خوبی می داند، تبلیغات و قدرت رسانه ها در دنیای امروز حرف اول و آخر را می زند و حالا می خواهد با استفاده از توان تبلیغاتی بارسلونایی ها به آرزوی دیرینه خود دست پیدا کند.

۹- گرت بیل

درآمد سالانه: ۲۶ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

گرت بیل

گرت بیل، یکی از گران قیمت ترین بازیکنان جهان بود که با انتقال پر سروصدای خود به رئال مادرید، جا پای بزرگانی همچون کریستیانو رونالدو و دیوید بکهام گذاشت که با انتقال های گرانی از انگلستان به پایتخت اسپانیا آمده بودند. اما مهاجم ولزی هر چند در ابتدای حضور در سانتیاگو برنابئو دوران موفقی را آغاز کرد، اما او با وجود دو بار گلزنی در دو فینال لیگ قهرمان اروپا و چهار قهرمانی در این تورنمنت، هیچ وقت در قامت یک ستاره محبوب ظاهر نشد. به گواه هواداران و مدیران باشگاه رئال مادرید دوران حضور گرت بیل در رئال مادرید اسفبار بوده است.

حضور گرت بیل در رئال مادرید بیشتر از مستطیل سبز به نیمکت و سکوها و بدتر از درمانگاه محدود بوده است. مرد ولزی این روزها بیشتر از اینکه به فکر حضور مؤثر در بازی های فوتبال باشد در چمن گلف دیده می شود. همین موضوع هم باعث خدشه دار شدن شخصیت ورزشی او در باشگاه، هواداران و رسانه ها شده است. رفتارهای غیرحرفه ای و زننده گرت بیل کار را به جایی رسانده که خبر جدایی بیل در تابستان جاری برای بسیاری از هواداران رئال مادرید، تبدیل به خبری فوق العاده خوشحال کننده شده است. مدیران باشگاه هم که از پرداخت دستمزد گزاف ۲۶ میلیون دلاری به بازیکنی به تعبیر هواداران «بی مصرف» به ستوه آمده اند، قطعا با خروج او در تابستان نفس راحتی خواهند کشید!

۱۰- ادن هازارد

درآمد سالانه: ۲۶ میلیون دلار (بدون کسر مالیات)

ادن هازارد

ادن هازارد (یا آزار) یکی دیگر پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در جهان است که در رئال مادرید توپ می زند. مهاجم خوش تکنیک و گلزن بلژیکی هم در انتقال گران قیمتی از چلسی انگلیس به رئال مادرید پیوست، اما هیچ وقت نتوانست درخشش دوران حضور در چلسی را در پیراهن قوهای سفید تکرار کند.

کاپیتان تیم ملی بلژیک هم مانند گرت بیل اکثر دوران حضور خود در رئال مادرید را در درمانگاه ها و مراکز درمانی سپری کرده است. اما برخلاف بیل، او هیچ وقت منفور هوادران نبود و حتی اخیرا اعلام کرد، می خواهد در رئال مادرید باقی بماند تا همچنان فرصت درخشش در پیراهن لوس بلانکوس را داشته باشد. با توجه به اینکه قرارداد مهاجم ۳۱ ساله رئال مادرید در تابستان ۲۰۲۴ به پایان می رسد،‌ احتمالا هواداران باشگاه همچنان می توانند منتظر دیدن هازارد دوران اوجش در پیراهن مادریدی ها باشند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردرآمدترین بازیکنان فوتبال در سال ۲۰۲۲ چه کسانی بودند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..