تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دو پیاز آلو ؛ آموزش طرز تهیه دو پیاز آلو غذای خوشمزه شیرازی

آموزش روش تهیه دو پیاز آلو غذای شیرازی بدون آلو!

غذای دو پیاز آلو غذای خوشمزه و خوش طعم شهر شیراز است ولی جالب است بدانید که با آلو تهیه نمی شود. برای تهیه کردن این غذای خوشمزه شیرازی نیاز به سیب زمینی، پیاز و تخم مرغ دارید و نیاز به آلو نیست. اما چرا این غذا آلو ندارد؟ آلو در واقع همان سیب زمینی خودمان است که شیرازی ها به آن آلو می گویند ولی چرا به سیب زمینی آلو می گویند؟

سیب زمینی هم مانند خیلی از سبزی و صیفی جات دیگر ذات ایرانی ندارد و در زمان های قدیم توسط افراد از کشورهای دیگر وارد ایران شده است. در واقع سیب زمینی توسط فردی به نام سرجان ملکم که تابیعیت انگلیسی داشته است وارد ایران شده است و در بوشهر به کشاوران یاد می دهند که چطور باید سیب زمینی بکارند.

طبق گفته های دیر سیب زمینی در استان کرج در منطقه ای به نام پشند کاشته می شود و بعضی از سیب زمینی ها به نام پشندی هم معروف هستند. از آن به بعد دیگر سیب زمینی جزیی از غذای مردم شد و بدین ترتیب وارد سفره های مردم شد. شیرازی ها اوایل به این محصول جدید الوملکمی می گفتند که نام شخصی بود که سیب زمینی ها را آورده بود و به مرور زمان نام های دیگری به آن دادند و در مقطعی به آن آلو زمینی می گفتند که حالا بیشتر شیرازی ها به آن آلو می گویند.

امروزه سیب زمینی یکی از مهمترین محصولاتی است که در بیشتر غذاها از آن استفاده می کنند و بسیار طرفدار دارد. سیب زمینی سرخ کرده یکی ا غذاهای بسیار خوشمزه ای است که در ایران هم بسیار محبوب است و البته نباید زیاد صرف شود. بهترین حالت استفاده از سیب زمینی نوع پخته شده یا پوره آن است که دارای کربوهیدرات، ویتامین و دیگر مواد معدنی می باشد.

مواد لازم پیاز متوسط 4 عدد سیب زمینی بزرگ 1 عدد روغن به مقدار لازم تخم مرغ 2 عدد نمک به میزان لازم زردچوبه به میزان لازم فلفل به میزان لازم

دو پیاز آلو

مراحل پخت سیب زمینی را آب پز کنید، نیازی به گرفتن پوست آن نیست و بگذارید با پوست پخته شود. بعد از اینکه سیب زمینی ها پخته شدند، پوست سیب زمینی را بگیرید و آن را به صورت نگینی خرد کنید. پیاز را خرد کنیدو با زردچوبه، فلفل و نمک در روغن آن را تفت می دهیم. در آخر تخم مرغ ها را به موادی که داریم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد خوب پخته شوند.

دو پیاز آلو

نکات غذایی این غذا را می توانید با نان سرو کنید. در کنار ای غذا می توانید نارنج، کاهو، سبزی خوردن و ترشی بادمجان مصرف کنید. گاهی وقت ها می توانید تخم مرغ به این غذا اضافه نکنید تا طعمی متنوع داشته باشد. در صورت تمایل می توانید به این غذارب هم اضافه کنید. در صورت تمایل می توانید سیب زمینی را در این غذا آب پز نکنید و در روغن تفت دهید و بقیه مراحل را مانند دستور بالا انجام دهید. این غذا را می توانید برای وعده شام و یا پیش غذا آماده کنید زیرا سبک است. در اه رمضان می توانید برای وعده افطاری آن را میل کنید. این غذا را افراد دیابتی نباید مصرف کنند. برای آب پز کردن سیب زمینی بهتر است با پوست آن را آب پز کنید تا ویتامین ث آن حفظ شود. اگر غذا را بدون تخم مرغ مصرف کنید ارزش غذایی پروتئینی آن پایین می آید یعنی مقدار پروتئین آن کاهش پیدا می کنید.

اگر از طعم دو پیاز آلو که با سیب زمینی تهیه می شود خوشتان آمده در ادامه طرز تهیه سیب زمینی فرانسوی و طرز تهیه شامی سیب زمینی هندی را هم بخوانید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دو پیاز آلو ؛ آموزش طرز تهیه دو پیاز آلو غذای خوشمزه شیرازی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..