تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پرداخت وام ارزان‌قیمت برای احیای میراث تاریخی روستاها

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه روستاها قطب اقتصاد کشورند و باید به آنها توجه ویژه داشت، اظهار کرد: بحث گردشگری در بین خانواده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و جزو برنامه‌ریزی خانواده‌ها در طول سال است و در این میان روستاهای هدف گردشگری از جایگاه ویژه‌ای برخوردارند. اجرای طرح روستاهای هدف گردشگری در بحث رونق اقتصادی روستاها بسیار موثر است و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، درآمدزایی خواهد بود.

وی افزود: اعتبارات ویژه‌ای از محل اجرای طرح هادی و اعتبارات ملی برای بازسازی روستاها داریم، اما به‌طور خاص امسال 160 میلیارد تومان به احیای بافت فرهنگی روستاها اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: هم‌افزایی توان مدیریتی بنیاد مسکن و وزارت میراث فرهنگی باعث می‌شود هنگام بازسازی و عمران روستاها، از حفظ هویت فرهنگی روستا به ویژه در نماسازی ابنیه غافل نشویم و هرگونه ساخت‌وساز در محوطه روستاها مطابق با ضوابط فرهنگی و بافت اصلی روستا صورت گیرد.

نیکزاد گفت: روستاییان علاقمند به اشتغال در برنامه‌های گردشگری و صنایع دستی و همچنین متقاضیان احیای بافت فرهنگی و میراث تاریخی روستاها می‌توانند با معرفی بنیاد مسکن از بانک‌ها تسهیلات ارزان قیمت بگیرند.

سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با اشاره به اینکه روستاها ذخیره ژنتیکی ملموس و ناملموس میراث فرهنگی کشور هستند گفت: بنیاد مسکن بیش از هر نهاد دیگری در روستا حضور دارد و به همین دلیل می تواند بهترین حافظ میراث فرهنگی باشد.

وی افزود: روستاها خاستگاه اصلی میراث فرهنگی، صنایع دستی و خدمات گردشگری هستند  و روستائیان می توانند بهترین یگان حفاظت آثار فرهنگی باشند. باید جلوی فرسایش آثار فرهنگی موجود در روستاها را با کمک ساکنین روستا گرفت و با کمک بنیاد مسکن به مرمت ، بازسازی و بهینه سازی این آثار همت کرد.

وی گفت: بنیاد مسکن می تواند حداقل نیازهای بهداشتی گردشگری را با استانداردهای لازم فراهم کند و در ایجاد راههای دسترسی و محوطه سازی روستاهای هدف گردشگری کمک کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پرداخت وام ارزان‌قیمت برای احیای میراث تاریخی روستاها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..