تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اکثر خانواده‌های ایرانی 5 سال بعد ازدواج فرزنددار می‌شوند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛‌ علیرضا زالی در نشست قرارگاه جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت:‌ حدود 13 میلیون جوان مجرد در کشور داریم و نرخ مجرد بودن در گروه سنی 20 تا 25 سال در اکثر مناطق کشور ما 42 درصد است و در گروه سنی 25 تا 29 سال این عدد بین 30 تا 40 درصد در نوسان است.

افزایش 4 ساله سن ازدواج

وی افزود: سن ازدواج در سال‌های اخیر در زنان و مردان 2.7 تا 4.2 سال افزایش یافته است و بنابراین به دلیل بالا رفتن سن ازدواج افراد، ذخیره باروری آنها تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد:‌ فاصله بین ازدواج تا تولد اولین فرزند در اکثر خانوارهای ایرانی به 5 سال رسیده است. فاصله بین فرزند اول و دوم در اکثر مناطق کشور نیز متعارف نیست.

زالی گفت:‌ نزدیک به 20 درصد موالید فرزند اول در گروه سنی بالای 35 سال اتفاق می‌افتد.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نرخ جانشینی 2.1 است.

افزایش آمار تجرد قطعی در کشور

زالی درباره تجرد قطعی گفت:‌ اگر فردی تا سن 45 سالگی به هر دلیلی ازدواج نکند در گروه تجرد قطعی قرار می‌گیرد؛ متأسفانه در سال‌‌های اخیر آمار تجرد قطعی در حال افزایش بوده است و باید با استفاده از برنامه‌های تشویقی و تسهیل فرآیند ازدواج موجب جلوگیری از این آسیب اجتماعی، ‌اقتصادی و فرهنگی شویم.

سالمندی ایران الگوی زنانه به خود گرفته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: ‌فرآیند سالمند شدن در ایران الگوی زنانه به خود گرفته است زیرا امید به زندگی در زنان و مردان با یکدیگر فاصله دارد.

لزوم تثبیت جمعیت فعلی کشور

زالی با اشاره به آمار بالای حوادث جاده‌ای در کشور بیان داشت:‌ یکی از سیاست‌هایی که باید در پیش بگیریم، تثبیت جمعیت فعلی است؛ ‌بسیاری از جوانان مولد ما که در سن باروری قرار دارند در اثر تصادفات از دنیا می‌روند. سالانه 16 هزار نفر از ایرانیان در اثر تصادف فوت و سه برابر این جمعیت، ‌ناتوان و معلول و از چرخه اقتصادی خارج می‌شوند. باید برای جلوگیری از حوادث اقداماتی صورت بگیرد.

وی با اعلام اینکه ایران از فاز اول سالمندی عبور کرده است؛‌ خاطرنشان کرد: سالمندی سه فاز دارد و ایران در حال ورود به فاز دوم سالمندی است؛‌ در کشوری مانند فرانسه، زمان پایان فاز اول سالمندی و ورود به فاز دوم 60 سال طول کشید اما پیش‌بینی می‌کنیم که این عدد در ایران 20 سال باشد.

زالی تصریح کرد:‌ هزینه بهداشتی افراد سالمند بالای 65 سال نسبت به افراد زیر 65 سال،‌ 5 برابر بیشتر است و بنابراین سرمایه‌گذاری بهداشتی روی جوانان کشور نیز می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اکثر خانواده‌های ایرانی 5 سال بعد ازدواج فرزنددار می‌شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..