تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظام دامپزشکی با سپردن مراقبت از توله یوز باقیمانده به دامپزشک اندونزیایی مخالفت کرد

بدنبال تلف شدن دو توله از سه توله یوزپلنگ های ایرانی به دلیل زنجیره ای از اشتباهات و اهمال کاری ها، خبر رسیده بود که در تلاش برای زنده نگه داشتن توله یوز سوم که در شرایط خوبی قرار ندارد، از یک دامپزشک اندونزیایی کمک گرفته خواهد شد اما اکنون رییس سازمان دامپزشکی کشور با کمک گرفتن از دامپزشک خارجی مخالفت کرده است. محمدرضا صفری رییس سازمان نظام دامپزشکی کشور در نامه ای به رییس سازمان محیط زیست کشور از مخالفت این سازمان با سپردن توله یوز ایرانی به دامپزشک اندونزیایی گفته است. در این نامه چنین آمده است:

نظر به مصاحبه منتسب به حضرتعالی در رسانه‌های کشور مبنی بر دعوت از دامپزشک اندونزیایی برای مراقبت از توله یوزپلنگ ایران به استحضار می‌رساند:

دامپزشکی ایران از حیث دانش، امکانات، تجهیزات و دامپزشکان فعال در حوزه حیات وحش از کفایت لازم برای ارائه خدمات مدیریت دامپزشکی در این خصوص برخوردار بوده و توانمندی و ظرفیت حرفه دامپزشکی در ایران از بسیاری از کشور‌های منطقه کارآمدتر و در حد سرآمد است.

در عین حال سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا از انتقال دانش نوین در حوزه دامپزشکی از طریق دعوت از دامپزشکان سرشناس بین‌المللی استقبال نموده و از آن حمایت می‌نماید.

با این وجود از آنجاکه ارائه هرگونه خدمات مشاوره‌ای و درمانی در حوزه دامپزشکی در سطح کشور منوط به تأیید صلاحیت و اخذ مجوز از سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران است خواهشمند است دستور فرمائید مدارک مثبته دال بر صلاحیت حرفه‌ای دامپزشک اندونزیایی مورد نظر برای ارائه خدمات مورد نیاز آن سازمان برای بررسی و تأیید و ارائه مجوز لازم به این سازمان ارسال گردد.

بدیهی است در غیر اینصورت ارائه خدمات حرفه‌ای دامپزشکی توسط ایشان در امر مشاوره و درمان و مراقبت دامپزشکی در جمهوری اسلامی ایران مغایر قوانین و مقررات است.

در این‌حال کمیته دامپزشکی حیات وحش و محیط زیست سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا. نیز بررسی نحوه مدیریت خدمات و مراقبت‌های دامپزشکی درخصوص یوز ایران را آغاز نموده و گزارش قصور یا تقصیر احتمالی کادر دامپزشکی و عوامل مدیریتی ذیربط را به شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی ج. ا. ا؛ و عندالزوم دیگر مراجع ذیربط ارائه خواهد نمود.

در این راستا ضمن تشکر از جنابعالی بابت تشکیل گروه حقیقت یاب، خواهشمند است دستور فرمائید همکاران جنابعالی ضمن همکاری با کمیته مذکور اسناد و مدارک مربوطه را در اختیار کمیته یاد شده قرار دهند.

گفته می شود توله یوز سوم در مهمانسرای مدیران سازمان محیط زیست است و تیمارگر بالاسر آن قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظام دامپزشکی با سپردن مراقبت از توله یوز باقیمانده به دامپزشک اندونزیایی مخالفت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..