تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صاحبخانه های بی رحم نقره داغ می شوند

صاحبخانه های بی رحم نقره داغ می شوند سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: اگر صاحبخانه‌ای قرارداد سال گذشته مسکن خود را بیش از ۲۵ درصد افزایش دهد، گرانفروشی کرده و مشمول جریمه می‌شود. 17 اقتصادی 1401/03/01 جریمه صاحبخانه های متخلف ۵ برابر می‌شود


محمدعلی اسفنانی در خصوص برخورد با تخلفات حیطه رهن و اجاره مسکن و برخورد تعزیراتی با این مسئله گفت: تا پیش از این برخورد با تخلفات این چنینی و اینکه مبنایی برای برخورد تعزیراتی داشته باشیم، وجود نداشت.

وی افزود: اتفاقی که قرار است بیفتد بسیار اتفاق مناسبی است و با کسانی که در حیطه مسکن مستأجران را مجبور به پرداخت هزینه گزاف می‌کنند، برخورد خواهد شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: هر مبلغی که سال گذشته مورد توافق طرفین بوده مبنایی برای افزایش قیمت است به طوری که افزایش این مبنا در تهران ۲۵ درصد و در سایر کلانشهرها ۲۰ درصد است. همچنین این میزان در سایر شهرها ۱۵ درصد اعلام شده است.

اسفنانی با بیان اینکه اگر صاحبخانه‌ای قراردادی با بیش از این میزان منعقد کنند، تخلف کرده است گفت: اگر کسی بالاتر از این میزان قراردادی منعقد کنند گرانفروشی کرده است و اگر رقمی بیش از ۲۵ درصد ببنند، مبلغ مازاد گرانفروشی محسوب می‌شود.

صاحبخانه‌های بی‌رحم نقره‌داغ می‌شوند

وی در خصوص اعمال جریمه برای صاحبخانه های متخلف گفت: گرانفروشی هم جریمه‌های مشخص دارد و در صورت تصویب نهایی و طی شدن روند اجرایی مصوبه افزایش اختیارات تعزیرات، جریمه‌های مذکور ۵ برابر می‌شود.

عدم عرضه کالاهای تولیدی از سوی برخی تولیدکنندگان

اسفنانی در ادامه و در خصوص پرونده‌های مربوط به گرانفروشی کالاهای اساسی گفت: حسب گزارش‌های متعدد، در این رابطه هم پلمب و هم تخلف گرانفروشی داشتیم.

وی افزود: علاوه بر این تخلف، عدم عرضه هم گزارش شده مبنی بر اینکه برخی شرکت‌های تولیدی کالا را تولید کردند اما عرضه نمی‌کردند. برخی موارد هم تقلب داشتیم به طوری که برنج داخلی را با برنج خارجی مخلوط کرده بودند.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: tasnimnews.com

برچسب ها:



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صاحبخانه های بی رحم نقره داغ می شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..