تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وحدت، راهبرد اساسی امت مسلمان است

توليت آستان قدس رضوی با اشاره به اينكه وحدت مسلمانان يک راهبرد اساسی براي امت اسلامی است،‌ گفت: امروز همه اهل بيان و‌ قلم بايد به دنبال تقويت وحدت مسلمانان بوده و از امور مخالف با اين اصل بر حذر باشند.

وحدت، راهبرد اساسی امت مسلمان استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام و المسلمين سيدابراهيم رئيسی در مراسم عمامه گذاری طلاب خراسان رضوی عصر امروز در تالار ولايت حرم مطهر رضوی، افزود: برای عصر روز جمعه ادعيه و مناجات های زيادی وارد شده كه بيانگر اهميتِ رشد و تعالي انسان به سوی عبوديت و سعادتمندی و طلب مغفرت از خالق هستی است.
وی با اشاره به آيه «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم ۖ تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا» افزود: دشمن شناسي و دشمن ستيزي از مهمترين ويژگي هاي ياران پيامبر(ص) است، دشمن ستيزي فرع بر دشمن شناسي است يعني در وهله اول بايد دشمن را به صورت قطعي شناخت و سپس با او ستيز كرد.
توليت آستان قدس رضوي محبت ورزي به يكديگر را دومين شاخصه ياوران رسول الله(ص)‌ معرفي کرد و گفت: به عظمت نام پيامبر(ص) هفته جاري به «هفته وحدت» نامگذاري شده است، وحدت در منطق انقلاب اسلامی، فراتر از دو مقوله تاکتیک یا استراتژی است. بر مبنای آیات قرآن کریم و سخنان معصومین(ع) هویت امت اسلامی یک هویت واحد است.
حجت الاسلام رئيسی گفت: امروز همه اهل بيان،‌ قلم و فعالان فرهنگي بايد به دنبال تقويت وحدت مسلمانان باشند و از اموري كه مخالف با اصل وحدت است بر حذر باشند.
حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در ادامه «عبوديت و بندگي» را سومين ويژگي اصحاب پيامبر(ص) عنوان و گفت: ‌اگر عبد سالك به اين مقام برسد كه تمام ذرات وجودش جندالله است و خداوند متعال بر آنها حكومت مي كند، يقينا رفتارش فرق خواهد كرد و در مسير عبوديت گام خواهد برداشت.
وي رفتار اجتماعي در سايه سبك زندگي اسلامی را يكي از مهمترين شاخصه هاي طلبه موفق معرفي و اظهار كرد: رفتار و سلوک علمای ربانی، مهذّب، وظیفه‌شناس و متعهدي چون آيت الله صدوقي،‌ اشرفي اصفهاني و ديگران بزرگان در طول تاریخ اثرات شگرفی را بر جوامع داشته است.
وی در ادامه سخنان خود، نقش همسران طلاب در موفقیت آن‌ها را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: همسران طلاب در تمام موفقیت‌های آن‌ها شریک و سهیم‌اند و با ازخودگذشتگی و ایثار خود، آن‌ها را همراهی می‌کنند.
انتهای پیام// م.م



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وحدت، راهبرد اساسی امت مسلمان است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..