تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غذاهایی که باور نمی کنید باعث ایجاد گاز معده شوند

گاز معده یا کمی نفخ بدترین چیز در دنیا نیست. ممکن است در موقعیت های اجتماعی ناخوشایند باشد، اما این تنها یکی از عملکردهای طبیعی بدن ما است. بیشتر مردم از گاز معده ناراحتند، به خصوص زمانی که در جمع هستند. به طور کلی، گاز بدترین چیز در جهان نیست، اگرچه ممکن است در آن زمان بسیار بد به نظر برسد. اگر می خواهید از موقعیت های شرم آور و بالقوه بدبو اجتناب کنید، ممکن است بخواهید از برخی از این غذاها قبل از اینکه شب را بیرون بگذرانید پرهیز کنید.

گاز معده

سبزیجات چلیپایی

سبزیجات چلیپایی سبزیجاتی هستند که به خاطر چهار گلبرگ گلهایشان که شکل صلیبی دارند نامگذاری شده اند.

چلسی عامر، متخصص تغذیه متخصص تغذیه در منهتن و وبلاگ نویس گفت که اگرچه ممکن است برای سلامتی شما عالی باشد، اما سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کلم بروکلی، گل کلم و کلم بروکسل ممکن است باعث ناراحتی معده بیشتری شوند. این به این دلیل است که “این سبزیجات سرشار از فیبر هستند و باکتری‌ های روده بزرگ شما این ذرات هضم نشده را می‌ خورند و به عنوان یک محصول فرعی گاز تولید می‌ کنند.”

بنابراین، برای مثال، اگر می‌ خواهید با وارد کردن سبزیجات بیشتر به رژیم غذایی‌ تان شروع به خوردن سالم‌ تر کنید، اگر می‌ ترسید که این کار باعث ایجاد گاز معده در شما شود، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

آب ناکافی با غلات دارای فیبر بالا

این غذا ممکن است اصلاً تعجب آور نباشد، اما غلات با فیبر بالا و همچنین سایر غذاهای پر فیبر می توانند باعث ایجاد گاز معده شوند. به گفته عامر، این به این دلیل است که فیبرهای خاصی وجود دارد که دستگاه گوارش انسان برای هضم آنها مشکل دارد. این می تواند باعث ایجاد گاز شود.

با این حال، آیا می‌ دانستید که هیدراته ماندن می‌ تواند از گاز معده در هنگام خوردن فیبر زیاد جلوگیری کند؟ عامر می‌ گوید: «هر وقت بیماری دارم که شروع به خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می‌ کند، انتظار کمی گاز دارم، زیرا اینگونه به روده‌ های خود کار بیشتری می‌ دهید. نوشیدن آب کافی برای کمک به جابجایی مواد غذایی با فیبر بالا از طریق سیستم گوارشی و کاهش مقداری گاز در ابتدا ضروری است.

غذاهای با فروکتوز بالا

شاید تعجب کنید که بدانید برخی از میوه ها و سبزیجات نیز می توانند باعث ایجاد گاز شوند. عامر می‌ گوید: «غذاهای با فروکتوز بالا مانند پیاز، کنگر فرنگی، گلابی و برخی میوه‌های دیگر در صورتی که در هضم آن‌ ها مشکل دارید، ممکن است باعث ایجاد گاز شوند. فروکتوز یک کربوهیدرات قابل تخمیر است که باعث ناراحتی در برخی افراد می شود.

لیزا کوهن، متخصص تغذیه گفت که این غذاها و همچنین سایر مواد غذایی مانند میوه های خشک، آلو، خرما و انجیر دارای اثر ملین هستند. این با گاز نیز مرتبط است.

مراقب آنچه می نوشید باشید

متخصصان بهداشت به طور کلی آب آشامیدنی را توصیه می کنند، به ویژه زمانی که فیبر زیادی می خورید. با این حال، در حالی که آب ممکن است برای سیستم گوارشی شما مفید باشد، مایعات دیگر ممکن است مفید نباشند. به گفته کوهن، نوشیدنی هایی مانند قهوه که «اثر ملین دارند» می تواند باعث ایجاد گاز در شما شود. سایر نوشیدنی‌ ها مانند آبجو و همچنین نوشابه‌ های رژیمی و چای، وقتی حاوی جایگزین‌ های قندی مانند سوربیتول، زایلیتول و مانیتول باشند نیز می‌ توانند باعث ایجاد گاز اضافی شوند. او گفت، اگر فکر می‌ کنید که این نوشیدنی‌ ها ممکن است شما را دچار گاز کنند، یک نکته خوب این است که برای مدتی از نوشیدن آن‌ ها دست بکشید تا ببینید که آیا این این امر گاز معده را تسکین می‌ دهد یا خیر.

مجبور نیستید خوردن غذاهایی که باعث ایجاد گاز معده در شما می شود را ترک کنید

اگر اهل غذا خوردن هستید یا فقط فردی هستید که از غذاهای مختلف لذت می برید، اجتناب از برخی چیزها برای جلوگیری از باد شکم ممکن است گزینه جذابی نباشد.

کوهن گفت که بسته به غذا، کارهایی وجود دارد که می‌ توانید انجام دهید تا از گاز شکم خود جلوگیری کنید، حتی اگر غذا باعث ایجاد گاز شود. تهیه غذاها به روش خاصی می تواند احتمال ایجاد گاز در شما را کاهش دهد. او گفت: “برای حبوبات، افزودن سرکه یا آب لیمو می تواند به تجزیه نشاسته هایی که نمی توانیم کمک کند.” فقط مطمئن شوید که آنها را خوب یا تا زمانی که نرم شوند می پزید. برای سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، می توانید از همان روشی که برای پختن لوبیا استفاده می شود استفاده کنید تا از ایجاد گاز جلوگیری کنید. او گفت که نکته دیگر این است که هنگام پختن سبزیجات حاوی گوگرد مانند گل کلم، درب آن را بردارید، زیرا این کار می تواند به کاهش گاز کمک کند.

جلوگیری از گاز معده

اگر به طور کلی نگران گاز هستید، راه هایی برای جلوگیری از آن وجود دارد. دکتر ناتاشا سندی، متخصص پوست و متخصص سلامتی افراد مشهور، می‌ گوید چند کار وجود دارد که می‌ توانید برای جلوگیری از سناریوهای بالقوه شرم‌ آور انجام دهید. او گفت که مکمل هایی با آنزیم های گوارشی وجود دارد که می توانید برای بهبود سیستم گوارش خود و جلوگیری از گاز گرفتگی مصرف کنید. همچنین می توانید مقدار غذایی را که می بلعید با لقمه های کوچکتر کاهش دهید و غذای خود را به آرامی قورت دهید.

قبل از مصرف داروهای ضد گاز، باید سلامت کلی خود را نیز در نظر بگیرید و در صورتی که گاز معده شما باز هم وجود داشته باشد، در این صورت کاهش می یابد. با یک متخصص تغذیه صحبت کنید زیرا ممکن است اطلاعات بسیار مفیدی برای شما داشته باشد. به عنوان مثال، کوهن گفت: “اگر گاز زیادی دارید، داروهای خود را بررسی کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد مشکل شوند.” مکمل ها و ترکیبات اسموتی خود را نیز بررسی کنید.

ممکن است چیزی نباشد که خورده اید

گاهی اوقات گاز شکم ناشی از چیزی فراتر از خوردن غذاهای خاص است. دکتر ریچل پالس، جراح گفت که گاز بیش از حد می‌ تواند نشانه‌ ای از یک مشکل جدی‌ تر باشد. وی گفت: سندرم روده تحریک پذیر یا IBS اختلالی است که روده بزرگ را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل 15 درصد از آمریکایی ها را مبتلا کرده است. برخی از علائم IBS عبارتند از نفخ، اسهال، یبوست و البته گاز.

دکتر سندی گفت که جدای از IBS، تولید بیش از حد گاز می تواند نشانه مشکلات دیگری مانند کرون، کولیت اولسراتیو، بیماری سلیاک، حساسیت به گلوتن، نشتی روده و اضطراب باشد. به همین دلیل است که او گفت اگر فکر می کنید علائم شما غیرعادی است، بسیار مهم است که به پزشک مراجعه کنید.

این فقط گاز است

برخی از افراد تجربیات مرگباری با باد شکم داشته اند. در حالی که آنها می توانند خجالت آور باشند و صادقانه بگوییم که کمی بدبو هستند، باید به خاطر داشته باشید که گاز وحشتناک ترین چیزی نیست که ممکن است اتفاق بیفتد.

اگر گاز دائمی و بد یک چیز مداوم در زندگی شما باشد، ممکن است نشانه ای از مشکلات بالقوه سلامتی باشد و در این صورت حتما باید به پزشک مراجعه کنید. در غیر این صورت، بهترین درمان برای کمی گاز معده فقط داشتن حس شوخ طبعی در مورد آن است. برای همه پیش میاد!

منبع:

thelist

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غذاهایی که باور نمی کنید باعث ایجاد گاز معده شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..