تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرمت قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج در حال انجام است

یعقوب گویلیان از قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج بازدید و در جریان روند اجرای طرح مرمت این قلعه قرار گرفت.

مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت:با پیگیری‌های به‌عمل آمده، مرمت قسمت‌هایی از این قلعه که در معرض آسیب قرار گرفته بود، آغاز شده و در حال انجام است.

او می گوید: قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج یکی از باشکوه‌ترین قلعه‌های کردستان است که از اواخر دوره ایلخانی تا دوره صفویه، مرکز حکومت ولایت کردستان ایران‌زمین بوده است.

گویلیان گفت: نام کنونی قلعه‌شهر حسن‌آباد از امیرحسن‌خان گرفته شده است،هلوخان، احمدخان و بنیان‌گذار حکومت اردلان امیرحسن‌خان، از حاکمان نامداری بوده‌اند که در قلعه حسن‌آباد حکومت کرده‌اند.

گفتنی است؛ این بنای تاریخی در تاریخ ۲۴ اسفند‌ماه ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۷۵۸ در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیده است. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرمت قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج در حال انجام است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..