تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالمندی جمعیت به ابربحران تبدیل می‌شود/ 60 درصد منابع بیمه‌ای صرف سالمندان می‌شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛‌ احمد دلبری، در نشست تبیین جایگاه توانبخشی و سلامت اجتماعی درنظام سلامت با اشاره به سالخوردگی جمعیت در ایران بیان کرد: به پاس خدماتی که 40 سال گذشته اتفاق افتاد امید به زندگی به 76 سال رسیده که نسبت به اول انقلاب 20 سال افزایش یافته است.

وی افزود: این افزایش عمر نیاز به تمهیدات خاصی دارد. درصد سالمندان جمعیت در 40 سال گذشته دوبرابر شده است؛ در سال 1355 پنج و سه دهم درصدجمعیت ایران را سالمندان بالای 60 سال تشکیل می‌دادند اما الان این عدد به 10 درصد رسیده است به عبارتی 40 سال طول کشید که جمعیت سالمند دو برابر شود اما سرعت رشدجمعیت سالمند افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:‌ ما فقط 20 سال برای فراهم کردن زیرساخت برای سالمندان وقت داریم‌‌ زیرا در سال 2050 بیش از 30 درصد جمعیت ایران سالمند می‌شود اما زیرساخت‌های آن فراهم نیست و ما در موضوع سالمندی، ابربحران خواهیم داشت.

دلبری گفت: 60 درصد منابع بیمه‌ای برای 10 درصد جمعیت کشور که سالمند هستند صرف می‌شود و در آینده این منابع موردنیاز به شدت افزایش خواهد یافت و در تأمین منابع به مشکل خواهیم خورد. این در حالی است که در کشورهای پیشرفته، بیشترین کارآفرینی در اروپا در حوزه سالمندی و مشاغل خانگی است. 20 درصد سالمندان ما وابسته به مراقب هستند و به عبارت دیگر می‌توان گفت در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار شغل پنهان داریم اما دولت‌ها به این مسئله توجهی نکردند.

رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بیان داشت:‌ در سال1960 در انگلیس، متخصص طب سالمندی تربیت می‌شد اما در سال 2020 ما در ایران سه دوره این تخصص را تربیت کردیم و همکاران متخصص داخلی فشار آوردند و به دلیل تضاد منافع این تخصص از کشور حذف شد و الان به 2031 متخصص طب سالمندی در کشور نیاز داریم اما تعداد متخصصان این رشته کمتر از 20 نفر است!

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالمندی جمعیت به ابربحران تبدیل می‌شود/ 60 درصد منابع بیمه‌ای صرف سالمندان می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..