تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برای جهاد تبیین باید سنت سوزی و سنت سازی کنیم

به گزارش خبرگزاری بسیج استان خراسان رضوی، سرهنگ عباسیان مسئول معاونت سیاسی سپاه امام رضا علیه السلام در جمع طلاب و مبلغین شهرستان طرقبه شاندیز در جلسه بصیرت افزایی با محوریت جهاد تبیین گفت: جهاد یعنی تلاش برای مقابله‌ با دشمن؛ هر تلاشی جهاد نیست. خیلی‌ها تلاش می‌کنند، تلاش‌های علمی زیادی می‌کنند،

وی ادامه داد: جهاد یعنی چه؟ جهاد یعنی تلاش برای مقابله‌ با دشمن؛ هر تلاشی جهاد نیست. خیلی‌ها تلاش می‌کنند، تلاش‌های علمی زیادی می‌کنند، تلاش‌های اقتصادی می‌کنند که خوب و به‌جا است، اما جهاد نیست. جهاد یعنی تلاشی که هدف‌گیری در مقابل دشمن در آن وجود داشته باشد؛ این جهاد است. در اصطلاح اسلامی و منطق اسلامی، جهاد این [کاری] است که در مقابل دشمن انجام می‌گیرد. شما [اگر] کار اقتصادی بکنید برای مقابله‌ با دشمن، می‌شود جهاد؛ کار علمی و تحقیقی بکنید برای مقابله‌ با دشمن، می‌شود جهاد؛ حرف بزنید، تبیین کنید برای خنثی ‌کردن وسوسه‌ دشمن، می‌شود جهاد؛ اینها همه جهاد است. پس مهم این است که ما عرصه‌ جهاد را تشخیص بدهیم که در هر زمانی در چه عرصه‌ای باید جهاد کرد؛ این خیلی مهم است. (سوم بهمن 1400بیانات رهبری در دیدار مداحان اهل‌بیت)

عباسیان مطرح کرد: تبیین یعنی چه ؟ این همان حرفی است که بنده همیشه می‌گویم: شما روایت کنید حقایق جامعه‌ خودتان و کشور خودتان و انقلاب‌تان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر انقلاب را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند؛ شما اگر حادثه‌ دفاع مقدس را روایت نکنید، دشمن روایت می‌کند، هر جور دلش می‌خواهد؛ توجیه می‌کند، دروغ می‌گوید [آن هم]۱۸۰ درجه خلاف واقع؛ جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند. شما اگر حادثه‌ تسخیر لانه جاسوسی را روایت نکنید‌ـ که متأسفانه نکردیم‌ـ دشمن روایت می‌کند و کرده؛ دشمن روایت کرده، با روایت‌های دروغ. این کاری است که ما باید انجام بدهیم؛( بیانات رهبری در دیدار پرستاران و خانواده شهدای سلامت 21 آذر 1400)

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای جهاد تبیین گاهی باید سنت‌سوزی کرد گاهی باید سنت‌سازی کرد، سنت سوزی همچون سنت شب خوابیدم صبح بیدار شدم و من هم مثل شما صبح جمعه فهمیدم راباید سوزاند!، سنت پشت میز نشینی و ویدئو کنفرانسی اقتصاد کشور را معالجه نمی کند و باید آن را سوزاند، سنت وعده دادن‌های بی‌حساب و کتاب را باید سوزاند.

مسئول سیاسی سپاه امام رضا علیه السلام تصریح کرد: در کنار این به آتش کشیدن‌ها باید سنت‌سازی کرد، باید سنت عقلانیت انقلابی را ساخت. در این سنت، اصل بر ساختن است نه تاختن، باید از کارهای سطحی عبور کرد و برای هر دستاوردی، پیوست رسانه‌ای قوی ساخت، مقام معظم رهبری(1397/01/01) در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی فرمودند: به نظر من مهم‌ترین چالش کشور ما یک چالش ذهنی است.
باید فکری برای ساختن جامعه و ملتی با سواد رسانه‌ای مطلوب کرد.

 وی ارکان تحقق جهاد تبیین را سه رکن فهم درست از واقعیت، تکلیف‌شناسی در هر موقعیت و عزم و اراده پولادین و ثبات قدم عنوان کرده و در ادامه گفت: اولین رکن بسیار مهم و اساسی در تحلیل درست جنگ روایت‌ها، فهم درست از واقعیت است و در شرایط کنونی و پیچ تاریخی که جراحی اقتصادی درحال اجراست این فهم قرار است در کمک به دولت به عنوان پیش‌ رو در این خط مقدم هزینه شود. متأسفانه برخی افراد آگاهانه یا غیر آگاهانه در جهت عکس، ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کنند و لذا آنچه که برخی به دنبال این مأیوس‌سازی و ناامید کردن مردم هستند ناشی از عدم اطلاع از ظرفیت‌ها و امکانات تحویل داده شده از دولت قبل به این دولت و نیز اقدامات 9 ماهه و سپس کیفیت جراحی اقتصادی کنونی توسط دولت سیزدهم می‌باشد.

عباسیان با بیان برشی از اقدامات 9 ماهه دولت حاضر سخنان خود را ادامه داده و عنوان نمود: مقدمات و جراحي اقتصادي در حال اجرا است که اثرات مثبتی همچون كاهش التهاب معیشت مردم جهت رسيدن جامعه به آرامش، حذف دلالی، قدرت‌یابی و پول‌یابی سودجویان، كوتاه كردن دست رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی توسط دستگاه قضا و درست كردن زیرساخت‌ها (با برنامه‌هایی همچون اصلاح یارانه‌ها، پایان دادن به فقر شدید در طبقات ضعیف کشور، اصلاح ساختار بودجه کشور و...).

مسئول سیاسی سپاه امام رضا علیه السلام در انتهای جلسه به شبهات و سوالات سیاسی طلاب و روحانیون شهرستان بینالود پاسخ داده و با آرزوی اینکه همه ما از سربازان جهاد عظیم این روزگار که جهاد تبیین است باشیم،به سخنان خود پایان داد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برای جهاد تبیین باید سنت سوزی و سنت سازی کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..