تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آبله میمون به فرانسه رسید

هدیه ویژه رئیس جمهور به ۴ قلو‌های سلماسی

با افزایش سرعت شیوع بیماری آبله میمون در سراسر جهان تا کنون کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، کانادا شناسایی مواردی از این بیماری را تایید کرده اند.

سر تیتر اخبار:

آبله میمون به فرانسه رسید هدیه ویژه رئیس جمهور به 4قلوهای سلماسی هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت مهم‌ترین راه سرایت ایدز قاتل خاموش در کمین است


هدیه ویژه رئیس جمهور به ۴ قلو‌های سلماسی

آبله میمون به فرانسه رسید
وزارت بهداشت فرانسه اعلام کرد که اولین مورد مشکوک به آبله میمون در منطقه ایل دو فرانس پاریس شناسایی شده است. با افزایش سرعت شیوع بیماری آبله میمون در سراسر جهان تا کنون کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، کانادا شناسایی مواردی از این بیماری را تایید کرده اند.
آبله‌ میمون شبیه به آبله انسانی است. این بیماری در بسیاری از مناطق جهان سال‌ها است که ریشه‌کن شده و نمونه تازه‌ای از آن گزارش نشده است؛ با این حال طی سال‌های اخیر به ویژه پس از همه‌گیری ویروس کرونا، نگرانی از شیوع این ویروس بیشتر شده است.
علائم اولیه آبله میمون شامل تب، سردرد، درد عضلات، کمردرد، تورم غدد لنفاوی، لرز و خستگی است. التهابات پوستی نیز ممکن است ایجاد شود که معمولاً روی صورت قبل از انتشار به سایر قسمت‌های بدن شروع می‌شود. در نهایت یک دلمه تشکیل می‌دهد و می‌افتد.


هدیه ویژه رئیس جمهور به ۴ قلو‌های سلماسی
هدیه رئیس جمهور به 4قلوهای سلماسی
وزیر بهداشت در سفر به سلماس یک قطعه زمین به مساحت ۱۷۷ مترمربع با کاربری مسکونی در محدوده شهری را به‌عنوان هدیه رییس جمهور به خانواده 4قلوهای سلماسی اهدا کرد.
«بهرام عین الهی» در دیدار با این خانواده گفت: «با اختصاص این قطعه زمین خانواده این 4قلوها دغدغه تامین مسکن نخواهند داشت. از سال ۱۴۰۰ سعی شده مقدماتی فراهم شود تا خانواده‌هایی که از نعمت بیش از 4 فرزند برخوردار می‌شوند مورد حمایت قرار گیرند.»

بیشتر بخوانید: وزن جنین دوقلو

هدیه ویژه رئیس جمهور به ۴ قلو‌های سلماسی
درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفت

تسهیل خدمات زایمان از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است

هزینه‌های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و بیمه سلامت به طور کامل این پوشش را ایجاد می‌کند.
«صابر جباری» رئیس اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت، گفت: «تسهیل خدمات زایمان از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت است.»
وی با بیان اینکه زایمان طبیعی رایگان است، افزود: « بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ زوج نابارور در کشور داریم. به‌زودی بیمه تامین اجتماعی هزینه‌های درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.»

بیشتر بخوانید: مراحل انجام آی وی اف چیست؟

هدیه ویژه رئیس جمهور به ۴ قلو‌های سلماسی
مهم‌ترین راه سرایت ایدز
تماس جنسی بدون محافظت اصلی‌ترین راه انتقال بیماری ایدز شناخته شده‌است. دکتر «علیرضا جانبخش» متخصص بیماری‌های عفونی، مهم‌ترین راه جلوگیری از افزایش ابتلا به اچ آی وی (HIV) در جامعه را پیشگیری و درمان به موقع دانست و گفت: «اعتیاد و اعتیاد تزریقی مهمترین راه ابتلا به HIV در سال‌های گذشته بود که با تغییر روش‌های اعتیاد و همین‌طور آگاهی‌هایی که در این زمینه داده شد، احتمال انتقال بیماری از این طریق نیز کاهش یافته است و امروزه تماس جنسی بدون محافظت مهمترین راه ابتلا به ایدز محسوب می شود.»
وی تاکید کرد: «انتقال این بیماری از طریق خون و فرآورده های خونی آلوده نیز صورت می‌گیرد. تماس جنسی، مادر به کودک، از طریق سوزن، سرنگ و اجسام نوک تیز آغشته با خون داشته باشند نیز مهمترین راه های انتقال این بیماری است.»

بیشتر بخوانید: باورهای درست و نادرست درباره تخمدان پلی‌کیستیک

بیشتر بخوانید: هشدار وزارت بهداشت درباره شیوع سرخک، مراقب کودکان باشید!

هدیه ویژه رئیس جمهور به ۴ قلو‌های سلماسی

قاتل خاموش در کمین است

در ﭘﺎﻧﺪﻣﯽ ﮐﻮﻭﯾﺪ - ۱۹ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻣﻮﺍﺟﻪ بوده و هستند.

بیش از ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ ساله ایرانی دارای فشارخون بالا هستند. دکتر علیرضا صداقت، رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: «نزدیک به ۵۰ درصد از مبتلایان به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند و بسیاری از بیماران به صورت تصادفی از فشار خون خود با خبر می‌شوند. درصد زیادی از بیماران مبتلا به فشار خون، نیز بیماری خود را کنترل نمی‌کنند.»
فشار خون بالا ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻗﺎﺗﻞ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﺷﻨﺎﺧﺘﻪ ﻣﯽﺷﻮﺩ. به گفته وی، در ﭘﺎﻧﺪﻣﯽ ﮐﻮﻭﯾﺪ - ۱۹ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﻓﺸﺎﺭ ﺧﻮﻥ ﺑﺎﻻ ﻧﯿﺰ ﺑﺎ ﺗﻬﺪﯾﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻣﻮﺍﺟﻪ بوده و هستند.
افرادی که در خانواده خود سابقه ابتلا به پرفشاری خون یا دیابت دارند، باید حتما برای چک کردن فشار خون، به طور مرتب به مراکز تخصصی یا کلینیک‌های فشار خون مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: چگونه فشار خون در بارداری را کاهش دهیم؟

برای مطالعه خبرهای بیشتر به بخش اخبار و ایونت ها سر بزنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آبله میمون به فرانسه رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..