تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا ارزش زمین در متاورس با زمین های دنیای واقعی قابل مقایسه است؟

آزمایشگاه یوگا (Yuga Labs) خالق مجموعه Bored Ape Yacht Club (BAYC) هفته گذشته فروش زمین‌های مجازی در پروژه متاورس را به پایان رساند و درآمد خیره‌کننده ۲۸۵ میلیون دلاری را برای این شرکت به ارمغان آورد. حداقل قیمت برای NFT های Otherdeed از زمان آغاز فروش ۱۲ درصد کاهش یافته است.

با رویکرد اسکیوی مورفیک (مدل طراحی شده اقلام برای نشان دادن همتای واقعی خود) به املاک و مستغلات، پروژه های متاورس ممکن است در دامی افتاده باشند که خود ساخته‌اند.

چرا ارزش زمین در متاورس را نمی‌توان با زمین های دنیای واقعی مقایسه کرد؟

ارزش‌گذاری زمین چگونه صورت می‌گیرد؟

در حال حاضر ده‌ها پروژه متاورس در چرخش‌اند و همه آنها می‌توانند زمین بفروشند. اما مسائلی وجود دارد که می‌تواند بدون توجه به فضای رقابتی در این زمینه به نقص‌های آن اشاره کند. مهم‌تر از همه به نظر می‌رسد این ایده که فضای جغرافیایی در دنیای مجازی ارزشی نظیر زمین در دنیای واقعی به دست می‌آورد، برخی تمایزات اساسی را نادیده می‌گیرد.

چرا ارزش زمین در متاورس را نمی‌توان با زمین های دنیای واقعی مقایسه کرد؟

در ابتدایی‌ترین حالت ممکن، ارزش‌گذاری زمین در دنیای واقعی بر اساس مکان و خدمات رفاهی اطراف آن انجام می‌شود. یک قطعه زمین در دنیای واقعی بر اساس مدت زمان دسترسی به مکان‌های دیگر ارزش‌گذاری می‌شود و به همین دلیل است که زمین در توکیو و نیویورک از گران‌ترین‌ها در جهان است: زیرا این شهرها به مکان‌های جالب نزدیک‌ترند. این واقعیت جغرافیایی از کمیاب بودن زمین در دنیای واقعی جدایی‌ناپذیر است، زیرا هر قطعه زمین دارای موقعیت جغرافیایی کاملا منحصربه‌فرد نسبت به هر قطعه زمین دیگر است. بنابراین مشکل خریداران زمین‌های متاورس بسیار ساده است: در دنیای دیجیتال سه‌بعدی همه مسافت‌ها جعلی‌اند.

چرا ارزش زمین در متاورس را نمی‌توان با زمین های دنیای واقعی مقایسه کرد؟

دومین مورد برای ارزش‌گذاری زمین در دنیای واقعی کاربرد عملی آن است. در دنیای واقعی این موضوع می‌تواند شامل مواردی نظیر آب یا خاک مناسب برای کشاورزی یا سایر منابع طبیعی باشد. اما باز هم چیزی به نام منابع طبیعی در متاورس وجود ندارد. بنابراین ساخت زمین مجازی با دنبال کردن ساختار ارزشی یک چیز واقعی، مستلزم گره زدن حقوقی خاص به آن است.

چارلز اسمیت از بنیان‌گذاران بازی اجتماعی و دنیای مجازی Nifty Island در نقد فروش زمین‌های مجازی به این موضوع اشاره می‌کند که واضح‌ترین حرکت در اینجا گره زدن حق ایجاد محتوا به مالکیت زمین است. اما اجرایی کردن این اصلاح برای بالا بردن ارزش زمین تاثیر عکس دارد، به تجربه کاربر آسیب می‌رساند و به نوبه خود سازندگانی را که دنیاهای مشترک را جذاب و ارزشمند می‌کنند به وحشت می‌اندازد.

بیشتر بخوانید:

متاورس چیست و چگونه وارد آن شویم؟

پای آزار جنسی به دنیای متاورس هم باز شد؛ تمهیدات متا برای ایجاد «مرز شخصی»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا ارزش زمین در متاورس با زمین های دنیای واقعی قابل مقایسه است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..