تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افتتاح اقامتگاه های بوم گردی و نمایشگاه صنایع دستی در سنندج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: همزمان با هفته میراث‌فرهنگی، اقامتگاه‌های بوم‌گردی تاو در روستای گلین و گلاویژ و سروه در روستای هشمیز با سرمایه‌گذاری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

یعقوب گویلیان گفت:با راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها زمینه اشتغال بیش از ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم فراهم می‌شود.

او می گوید:  یکی از مباحث مهم میراث‌فرهنگی حفظ میراث ملموس و ناملموس در مناطق روستایی است،در سال‌های اخیر برنامه‌های ویژه‌ای برای حفاظت از میراث روستایی اجرا شد که از آن جمله می‌توان به توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این مناطق اشاره کرد.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی ردشگری و صنایع‌دستی کردستان در حال حاضر ۳۴ اقامتگاه بوم‎گردی دارای مجوز در کردستان فعال است که بیشترین آن در شهرستان سنندج قرار دارد.

برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و غذا‌های محلی در خانه کُرد سنندج

گویلیان گفت: هم چنین همزمان با روزجهانی موزه و آغازهفته میراث‌فرهنگی، نمایشگاهی از آثار صنایع‌دستی و غذا‌های محلی در خانه کُرد سنندج برپا شد.

او در آیین افتتاح این نمایشگا گفت: این نمایشگاه تحت عنوان جشنواره "ژیوه‌ر" شهر فرهنگ و هنر، در سنندج برپا و در آن آثاری از صنایع‌دستی، حاصل ذوق و هنر زنان توانمند و محلات کمتر برخوردار استان در قالب ۲۰ غرفه به‌نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در بخش دیگری از این نمایشگاه، انواع غذا‌های محلی و ثبت ملی شده استان با هدف معرفی میراث ناملموس کردستان عرضه می‌شود.

گویلیان گفت: اجرای برنامه‌های شاد و متنوع موسیقی، نمایش و... از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه است که به‌همت انجمن ژیوه‌ر سنندج برگزار شده و تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۰ الی ۱۳و ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدید علاقمندان است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افتتاح اقامتگاه های بوم گردی و نمایشگاه صنایع دستی در سنندج»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..