تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیلیپین: مقابل آمریکا تعظیم نمی کنیم

کد خبر: ۴۴۲۸۸۷

۱۰۱  بازدید

خبرگزاری ایسنا: دولت فیلیپین امروز جمعه از آمریکا خواست تا در تصمیم برای به تعویق انداختن کمک‌های بشردوستانه به این کشور تجدیدنظر کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های فیلیپینی از تصمیم ایالات متحده برای به تعویق انداختن بسته کمکی بزرگ بشردوستانه ابراز نگرانی کردند اما گفتند که فیلیپینی‌ها بدون آن هم زنده می‌مانند.

پرفکتو یاسای، وزیر خارجه فیلیپین امروز گفت: عدم اطمینان از دریافت بسته کمکی پس از آن ایجاد شد که رودریگو دوترته، رییس جمهوری تاکید کرد یک سیاست خارجی مستقل از ایالات متحده ایجاد می‌کنیم.

او تاکید کرد، این کشور بدون کمک‌های آمریکا هم می‌تواند دوام بیاورد.

 یک آژانس امدادی دولت آمریکا موسوم به "شرکت چالش هزاره" اعلام کرده که رای‌گیری درباره تجدید بسته کمکی برای فیلیپین را به تاخیر می‌اندازد و علت آن را "بررسی بیشتر درباره اجرای قوانین و آزادی‌های مدنی" عنوان کرد.

دولت آمریکا هم نسبت به سرکوب مرگبار رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین علیه کارتل‌های مواد مخدر ابراز نگرانی کرده و همین خشم دوترته را برانگیخته است.

وزیر امور خارجه فیلیپین به خبرنگاران در سفر به سنگاپور تاکید کرد: اگر آنها واقعا قصد دارند که براساس نیازمان به ما کمک کنند، باید این کمک‌ها را به ما ارائه کنند، آن هم بدون هیچ پیش‌شرطی. امیدواریم که آمریکا در این رابطه تجدیدنظر کند. درخواست ما همواره این بوده است که آمریکا براساس احترام دوجانبه با ما رفتار کند و ما را به عنوان یک کشور برابر بپذیرد.

او با تاکید بر اینکه دولت دوترته به شدت برای رسیدگی به اتهامات حقوق بشری تلاش می‌کند، گفت: اما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که این حقه آمریکایی‌ها نیست که از ما بخواهند جلوی درخواست‌های آنها تعظیم کرده و سر فرود آوریم، چون این کار را نمی‌کنیم. اگر آنها بخواهند به ما کمک کنند، می‌پذیریم. اما اگر نهایتا واشنگتن به بهانه نگرانی‌های حقوق بشری برای لغو این کمک‌ها تصمیم‌ بگیرد، باید بداند که تاثیر زیادی روی وضعیت اقتصادی مانیل نمی‌گذارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیلیپین: مقابل آمریکا تعظیم نمی کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..