تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امراض مشترک بین انسان و حیوان

بیماری ‌هایی که از انسان به حیوان و از حیوان به انسان منتقل می‌شود شمار زیادی از بیماری ‌ها را تشکیل می‌دهند و بسیاری از موارد بستری در بخش‌ های عمومی بیمارستان ‌ها از بیماری‌ های مشترک حاصل می‌شود.

افرادی در معرض خطر

گروه‌ های هدف تمام مردم هستند. هر چند این بیماری‌ ها به خاطر شغل و نحوه ارتباط با دام انتقال بیشتری دارند.

شیوه‌های انتقال کدام است؟

راه ‌های انتقال از طریق تنفس، تماس مستقیم و خوردن فرآورده ‌های غذایی است. اطفال، افراد مسن، خانم ‌های باردار و افرادی که تحت استرس هستند مثل ورزشکاران بیشتر در معرض خطر قرار دارند. بهترین راه پیشگیری از بروز این بیماری‌ ها آموزش عمومی و اطلاع‌ رسانی به مردم است.

بیماری ‌های نوپدید و مشترک

این بیماری ‌ها طی ۱۰ سال اخیر مطرح شده اند که هم توسط وزارت بهداشت و هم از سمت سازمان دامپزشکی پیگیری می‌شوند. مثال آن تب ‌های خونریزی ‌دهنده است که مهم‌ ترین آن کریمه کنگو است. بیماری‌ های دیگر هم در حال پایش هستند.

بیماری هاری

خوشبختانه در کشور ما آگاهی ‌های عمومی از طریق رسانه ‌ها و مراجعه به موقع بیماران و افراد به مراکز درمانی افزایش پیدا کرده است. در ایران مرگ بر اثر بیماری هاری به ۴ نفر در سال رسیده که این افراد یا دیر مراجعه کرده یا اصلا مراجعه نکرده‌اند.

مرغ ‌های خانگی

مهم‌ترین بحث که از طرف پرندگان انسان را تهدید می‌کنند آنفلوآنزا فوق ‌حاد است که با خونریزی زیر پوستی، خونریزی در تاج، ریش و ساق پا مشخص می‌شود. وقتی گوشت سینه را باز می‌کنید لکه ‌های حاصل از خونریزی‌ های متعدد را در محل می ‌بینید. تماس با این دام‌ ها و گوشت و محصولات آن برای انسان خطرناک است. اگر این پرندگان و گوشت شان به طور کامل پخته شود باعث از بین رفتن عوامل پاتوژن یا بیماری زا می‌شود.

افرادی که با حیوانات سر و کار دارند

افرادی که از حیوانات خانگی در منزل نگهداری می‌کنند باید از سلامت این حیوانات مطلع باشند زیرا هر لحظه ممکن است بیماری خاصی را که در رده بیماری های مشترک است از حیوان خود گرفته یا به آن انتقال دهند.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امراض مشترک بین انسان و حیوان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..