تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جالب و خواندنی از دلیل ترس گربه ها از خیار

جالب و خواندنی از دلیل ترس گربه ها از خیار

افراد زیادی ویدئوهایی را در فضای مجازی منتشر می کنند که گربه ها پس از دیدن خیار واکنش های عجیب و غیرمتعارف از خود نشان میدهند.

با قرار دادن یک خیار پشت سر یک گربه او را وحشت زده می کنند و گاهی باعث می شوند که گربه از ترس به هوا پرتاب شود.

این ایده به عنوان ترساندن گربه با خیار زمانی فراگیر شد که مردم ویدئوهایی از گربه هایشان در فضای مجازی منتشر کردند.

جالب و خواندنی از دلیل ترس گربه ها از خیار

به گزارش گروه سرگرمی ایران ناز جیل گولدمن، رفتارشناس حیوانات به مجله ملی جئوگرافیک ، میگوید که خیار بازتاب های وحشت زدگی طبیعی گربه ها را آزاد می سازند.

یک گربه با عکس العمل ترس، سعی می کند با نهایت سرعتی که می تواند از مخصمه فرار کند و سپس آن جا را با فاصله دوباره ارزیابی کند.

قرار دادن خیار در محل تغذیه گربه ها ممکن است آنها را گیج و سردرگم کند، به خاطر اینکه آنها اغلب در آن محل احساس امنیت و آسودگی خاطر می کنند.

همچنین آنها ممکن است خیار را با مار، شکارچیان مرگبار اشتباه بگیرند و به همین خاطر از آنها به شدت می ترسند.

جالب و خواندنی از دلیل ترس گربه ها از خیار

خیار‌ها گربه را به یاد مار می‌اندازند (ترس گربه ها از خیار)

نظریه‌های مختلفی در این باره مطرح شده. اغلب کارشناسان روی این مساله اتفاق نظر دارند که خود خیار باعث ترس و وحشت گربه‌ها نمی‌شود.

یکی از محبوب‌ترین توضیحات در مورد ترس گربه‌ها از خیار این است که خیار گربه را به یاد مار می‌اندازد.

گربه‌ها به صورت غریزی از مار فراری هستند. Con Slobodchikoff رفتارشناس حیوانات و مولف کتابی به نام یادگیری زبان حیوانات در این باره به ABC گفته است:

خیار شباهت زیادی به مار دارد و از آنجا که گربه‌ها به صورت غریزی از مار‌ها فراری هستند بعد از دیدن خیار می‌ترسند.

جالب و خواندنی از دلیل ترس گربه ها از خیار

نظریه دیگر در این باره آن است که پیدا شدن یکباره خیار پشت سر گربه باعث ترس و وحشت آن می‌شود. Mikel Delgado (رفتارشناس گربه که در دانشگاه برکلی روی روابط انسان و حیوانات خانگی مطالعه کرده) در این باره می‌گوید این کار بسیار شبیه به ترساندن انسان از پشت سر است.

از آنجایی که ویدیو‌هایی در مورد ترسیدن گربه‌ها با میوه‌های دیگری نظیر سیب و موز هم در فضای مجازی وجود دارد این نظریه را تقویت می‌کند.

چرا نباید گربه‌ها را با خیار ترساند

ویدیو‌هایی که ترس گربه‌ها از خیار و میوه‌های دیگر را نشان می‌دهند بسیار جالب و سرگرم کننده هستند با این حال کارشناسان توصیه می‌کنند که این کار را با گربه‌های خانگی تان انجام ندهید چراکه این کار ابدا برای سلامتی شان خوب نیست.

وبسایت نشنال جئوگرافیک گزارش داده که ترساندن گربه‌ها با خیار آن‌ها را وادار می‌کند که به خودشان صدمه بزنند، یا باعث شکسته شدن اشیاء پیرامونشان شوند. ترس از خیار حتی استرس طولانی مدتی را در گربه شما ایجاد می‌کند.

منبع: www.irannaz.com



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جالب و خواندنی از دلیل ترس گربه ها از خیار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..