تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه انار بیج غذای بسیار خوشمزه گیلانی که حتما دوست دارید

آموزش طرز تهیه انار بیج

در این بخش طرز تهیه انار بیج غذای خوشمزه و خوش طعم شمالی و گیلانی را به شما آموزش می دهیم که حتما طعم این خورش را دوست خواهید داشت و لذت می برید.

خورش اناربیج یکی از غذای معروف شمالی است و برای تهیه آن از سبزی محلی، آب انار ترش، گوشت و رب انار استفاده می کنند و می توانید این غذای خوشمزه را خیلی راحت در منزل درست کنید.

مواد لازم گردو چرخ کرده یک پیمانه گوشت چرخ کرده نیم کیلوگرم سبزی شامل نعنا 50 گرم تره 200 گرم جعفری 150 گرم گشنیز 100 گرم سبزیجات محلی شامل خالواش و چوچاق 100 گرم پیاز متوسط یک عدد رب انار 3 تا 5 قاشق غذاخوری نمک، فلفل و گلپر به میزان لازم طرز تهیه انار بیج برای تهیه این غذای شمال خوش طعم در ابتدا گوشت چرخ کرده را با پیاز، نمک و فلفل مخلوط کنید و آنها را ورز دهید و سپس مخلوط گوشت را به صورت قلقلی هایی به اندازه یک گردوی کوچک درآورید. گردوی چرخ شده را بر روی حرارت قرار دهید تا داغ شود ولی رنگ آن تغییر نکند، سپس سه لیوان آب یخ را بر روی گردوها بریزید و آنها را حرارت دهید. سبزی ها را کمی خرد کنید و آنها را با کمی روغن تفت دهید و پس از اینکه اب و گردو به دمای جوش رسیدند، سبزیجات سرخ شده را به مواد خورش اضافه کنید و رب انار را هم در این مرحله به مواد خورش اضافه نمایید. در صورت تمایل می توانید به همراه رب انار کمی رب آلوچه یا رب نارنج هم به خورش اضافه نمایید. قلقلی ها را در کمی روغن تفت دهید و به خورش اضافه کنید و بگذارید تا خورش به مدت یک ساعت دیگر هم روی حرارت ملایم پخته شود و به روغن بیفتد و اگر خورش نیاز به آب داشت می توانید کمی آب به آن اضافه کنید.

طرز تهیه انار بیج

نکاتی برای خوش طعم شدن اناربیج باید توجه داشته باشید که میزان نعناع و سبزی های محلی شمالی باید کمتر از باقی سبزی ها باشد. در صورتی که به سبزی های محلی دسترسی ندارید می توانید کمی پونه را جایگزین آنها کنید. در صورت تمالید می توانید یک قاشق غذاخوری از سبزی های معطر را قبل از سرخ کردن بردارید و به مخلوط گوشتی اضافه کنید. در دستوری تهیه این غذا آب سرد یا چند تکه یخ را به خورش اضافه کنید تا روغن گردو خارج شود.

امیدواریم از انار بیج غذای خوشمزه گیلانی لذت برده باشید، در ادامه طرز تهیه چند غذای شمالی دیگر را هم می خوانید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه انار بیج غذای بسیار خوشمزه گیلانی که حتما دوست دارید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..