تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خطر اختلال در ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور به دلیل تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ دکتر محمدرضا صادقی، رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا همزمان با نخستین روز از هفته ملی جمعیت در نشست خبری این‌ مرکز با بیان این که پیری جمعیت، باعث ایجاد مشکلات زیادی برای کشور در آینده می‌شود، گفت: امروزه نرخ زاد و ولد در کشور کاهش یافته و تمام دغدغه برنامه‌ریزان این است که این چالش را مرتفع کنند تا به بحران تبدیل نشود.

وی افزود: اگرچه درمان ناباروری نیز می‌تواند به بخشی از افزایش جمعیت کمک کند اما افزایش جمعیت از طریق درمان ناباروری گران قیمت است و مولفه‌های دیگر جامعه از جمله اشتغال و مسکن نیز باید مورد توجه جدی‌تر سیاستگذاران قرار بگیرد.

رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا ادامه داد: مطالعات مختلف نشان داده‌اند که حدود 15 تا 20 درصد زوجین ما درگیر با مسئله ناباروری هستند و پیشرفت تکنولوژی در کشور همسو با دنیا شرایطی را فراهم کرده که این افراد می‌توانند صاحب فرزند شود.

به گفته صادقی، از 110 مرکز درمان ناباروری در کشور 11 مورد آن متعلق به جهاد دانشگاهی است و در سالیان گذشته 25 تا 30 درصد دوره‌های درمان ناباروری در مراکز جهاد دانشگاهی انجام می‌شود. این مراکز بخش بیماران بین‌الملل نیز دارد که از کشورهایی مانند آذربایجان و عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس به آن مراجعه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: 55 مرکز وابسته به وزارت بهداشت هستند و در مراکز جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی باید بیمه‌های پایه به کمک بیایند. مراکز درمان ناباروری تمایلی به داشتن رابطه مستقیم مالی با بیماران ندارند و بیمه‌ها باید حمایت کنند؛ اما گاهی اوقات زمان پرداخت مطالبات از سوی بیمه‌ها به یک‌سال می‌رسد در حالی که مراکز درمان ناباروری هزینه‌های دارویی و تجهیزات را به روز پرداخت می‌کنند و در صورت ادامه این روند و تاخیر در پرداخت مطالبات این مراکز، ممکن است منجر به ایجاد اختلال در ارائه خدمات تحت پوشش بیمه به زوجین نابارور شود یا مراکز درمان ناباروری به سمت تعطیلی خواهند رفت.

صادقی تصریح کرد: هزینه درمان ناباروری افزایش کمی داشته و هزینه مواد مصرفی و تجهیزات بسیار سنگین است اما به دلیل بالا بودن این هزینه‌ها، ممکن است زوجین توانایی پرداخت این هزینه‌ها را نداشته باشند و در بسیاری از کشورها بیمه‌ها به کمک زوجین می‌آیند.

در ادامه این نشست، وثوق، معاون درمان و خدمات تخصصی پژوهشگاه رویان در ادامه اظهار کرد: در بسیاری از کشورها درمان ناباروری مورد حمایت دولت قرار دارد؛ در کشوری مانند دانمارک صددرصد هزینه درمان ناباروری زوجین را بین 3 تا 6 دوره درمانی، دولت پرداخت می‌کند. این حمایت نه‌تنها باعث افزایش جمعیت می‌شود بلکه از معضلات اجتماعی پیشگیری می‌کند.

در حال تکمیل ...




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خطر اختلال در ارائه خدمات درمانی به زوجین نابارور به دلیل تأخیر بیمه‌ها در پرداخت مطالبات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..