تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هفت مکان دیدنی اوکراین + تصاویر عجایب هفتگانه شگفت انگیز اوکراین

در این مطلب 7 مکان دیدنی کشور اوکراین یا عجایب هفتگانه اوکراین را معرفی می کنیم که بسیار چشم نواز و زیبا هستند. بعضی از این مکان ها دارای قدمت تاریخی نیز می باشند و در ادامه تصاویری از این عجایب هفتگانه را نیز آماده کرده ایم.

شما حتما با عجایب هفتگانه دنیا آشنایی دارید ولی هر کشور عجایب هفتگانه خاص خود را دارید که در مورد کشور اوکراین هم صدق می کند و اگر قصد سفر به اوکراین را دارید حتما از این مکان ها هم دیدن فرمایید.

عجایب هفتگانه اوکراین

کشور اوکراین در اروپای شرقی قرار گرفته است و شهر کیف بزرگترین شهر و پایتخت آن است. اوکراین با کشورهایی مانند لهستان، مجارستان، اسلوواکی، روسیه و بلاروس دارای مرز مشترک است. آب و هوای این کشور در فصلو مختلف متفاوت است. در تابستان هوای این کشور گرم است و در فصل زمستان هوای سری دارد. با توجه به این موضع می توان زمان مناسب برای سفر کردن به این کشور و بازدید از جاذبه های گردشگری آن را می توان بهار و تابستان دانست. پس از فروپاشی شوروی، اوکراین بعد از روسیه برزگ ترین ارتش را در اروپا دارد. زبان روسی در این کشور بسیار رایج است. بنای فرهنگی و تاریخی، عجایب هفتگانه اوکراین را تشکیل می دهند که در سال ۲۰۰۷ در یک مسابقه با همین نام برگزیده گردیدند.

در ادامه مطلب شما با این عجایب هفتگانه و دیدنی آشنا می شوید.

۱- پارک سوفیسکی

پارک ملی سوفیفسکی  در سال 1976 در شهر اومان و استان چرکاسی بنا شد. چپارک مذکور به وسیله فردی به نام اسم استانیسلاو یوتوتسکی (فرمانده نظامی لهستانی) برای همسر خود به نام سوفیا (زنی خوش چهره و زیبا) بنا کرد. به همین دلیل این نام روی این پارک گذاشته شد. سوفیا خانمی با نژاد یونانی بود و به همین دلیل بعضی از طراحی های قسمت های این پارک با طرح های اسطوره ای یونانی دخیل است.

هفت مکان دیدنی اوکراین

در این قسمت از پارک نمایی زیبا از سنگ، آبشار و استخر را مشاهده می کنید که آن را تبدیل به مشهورترین پارک هنری دنیا کرده است.

هفت مکان دیدنی اوکراین

۲- کلیسای پچرسک لاورا کیف

کلیسای باستانی مسیحی ارتدکس در شهر کیف قرار دارد. این بنا در لیست میراث تاریخی یونسکو قرار گرفته است که از اصلی ترین و کهن ترین کلیساهای کشور اوراین و شرق اروپا است.

هفت مکان دیدنی اوکراین

در این کلیسا آثار معماری زیبا و شکوهمندی وجود دارد که افراد را جلب خود می کند. از مهمترین قسمت های دیدنی آن می توان به برج ناقوس صومعه اشاره کرد.

هفت مکان دیدنی اوکراین

۳- شهر کامیانتس پودیلسکیی

در سمت غربی کشور اوکراین که 100 سال قدمت دارد، شهری به نام کامیانتس پودیلسکیی قرار دارد. در این شهر شاهد معماری و فرهنگ دوران گوناگون و مردمان گوناگون لهستانی و ارامنه هستید. از شاخص ترین بخش های این شهر، وجود قلعه باستانی فرون وسطایی است که در قلب شهر واقع شده است. اجرای فستیوال های هنری و فرهنگی زیادی مانند رقابت های ماشین سواری، کنسرت های موسیقی هم در این شهر همه ساله توریست های زیادی را جذب این کشور می کند.

مطالب مرتبط

هفت مکان دیدنی اوکراین

۴- جزیره خورتیتسیا

در رودخانه دنیپر جزیره ای بزرگ به نام خورتیتسیا با منظره ای شگفت انگیز قرار دارد. برج و بارویی که در بین آن قرار دارد باعث شده که در لیست هفت عجایب اوکراین قرار بگیرد. در اطراف این قلعه باستانی و محکمی قرار دارد و گسترش پیدا کرده است. این جزیره دارای درخت های صنوبر و بلوط است که منظره چشم نوازی را ایجاد می کند.

هفت مکان دیدنی اوکراین

۵- شهر تاریخی خرسونس

شهر باستانی خرسونس در ساحل شمالی دریای سیاه واقع در این کشور قرار دارد. قدمت این شهر به قرن 5 قبل از میلاد بر می گردد که به وسیله یونانی ها ایجاد شده است. ولی پس از آن فرهنگ های بیزانسی، رومی و یونانی به آن نفوذ کرده اند.

هفت مکان دیدنی اوکراین

بناهای اصلی شهر خرسونس شامل عبادتگاه های یونانی و آمفی تئاتر است و این شهر به پمپئوی اوکراین معروف شده است و در فهرت عجایب هفتگانه اوکراین و در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد.

هفت مکان دیدنی اوکراین

۶- صومعه ی سنت سوفیا

این صومعه در شعر کیف اوکراین قرار دارد و از مکان های دیدنی و چشم نواز کشور اوکراین است. در سال های ۱۰۱۱ – ۱۰۳۷ بود که پایه های این صومعه به وسیله «ولادیمیر بزرگ» بنا گردید. سبک معماری به کار رفته در این بنا، سبک بیزانس است که باعث شده تا به عنوان بنای باستانی و مطرح اوکراین شناخته شود. سبک اولیه آن بیزانس است که در طی سالیان تغییرات زیادی در آن ایجاد شده است و به سبک باروک مبدل شده است.

هفت مکان دیدنی اوکراین

از جمله معماری های فوق العاده آن می توان به نقاشی ها و موزاییک کاری های اشاره نمود. این صومعه نخستین بنایی است که در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

هفت مکان دیدنی اوکراین

۷- قلعه خوتین

در هر سرزمنی بخواهید آثار تاریخی و گردشگری آن را نام ببرید و معرفی کنید، حتما قلعه ها در فهرست آن قرار دارد. در رابطه با کشور اوکراین هم به همین صورت است. خوتین نام یکی از قلعه های این کشور در بندر رودخانه دنیستر قرار دارد. در سال 1352 برای هدف های نظامی و دفاعی این قلعه ایجاد شد که برای روبرو شدن با بلایای طبیعی طوفان و همچنین محافظت از دارایی شاهان و شاهزاده ها به کار گرفته می شد. در حال حاضر این قلعه باستانی به عنوان جاذبهع گردشگری در اوکراین شناخته می شود.

هفت مکان دیدنی اوکراین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هفت مکان دیدنی اوکراین + تصاویر عجایب هفتگانه شگفت انگیز اوکراین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..