تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جان کری مدعی شد: تمدید قانون تحریم‌های ایران نقض برجام نیست

جان کری در بیانیه‌ای مدعی شد تمدید قانون تحریم‌های ایران نقض برجام نیست و واشینگتن همچنان به تعهدات خود در این خصوص پای‌بند است.

جان کری مدعی شد: تمدید قانون تحریم‌های ایران نقض برجام نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی وزارت خارجه این کشور، مدعی شد تمدید قانون تحریم های ایران موسوم به «ایسا» (ISA) نقض برجام به شمار نمی آید و آمریکا همچنان به تعهدات خود در این خصوص پای بند است. 

پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا نوشت متن بیانیه جان کری درباره تجدید تعلیق تحریم های مرتبط با تمدید قانون تحریم های  ایران به این شرح است:

اطمینان از ادامه اجرای برجام هدفی بسیار راهبردی برای آمریکا و متحدان و شرکای ما در سراسر جهان است.  برجام با اطمینان بخشی قابل راستی آزمایی از اینکه ایران نمی تواند به سلاح هسته ای دست یابد، باعث امن تر شدن کشور ما  و کل جهان شده است. دولت کنونی  آمریکا این را به روشنی گفته است که تمدید قانون تحریم ایران ضرورتا فعالیتی خارج از محدوده برجام نیست و به معنی بازگشت ناگهانی تحریم به صورتی که باعث شود ایران نتواند به طور قابل توجهی به تعهدات هسته ای خود عمل کند به شمار نمی آید.

حتی اگرقانون  ایسا منقضی می شد، ما باز هم از تمامی اختیارات لازم برای مقابله با چنین مسائلی برخوردار می‌بودیم.

در ضمن، ما این موضوع را هم به روشنی گفته ایم که تمدید این قانون به طور کامل با تعهدات ما در برجام  منطبق است. تمدید قانون تحریم های ایران به هیچ وجه بر محدوده تحریم های لغو شده ای که ایران بر اساس توافق دریافت نموده و یا توان شرکت ها برای انجام فعالیت در ایران مطابق با برجام تاثیری نمی گذارد.

قانون تحریم های ایران در زمان مذاکرات مربوط به برجام و حتی در زمان اجرای این توافق به قوت خود باقی بوده است. دولت کنونی آمریکا تمام اختیارات لازم را برای تعلیق تحریم مربوطه، با و یا بدون تمدید قانون تحریم های ایران خواهد داشت. همانطوری که ما بر اساس برجام متعهد شده‌ایم  و از روز اجرای آن از حدود  یک سال پیش عمل کرده ایم، من همچنین این اختیارات را به کار خواهم گرفت.

من به ظریف، وزیر امور خارجه ایران و همتایان خود در گروه 1+5  گفته ام که لغو تحریم های ایران تاثیری از تمدید و یا پایان عمر ایسا نمی پذیرد و در حال حاظر نیازی به تجدید آن نیست. من این کار را امروز به منظور اطمینان بخشی در زمینه شفافیت حداکثری انجام دادم و به تمامی طرف های ذی نفع انتقال دادم که آمریکا همچنان به تعهدات خود در برجام متعهد خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جان کری مدعی شد: تمدید قانون تحریم‌های ایران نقض برجام نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..