تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غذای ترش دوست دارید؟ ترشه سماق گیلانی بخورید

کد خبر: ۴۳۲۷۲۸

۳۱۹  بازدید

خورش سماق، سماق قاتوق یا خورش ترشه سماق یكی از معروف ترین غذاهای شمالی است كه در گیلان طرفداران زیادی دارد. خورشی ترش و خوشمزه كه اگر اهل خوردن غذاهای ترش باشید، بدون شك می تواند گزینه خوبی برای برنامه غذایی شما به حساب بیاید.

مجله آشپزی مثبت: خورش سماق، سماق قاتوق یا خورش ترشه سماق یكی از معروف ترین غذاهای شمالی است كه در گیلان طرفداران زیادی دارد. خورشی ترش و خوشمزه كه اگر اهل خوردن غذاهای ترش باشید، بدون شك می تواند گزینه خوبی برای برنامه غذایی شما به حساب بیاید.

مواد لازم:


3 عدد سینه مرغ 500 گرم سبزی خورش 2 عدد پیاز 3 /1 پیمانه  لوبیا قرمز 2 /1 پیمانه آبغوره 5 ق س سماق 3 /1 پیمانه غوره 5 حبه سیر روغن و نمک  به مقدار لازم ترش سماق با کته قالبی 

 طرز تهیه:


1.  سیرها و پیازها را پوست کنده، بشویید، ریز خرد کنید و درروغن تفت دهید تا نرم شوند. سپس  مرغ خرد شده ، 3 قاشق سماق و نمک  را اضافه کنید و با حرارت ملایم به مدت 10 تا 15 دقیقه تفت دهید تا رنگ مرغ‌ها تغییر کند. پس از تغییر رنگ مرغ‌ها می‌توانید لوبیاها را همراه ۴ پیمانه  آب اضافه کنید و در حالی که حرارت را زیاد کرده‌اید بگذارید تا خورش شروع به جوشیدن کند. سپس حرارت را کم کنید و به مدت ۲ ساعت بگذارید مواد بپزد.

 
2.  سبزی‌ها را بعد از شستن و خشک کردن ریز خرد کرده، در روغن به مدت ۱۰ دقیقه سرخ کنید. حالا یک قاشق سماق را به سبزی‌های سرخ شده اضافه و خوب مخلوط کنید. بعد آن را از روی حرارت بردارید.


3.  پس از گذشت 2 ساعت و درست زمانی که لوبیاها نرم شد می‌توانید سبزی‌های تفت داده شده را با آبغوره و غوره‌ها و یک قاشق باقیمانده سماق به آن اضافه کنید. حالا تمام مواد را به آرامی مخلوط کنید و با حرارت کم اجازه دهید خورش جا بیفتد - به روغن بیفتد - سپس با برنج سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غذای ترش دوست دارید؟ ترشه سماق گیلانی بخورید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..