تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فیفا سیستم بازبینی را آزمایش کرد/جذابیت را از فوتبال نگیرید

فیفا سیستم بازبینی را آزمایش کرد/جذابیت را از فوتبال نگیرید

ورزش > فوتبال جهان - فیفا،دیروز برای اولین بار از سیستم بازبینی در فوتبال استفاده کرد.

احسان خراسانی؛ « همه جذابیت فوتبال به اشتباهات موجود در آن است. » شاید این جمله در نگاه اول برای خیلی ها غیرعادی به نظر بیاید، اما حداقل برای آنهایی که می دانند درباره چه موضوعی صحبت می کنیم، تا حدودی تامل برانگیز است. اشتباهات موجود در فوتبال یادآورد همه مسیرهایی است که برای بسیاری از تیم های بزرگ از بهشت به جهنم رسیده است. شاید برای دنیای فوتبال قابل قبول نباشد، اما حداقل انگلیسی های همیشه ناکام برای رهایی از کابوس نیم قرن اخیر خود می توانند از شوت بی نقص لمپارد مقابل آلمان در یک هشتم نهایی جام جهانی 2010 بگویند که اندازه تمام آرزوهای سه شیر ها از خط رد شد، ولی کسی ندید. یا بهتر اینکه همه دیدند و داور ندید. در مقدمانی همان مسابقات، تیری آنری با دست ایرلندی ها را از آفریقای جنوبی دور کرد تا مردم این کشور سال ها از نفرینی تمام نشدنی بگویند. نفرینی که در ثانیه 56 بازی ایرلند و فرانسه در یک هشتم یورو 2016 به کارما تبدیل شد، ولی ماندگار نبود. چون جذابیت فوتبال به همین راحتی اجازه رخ دادن هر اتفاقی را نمی دهد.

در حقیقت فوتبال با ورزشی مثل والیبال اصلا قابل مقایسه نیست. روزی که قانون ویدیو چک در رشته والیبال ورود پیدا کرد، انگار یک مشکل بزرگ حل شده بود. مرز بین داخل و بیرون بودن ضربات والیبالیست ها، یا خطاهای پیش آمده، گاهی حتی توسط داوری که یک متری صحنه هم ایستاده بود، تشخیص داده نمی شد و این  حسابی کلافه کننده بود. از وقتی ویدیو چک وارد والیبال شد، موج جدیدی از جذابیت این رشته خودش را نشان داد. دو فرصت برای هر مربی در هر ست، که گاهی وقت ها برای نگه داشتن بازی هم که شده خرج می شود و زمانی که این دو فرصت خرج شده و مربیان برای یک فرصت دیگر بالا و پایین می پرند، چهره های صورت شان به یادماندنی ترین فریم ها را می سازد. ولی حتی امتحان این فناوری در فوتبال اصلا اتفاق ویژه ای نیست. در رابطه با قانون تکنولوژی خط دروازه، هیچکس اعتراض چندانی ندارد. چون حالا دیگر هضم اینطور اشتباهات اصلا شدنی نیست. اما درباره سیستم جدید خیلی انتقاد وجود دارد.
در دیدار نیمه نهایی جام باشگاه های جهان، برای اولین بار از این سیستم استفاده شد. ما این داستان را برای شما شرح می کنیم و شما هم فقط تصور کنید. کریس رونالدو به سرعت از چنگ مدافعان تیم آمه ریکا رها شد و دومین گل دوران خودش در این بازی ها را زد. تنها سه روز بعد از دریافت توپ طلای چهارم، رفت برای آن خوشحالی همیشگی که خیلی ها را به تقلید واداشته است! به یکباره داور آفساید اعلام می کند. دوربین روی افرادی می رود که پشت چند کامپیوتر نشستند و در ارتباط با داور از احتمال آفساید نبودن این گل می گویند. برای چند لحظه هم که شده، همه چیز از جو فوتبالی خودش خارج شد و این اصلا خوشایند نبود. با اینکه گل بالاخره بعد از چند دقیقه سالم اعلام شد، اما مطمئنا طعم شادی رونالدو دیگر همان همیشگی نبود. چون با خنده های حاصل تعجب او از اتفاقات داخل زمین مخلوط شده بود. لوکا مدریچ بعد از بازی خیلی صریح از این قانون انتقاد کرد. چون حتما مطمئن بوده از این پس پشت هر پاس عمقی که می دهد، شاید یک داستان نه چندان جذاب باشد!

در دوران ریاست جیانی اینفانتینو، تحولات زیادی در ساختار فیفا و به خصوص قوانین ایجاد خواهد شد. از 48 تیمه شدن جام جهانی که اینفانتینو به شدت روی آن تاکید دارد تا همین فناوری تازه استفاده شده. این روزها انتقادات زیادی نسبت به تصمیمات جدید فیفا وجود دارد. اتحادیه باشگاه های اروپا با 48 تیمه شدن جام جهانی اصلا موافق نیستند و سیستم بازبینی هم طی همین چند ساعت که از اولین اجرای آن می گذرد، شدیدا مورد انتقاد بسیاری از بازیکنان و کارشناسان فوتبالی قرار گرفته است.

43257

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فیفا سیستم بازبینی را آزمایش کرد/جذابیت را از فوتبال نگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..