تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دچار مشکلات معده هستید؟ قبل از غذا کمی نمک بخورید

خوردن کمی نمک پیش از غذا از دستورات پیامبر گرامی اسلام است. دلیل این توصیه از دیدگاه طب سنتی، این است که نمک در طب سنتی مزاجی گرم و خشک دارد و می‌تواند رطوبت و سرمای معده را از بین ببرد

دکتر محمد فصیحی دستجردی، دلیل این توصیه را از دیدگاه طب سنتی بیان کرد، این محقق طب سنتی با اشاره به این موضوع که، مزاج سرد و تر مزاجی است که به همراه خود سستی و کم‌تحرکی را به دنبال دارد، ادامه داد: «هر چه معده به سمت سردی و رطوبت برود، تنبل‌تر شده و در هضم غذا و نیز ارسال احساس سیری، کندتر عمل می‌کند. در نتیجه بعد از خوردن غذا احساس سنگینی و گاهی نفخ شدید در فرد عارض می‌شود که در اثر آن، هضم غذا در معده ناقص و کند انجام می‌شود».

دکتر فصیحی توصیه کرد: «خوردن کمی نمک پیش از صرف غذا باعث می‌شود معده قبل از غذا گرم و فعال شده و نیز رطوبت و سنگینی آن از بین برود و آماده هضم کامل غذا شود، که این امر از ترش کردن و احساس سوزش سر دل، بعد از خوردن غذا جلوگیری کرده و فرد را در حفظ سلامت و بهداشت معده یاری می‌کند».

البته باید توجه داشت مصرف بیش از اندازه نمک موجب مشکلات عدیده‌ای می‌شود و مصرف نمک قبل و بعد از غذا باید به صورت بسیار کم و در حد تعادل صورت گیرد.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: salamaneh.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دچار مشکلات معده هستید؟ قبل از غذا کمی نمک بخورید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..