تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکاری جدید برای درمان افراد کور و بازگرداندن بینایی - آکا

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری تخمین زده که در سال 2010، 2.5 میلیون مورد مراجعه به اورژانس و مرگ و میر در اثر آسیب های تروماتیک مغز در آمریکا گزارش شده است.

به گزارش آکاایران: به گزارش ساینس آلرت، این نوع از آسیب ها، صدمه شدیدی به بینایی فرد وارد کرده و حتی می تواند منجر به کوری شود.

در حال حاضر محققان طی انجام یک پژوهش جدید کشف کرده اند که می توان بینایی را در افرادی که از آسیب های مغزی رنج می برند بازسازی کرد.

علاوه بر این آنها قادر به بازگرداندن دید کامل در بیمارانی هستند که قبل از آسیب از نظر قانونی نابینا بودند.

نابینای قانونی (Legally Blind ) به شخصی گفته می شود که از نظر چشم پزشکی و بینایی سنجی دیدش کمتر از 10 درصد باشد.

این پژوهش کوچک توسط محققان در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس، موسسه چشم Kresge در دانشگاه ایالتی وین در دیترویت و موسسه چشم L.V. Prasad  در هند انجام شده است.

این پژوهش بر روی 20 بیمار انجام شد که به دلیل سندرم ترسون تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند .برخی از بیماران در هر دو چشم خود دچار خونریزی شده بودند، در نتیجه این مطالعه بر روی 28 چشم انجام شد.

به خونریزی در چشم به دلیل ضربه های مغزی، سندرم ترسون می گویند.

از این روش برای بازگرداندن بینایی در بیمارانی که ویترکتومی شده اند نیز استفاده می شود.

ویترکتومی نوعی از جراحی چشمی است که برای درمان برخی از اختلالات شبکیه و زجاجیه به کار می رود.

در این عمل جراحی، بافت ژله مانند پشت عدسی چشم برداشته شده و با محلول سالین جایگزین می شود.

تنها یک ماه پس از عمل جراحی، دید بیماران به طور متوسط از میانگین ​​20/40 به میانگین 20/1290 بهبود یافته و در عرض چند ماه، تقریبا تمام بیماران به دید 20/20 (بینایی نرمال) رسیدند.

محققان خاطر نشان کردند که طول زمان بین آسیب و عمل جراحی، به اینکه چقدر دید بیمار بهتر شود ارتباطی ندارد.

این جراحی می تواند تاثیر بسیار زیادی بر آمار تکان دهنده نابینایی در اثر آسیب مغزی داشته باشد و امید دیدن دوباره را به میلیون ها نفر در هر سال بازگرداند.

یافته های این پژوهش در مجله Ophthalmology به چاپ رسیده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکاری جدید برای درمان افراد کور و بازگرداندن بینایی - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..