تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه دمنوش زعفران و گل محمدی

دمنوش زعفران و گل محمدی

به توصیه طب سنتی بسیاری از دمنوش ها گیاهی برای رفع بیماری ها و مشکلات نسبت به داروهای شیمایی موثرتر هستند و هیچگونه عوارضی ندارند. یکی از گیاهانی که خاصیت زیادی دارد و بسیار هم خوشبو، خوش طعم و خوش رنگ است؛ زعفران نام دارد.

شاید بیشتر مصارف آن برای تهیه غذاهای مختلف باشد. جالب است بدانید که اضافه کردن زرپران به دمنوش می تواند هم خواص آن را بهبود دهد و هم اینکه آن را خوش طعم و خوش رنگ کند. زیرا این ادویه ارزشمند، یکی از بهترین روش ها برای کاهش اضطراب و استرس است.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا یک دمنوش فوق العاده از ترکیب دو گیاه ارزشمند را به شما آموزش دهیم.

فواید گل محمدی :

گل محمدی یا همان رز سرخ، خاصیت های زیادی دارد؛ از مهم ترین آنها می توان به آرامبخش بودن اشاره کرد. گل محمدی منبع ویتامین و آنتی اکسیدان است، که موجب شادابی و طراوت پوست میشود. از دیگر فواید آن اینکه برای سلامت قلب، سیستم گوارش و ایمنی بدن مفید می باشد؛ به خصوص زمانی که قراره همنشین زعفران باشد!

طرز تهیه دمنوش زعفران و گل محمدی :

یکی از خوش طعم ترین ترکیباتی که باید برای یکبار هم که شده امتحان کنید. ترکیب این دو گیاه علاوه بر طعم و رنگ فوق العاده ای که دارد، تاثیر بسیار بالایی بر روی آرامش اعصاب و کاهش استرس می گذارد. اضافه کردن زعفران به جوشانده گل محمدی، تمام خواص دمنوش را چندین برابر می کند.

مواد لازم :

زعفران ساییده شده گل محمدی خشک شده عسل به دلخواه

طرز تهیه :

برای درست کردن این دم کرده خوش طعم و بی نظیر در ابتدا لازم است که گل محمدی خشک شده را همراه با زعفران در مقداری آب بریزید و اجازه دهید تا 10 دقیقه این ترکیب بجوشد. سپس اگر تمایل دارید این جوشنده شیرین باشد، مقداری عسل به آن اضافه کنید. این دمنوش یک معجون معجزه آسا است که شما با خوردن آن می توانید تمام بیماری ها را از خود دور کنید و ایمنی بدنتان را افزایش دهید.

زیاده روی نکنید!

از آنجایی که این دمنوش واقعا دلچسب هست و ممکنه هر روز بخواهید آن را میل کنید؛ باید به این موضوع توجه داشته باشید که نباید در مصرف آن زیاده روی کنید. مصرف زیاد هر چیزی عوارضی داره و این دمنوش هم از این قاعده مستثنا نیست. بر اثر مصرف زیاد دمنوش زعفران و گل محمدی ممکن است دچار سردرد و یا حالت تهوع شوید و یا احساس خستگی کنید. همچنین به دلیل ویتامین سی بالایی که در ترکیب این دو ماده وجود دارد ممکن است به اسهال دچار شوید. پس مصرف به اندازه را فراموش نکنید!

مطالعه شود : گل زعفران چه خاصیتی دارد و برای چی خوبه؟

خواص دمنوش گل محمدی و زعفران : موجب افزایش اشتها میشود و به هضم غذا کمک می کند. تاثیر زیادی در کاهش استرس و اضطراب دارد. به دلیل آنتی اکسیدان بالا، از بروز سرطان جلوگیری می کند. به گردش خون کمک می کند و برای سلامت قلب مفید است. در زمان سرماخوردگی به کاهش علائم بیماری کمک می کند. بهترین دمنوش برای پریودی است. گل محمدی تازه، زعفران اصل!

گل محمدی یکی از انواع گل سرخی است که بهترین آنها در شهرستان کاشان یافت میشود. این گیاه معمولا در زمین های آهکی، جنگل ها، پرچین ها و یا در اکثر باغچه ها کاشت میشود. مظهر زیبایی و به خاطر زیبایی و عطری که دارد کاشته میشود. خواص دارویی زیادی دارد و در اواخر بهار شکوفه های آن شروع به باز شدن می کنند. این گل حاوی مقدار زیادی ویتامین C، پلی فنل ها، ویتامین A، مواد معدنی مختلف است که برای بدن مفید می باشد.

و اما زعفران ماده اصلی این دمنوش :

زعفران در بعضی از شهرهای کشور، کاشته میشود زیرا شرایط آب و هوایی خاصی را میطلبد. اما خراسان به عنوان مرکز زعفران در ایران می شناسند. مرغوبیت و اصل بودن از مهم ترین ویژگی هایی است که باید در هنگام خرید زعفران سحرخیز در نظر داشته باشید. اما شاید تشخیص اصل بودن یا نبودن، کار چندان ساده ای نباشد. بهترین کار مراجعه به فروشگاهی است که در زمینه فروش زعفران درجه یک تخصص دارد و انواع زعفران اصل را با مناسب ترین قیمت ارائه می دهد. در چنین شرایطی ما فروشگاه آنلاین هفت مغز را به شما پیشنهاد میدهیم؛ زیرا مجموعه هفت مغز شرایطی را فراهم کرده تا در کوتاه ترین زمان و آسان ترین راه، بهترین محصول را خریداری کنید.

منبع : wikipedia.org

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه دمنوش زعفران و گل محمدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..