تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قهرمان لیگ قهرمانان آسیا غیرقانونی است

کد خبر: ۴۴۲۵۴۸

۸۳  بازدید

ورزش سه: همانند دوپینگ سازمان یافته آلمان شرقی سابق و روسیه کنونی، حضور کسانی که به دستکاری نتایج بازی ها می پردازند و از چشم نابینای کنفدراسیون فوتبال قاره کهن به دور می مانند، همچون سرطان فوتبال آسیا را در می نوردد و باعث می شود که فوتبال آسیا در تاریخ به شکل بدی مورد قضاوت قرار بگیرد.

تنبیه باشگاه های کوچک بسیار ساده است. در مورد تیم های کوچکی مثل فنوم پن کامبوج، ای اف سی با افتخار می ایستد و می گوید که نگرش آنها در مقابل این نوع جرائم بسیار سخت گیرانه است اما وقتی پای باشگاهی با حامیان مالی قدرتمند به میان می آید همه در صدد لاپوشانی بر می آیند و به معنای واقعی کلمه، نابینا می شوند.

صدور مجوز حضور تیم جونبوک هیوندای که اوایل امسال یکی از کارکنانش به دلیل اقدام به دستکاری نتایج محکوم شده بود، نقطه سیاهی است در کارنامه کسانی که منافع اقتصادی را به شرافت ورزش ترجیح می دهند.

قهرمان لیگ قهرمانان آسیا غیرقانونی است

در اواخر سپتامبر امسال، دادگاهی در شهر جنوبی بوسان استعداد یاب سابق این باشگاه با نام خانوادگی چا را به جرم پرداخت رشوه به دو داور بازی های لیگ کره در سال 2013 به شش ماه زندان محکوم کرد.

کمیته انضباطی لیگ کره با یک جریمه سنگین 100 هزار دلاری و کسر 9 امتیاز به این تخلف واکنش نشان داد و همین کسر امتیاز باعث شد که قهرمانی این فصل را از دست بدهند.

در پایان فصل آنها دوم شدند اما به خاطر قهرمانی شان در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا باز هم در این رقابت ها حاضر خواهند بود. این قضیه با وجود اعتراض گسترده هواداران دیگر تیم ها مخصوصاً طرفداران اف سی سئول، حریفشان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان که بنری با تصویر اساس نامه ای اف سی به ورزشگاه آمده بودند، صورت گرفت.

آنها اشاره به بندی از اساس نامه جدید ای اف سی دارند که سیستم ورود تیم ها برای رقابت های باشگاهی را تعریف می کند. در میان تمام ابعاد فنی ذکر شده، بند 11 تبصره 8 مربوط به تیم هایی است که مستقیم یا غیر مستقیم در دستکاری نتایج دست داشته اند. در این قسمت آمده: "اگر بر اساس وقایع و اطلاعات موجود برای ای اف سی، ما به این نتیجه برسیم که باشگاهی در راستای اهداف خود چه مستقیم و چه غیر مستقیم اقدام به تبانی یا تاثیر گذاشتن بر نتیجه بازی ای در سطح ملی یا بین المللی، کرده است، چنین باشگاهی مجاز به حضور در لیگ قهرمانان آسیا نخواهد بود."

قهرمان لیگ قهرمانان آسیا غیرقانونی است

هر چند این قانون کاملاً قطعی و بی استثناست اما در ادامه هیچ یک از بندهای مربوط به صعود تیم ها با وضعیت جونبوک موتورز تطابق ندارد. اما واقعیت این است که جونبوک به وضوح اقدام به تاثیر گذاری روی نتیجه بازی هایش کرده است اما با این حال حضورش در لیگ قهرمانان آسیا بلامانع تشخیص داده می شود.

اما باید کسی در جایی باشد که جواب خوبی برای این موضوع داشته باشد. اینکه چرا آنها شعار های خودشان "بینش و مأموریت" یا "یک آسیا، یک هدف" را زیر پا گذاشته اند. در آیتم شماره شش این مأموریت با افتخار ذکر شده که این سازمان متعهد می شود که تمام رقابت ها، بازی ها و افراد دست اندرکار تمام رویداد های مربوط به ای اف سی از بالاترین استاندارد های ورزشی و اخلاقی برخوردار باشند.

چیزی که باید مورد توجه آنان که از حضور جونبوک موتورز در رقابت ها حمایت کردند یا نکردند، باشد، این است که شما نمی توانید تبلیغات وسیع کرده و شعار های آنچنانی سر دهید و زمانی که عمل به آنها با منافع اقتصادیتان در تضاد است، آنها را نادیده بگیرید.

ای اف سی باید بداند با این وجود که کت شلوارهای گرانقیمت و هتل های مجلل چشمشان را کور کرده است، ماهیت وجودی آنها توسعه و معرفی فوتبال در نواحی مختلف قاره و حمایت از سهامداران ابدی فوتبال یعنی هواداران است.

قهرمان لیگ قهرمانان آسیا غیرقانونی است

با این حال این هفته شاهد برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا در کوالالامپور بودیم که به شکل طعنه آمیزی توسط شین مان گیل، مدیر کره ای برگزاری رقابت های ای اف سی، یک تنه برگزار شد. این مراسم با زرق و برق خاصی در حضور تمام حامیان و سهامداران انجام شد. در حالی که دوربین های تلویزیونی، تصاویری ازمدیران و گوی های کوچکی که از سبد ها بیرون می آمدند، نشان می دادند.

با توجه به رابطه میان باشگاه و خزانه داری ای اف سی، چندان تعجب برانگیز نیست که این سازمان قوانین خودش را زیر پا می گذارد و نام جونبوک موتورز را در میان شرکت کنندگان در گروه هشت در کنار جیانگ سوی چین، آدلاید استرالیا و حریفی نا معلوم از مرحله پلی آف، قرار می دهد.

این که تشخیص دهیم دقیقاً چه کسی چنین تصمیمی را گرفته است کار سختی است. تا این لحظه کسی در این مورد پاسخگو نبوده است اما اینکه مسئولیت این مساله بر عهده سران این سازمان است، بر همگان واضح است.

در زمان برگزاری انتخابات ریاست ای اف سی، شیخ سلمان بحرینی شخصاً در لابی یک هتل در مالزی، از میل فراوانش به پاکسازی و رها کردن آسیا از ویروس تبانی، با من سخن گفت. او اکنون فرصت آن را دارد تا بپا خیزد و جونبوک را از مسابقات کنار بگذارد و پیام محکمی به تمام باشگاه های کوچک تر که تا به امروز علیه شان بی عدالتی  یا از آنان سوء استفاده شده، ارسال کند.

قهرمان لیگ قهرمانان آسیا غیرقانونی است

شاید ای اف سی بتواند اساس نامه اش را در پس مراسم پر زرق و برق و حفظ روابط حسنه با خبرنگارانی که در مقابل چیزی که می بینند سکوت می کنند، پنهان کند اما مهمترین جزء فوتبال یعنی هواداران را نمی توان به این سادگی گول زد.

به نیابت از تمام باشگاه ها که در تلاشند تا فوتبال از تبانی و فساد رها شود و تمام هواداران فوتبال در آسیا که می خواهند بالاترین سطح باشگاهی در قاره شان توسط افرادی اداره شود که نه تنها توانایی مدیریت بالا در حوضه ورزش را دارند بلکه حافظ ارزش های اخلاقی نیز باشند، امیدواریم که ای اف سی اساس نامه خودش را اعمال کند و این باشگاه ننگین را از لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد.

منبع: فاکس اسپرتس آسیا - اسکات مک اینتایر




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قهرمان لیگ قهرمانان آسیا غیرقانونی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..