تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده بیشتر از این ۶ تکنولوژی خودرو در سال ۲۰۱۷!

پسندیدم

پسندیدم عاشقش شدم باحال بود واقعا! خوب نبود عصبانی شدم

آیا خودرویتان با چراغ‌ راهنمایی ارتباط برقرار می‌کند؟ ماشین شما بنزینی، هیبریدی یا برقی‌ است؟ این سوال‌ها باعث پیشرفت علم خودرو و افزایش استفاده از تکنولوژی‌های به روز می‌شود. اخبار خودرو در دهه گذشته مملو از علوم مختلف و تکنولوژی‌‌های بی‌نظیر بوده و در این مطلب استفاده از ۶ تکنولوژی‌ که در بازار خودرو آمریکا سال آینده میلادی رواج می‌یابد را با هم مرور می‌کنیم.

۱) خودروها با هم صحبت می‌کنند

adaptive-crusie-control-is-used-in-platooning-but-to-what-extent-shoud-these-vehicle-mix-with-normal-traffic-image-usdot

کادیلاک CTS سیستم انقلابی خود را در مدل‌های سدان خود ارائه داده که اطلاعاتی همچون آب و هوا، سرعت و شتاب، ترمز ناگهانی، تصادفات و … بین اتومبیل‌هایش رد و بدل می‌شود. به این سیستم مکالمه خودرو به خودرو (V2V) می‌گویند که از تکنولوژی وای‌-فای بهره می‌برد. این سیستم سطح هوشیاری راننده و واکنش وی را بالا می‌برد و امکان رانندگی این خودروها در سرعت‌های بالا در کنار هم را فراهم می‌کند.

۲) زندگی جدید برای خودروهای دیزلی

diesel_car

برندهای شورلت و مزدا محبوبیت بالایی در خودروهای دیزلی و شاسی‌بلند در سال ۲۰۱۷ خواهند داشت؛ یکی از دلایل آن رسوایی خروجی آلاینده‌های فولکس‌واگن عنوان شده و دلیل دیگر ارزان شدن سوخت فسیلی و افزایش خرید شاسی‌بلندها در طی دو سال گذشته عنوان شده‌است. برآورد شده دو مدل کامپکت سدان شورلت کروز و شاسی‌بلند مزدا CX-5 با توجه به سوخت بهینه و قیمت مقرون به صرفه بازار خودروی آمریکا را در سال ۲۰۱۷ به تصرف خود در بیاورند.

۳) افزایش حضور وسایل نقلیه خودران در خیابان‌های کشور

باید بخوانید:  دایملر با حداقل شش خودروی الکتریکی به جنگ تسلا خواهد رفت!

autonomous-vehicle

گوگل پروژه توسعه وسایل نقلیه خودران را سال آینده میلادی با ۱۰۰ دستگاه خودرو فیات کرایسلر پسیفیکا پلاگین-هیبریدی شروع خواهد کرد. گوگل این دستگاه‌های مینی‌ون را به عموم مردم نمی‌فروشد اما برای اجرای هر چه بهتر و بیشتر این خودروها را در اختیار مردم قرار می‌دهد. گوگل خودروی پسیفیکا را به دلیل سایز مناسب برای حمل سنسورها انتخاب کرد و دلیل دیگر ارتفاع بلند پسیفیکا برای نصب سنسورها است.

۴) تسلا رقیبان جدی پیدا خواهد کرد

۶۳۶۱۴۹۷۴۹۰۴۳۴۴۰۷۲۲-ap-germany-volkswagen-1

تقاضا برای خودروهای برقی هر سال افزایش پیدا می‌کند و امسال شورلت بولت با کیفیت و قیمت مقرون به صرفه به این بازار قدم می‌گذارد. این خودرو با یک بار شارژ قادر هست ۳۸۵ کیلومتر را بپیماید و تنها با پرداختن ۳۰ هزار دلار می‌توان آن را خرید (در حالیکه خودروهای تسلا قیمتی بالاتر از ۷۵ هزار دلار دارند). خودروهای برقی دیگر مانند هوندا آکورد، هیوندا سوناتا، فورد اسکیپ، کیا سول و فولکس‌واگن گلف برقی به این بازار می‌آیند که باعث رقابتی‌تر شدن این بازار می‌شود.

۵) انقلاب سیستم‌های ۴۸ ولتی

large_audi_48_volt_bordnetz_2560x1440_powertrain_complete_21_9

با ورود سیستم‌های الکتریکی ۴۸ ولتی به دنیای خودروهای برقی، کم‌کم خودروسازان باتری‌های ۱۲ ولتی را کنار می‌گذارند؛ البته با نصب این سیستم قیمت خودرو بالا می‌رود که در دنیای نوپای خودروهای برقی در وهله اول مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد اما بسته‌های ۴۸ ولتی کارکرد بالاتر و راحتی بیشتر را برای مالک خواهد داشت. پیش‌بینی شده خودروسازانی همچون آئودی، مزراتی و خودروسازان لوکس از این تکنولوژی در ساخت خودروهایشان استفاده کنند.

۶) اضافه شدن محور برقی برای سوخت بهینه

gkn-eaxle-2

خودروسازان برای کاهش سوخت یا سوخت بهینه خودروها روی خودروهایشان محور برقی نصب می‌کنند؛ مدل‌های مانند ولوو XC90 و بی‌ام‌و i8 و تویوتا RAV4 هیبریدی محور برقی دارند و قرار هست میتسوبیشی اوتلندر مدل پلاگین هیبریدی خود را مجهز به محور برقی کنند. اضافه کردن محور برقی عقب به خودروهای محور جلو باعث می‌شود کارایی سوخت افزایش پیدا کند و این موضوع با فراگیر شدن سیستم‌های ۴۸ ولت برقی رواج پیدا خواهد کرد.

باید بخوانید:  ایکاش این 5 آپشن در تمام خودروهای جدید وجود داشت!

پسندیدم

پسندیدم عاشقش شدم باحال بود واقعا! خوب نبود عصبانی شدم




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده بیشتر از این ۶ تکنولوژی خودرو در سال ۲۰۱۷!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..