تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالاخره نمک خوب است یا بد؟!

طبق راهنمای تغذیه آمریکایی ‌ها، افراد بالغ باید در روز ۲۳۰۰ میلی ‌گرم نمک مصرف کنند. این میزان نمک معادل یک قاشق چای ‌خوری نمک است. حالا برای آگاهی از جزئیات ادامه این مطلب را بخوانید:

در روز چقدر نمک بخوریم؟

 تقریباً ۹۰ درصد افراد بالغ و کودکان در آمریکا بیش از میزان پیشنهاد شده نمک مصرف می‌کنند. طبق این گزارش، بیشتر افراد بالغ روزانه بیش از ۳۴۰۰ میلی‌گرم نمک مصرف می‌کنند. این گزارش هشدار دهنده است. طبق این گزارش ۷۵ درصد از نمک مصرف شده از طریق مواد غذایی فرآوری شده وارد بدن می‌شود. با این حال برخی از محققان معتقدند این میزان نمک بسیار کم است. در واقع برخی معتقدند مصرف این میزان نمک بیشتر از فایده، ضرر دارد.

مزایا و معایب مصرف نمک

طبق گزارش انجمن قلب آمریکا، مصرف نمک ۹۰ درصد از آمریکایی‌ ها از طریق کلراید سدیم تأمین می‌شود که در نمک سفره وجود دارد و به مواد غذایی فرآوری شده برای حفظ طعم و ماندگاری اضافه می‌شود. همه می‌دانند که بدن به مقداری نمک نیاز دارد، زیرا این ماده برای عملکرد اعصاب و ماهیچه‌ ها ضروری است و به تنظیم مایعات بدن کمک می‌کند.

مصرف نمک می ‌تواند باکتری‌ های مضر را نیز از بین ببرد و احتمال بروز عفونت را کاهش دهد. با این حال، تحقیقات متعدد نشان داده ‌اند مصرف بیش از اندازه نمک احتمال ابتلا به مشکلات قلبی جدی را افزایش می‌دهد. این موضوع سلامت رگ ‌های قلب را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد و با فشار خون بالا، سکته قلبی و بیماری‌ های قلبی ارتباط دارد.

مشکلات رژیم غذایی پرنمک

مصرف غذاهای پرنمک باعث آسیب به کبد می‌رسد. همچنین یک تحقیق دیگر نشان داده مصرف نمک زیاد احتمال ابتلا به اسکلروز چندگانه یا ام‌ اس را افزایش می‌دهد. این موضوع که مصرف نمک زیاد به بدن ضرر می ‌رساند، کاملاً محتمل است. نمک زیاد باعث می‌شود بدن آب زیادی در خود نگه دارد که منجر به اعمال فشار به قلب و رگ‌ های خونی شده، فشار خون را بالا می ‌برد. بدین طریق احتمال بروز بیماری‌ های رگ‌ های قلب افزایش می‌ یابد.

نمک بخوریم یا نخوریم؟

اگرچه برخی از محققین مصرف ۲۳۰۰ میلی ‌گرم نمک در روز را عادی و کافی می‌ دانند، برخی دیگر معتقدند حتی مصرف ۳۰۰۰ میلی‌ گرم نمک در روز کم است و سلامتی را به خطر می ‌اندازد. طبق گفته یک تیم تحقیقاتی، تنها افرادی که مبتلا به فشار خون بالا بودند، با مصرف نمک زیاد در معرض خطر بیشتر برای ابتلا به بیماری ‌های قلبی و سکته قرار داشتند. این افراد نمک زیاد را ۶۰۰۰ میلی ‌گرم در روز عنوان کرده ‌اند.

این نخستین تحقیقی نیست که مصرف کم نمک را که در حال حاضر توصیه می‌شود، مورد سؤال قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۴، تیمی از محققین در شهر نیویورک متوجه شدند کاهش مصرف نمک به کمتر از ۲۵۰۰ میلی‌ گرم در روز با کاهش احتمال ابتلا به مشکلات سلامتی که با مصرف نمک زیاد در ارتباط بودند، ارتباطی ندارد.

نمک و فشار خون

با این حال این موضوع مشخص است که کاهش مصرف نمک، فشار خون را کاهش می‌دهد. در نتیجه مصرف ۲۳۰۰ میلی‌ گرم نمک در روز می‌تواند از مشکلات سلامتی ناشی از مصرف نمک زیاد جلوگیری کند. در کل باید تحقیقات بیشتری در مورد میزان مناسب نمک صورت گیرد. اگرچه برخی از متخصصین کاهش مصرف نمک را توصیه می‌کنند، اما عده ‌ای معتقدند قبل از این توصیه بایستی تحقیقاتی در مورد اثرات درازمدت کاهش مصرف نمک بر روی سلامتی صورت گیرد.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالاخره نمک خوب است یا بد؟!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..