تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجوز کانال های تلگرام به کجا رسید - آکا

,تلگرام ,حواشی تلگرام, مجوز کانال های تلگرام,[categoriy] مجوز کانال های تلگرام به کجا رسید

مجوز کانال های تلگرام به کجا رسید - آکاتلگرام ,حواشی تلگرام, مجوز کانال های تلگرام

آکاایران: مجوز کانال های تلگرام به کجا رسید

وی افزود: برای شبکه اجتماعی تلگرام هم، یک «ربات» در حال نوشتن است تا فردی که اظهار می کند کانالی متعلق به اوست، ما اعتبار او را مورد سنجش قرار دهیم. ما اصرار داریم کسی به جایی به صورت فیزیکی مراجعه نکند و همه کارها از طریق سامانه انجام شود. تاکید می کنم که این کار، به معنای ثبت اعتبار است نه صدور مجوز؛ در واقع ما هویت دارنده کانال را ثبت می کنیم و از او، زمینه فعالیت کانالش را پرس و جو می کنیم که بعد بتوانیم آن را معرفی کنیم.

موسویان گفت: ما در این خصوص، بحث های تشویقی را هم دنبال کرده و دستگاه های ذی ربط همه متفق القول هستند که کانال های برتر را تشویق و حمایت کنیم. به عقیده شخص من، مصوبه شورای عالی فضای مجازی، یک مصوبه بسیار خوب است اما در اجرای آن همه باید یاری رسانده و مهمتر از همه، این خود مردم هستند که باید به ما کمک کنند. ما کدی به نام «شامد» (شناسه الکترونیکی محتوای دیجیتال) به کانال تلگرامی ثبت شده می دهیم.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شامدی که به هر کانال اختصاص می یابد، در واقع یک کد یونیک است که کار اعتبارسنجی کانال را انجام خواهد داد، ادامه داد: «با این کد، وقتی شما روی پروفایل کانال کلیک می کنید، به سامانه ای که ما تهیه کرده ، راهنمایی می شوید و آنجا مشخصات دارنده کانال را می بینید. در این صورت حقوق مالکیت معنوی و مادی فردی که زحمتی را در آن کانال می کشد، حفظ می شود.»

وی با بیان اینکه این انتظار می رود که از این طرح استقبال شود چرا که ما بدون نیاز به مراجعه افراد، کار ثبت کانال های آنها را انجام می دهیم و این کار به صورت خوداظهاری انجام می شود، در عین حال تاکید کرد: اما مطابقی مصوبه شورای عالی فضای مجازی، هویت کسانی که ۵۰۰۰ فالوئر در کانال شان دارند، الزاماً باید به ثبت برسد. اما کانال هایی هم که کمتر از این تعداد فالوئر دارند، می توانند کانالشان را ثبت کرده و هیچ گونه مانعی برای این کار نیست.

این مقام مسوول در وزارت ارشاد یادآور شد: چنانچه ادمین های آن دسته از کانال های تلگرامی که ۵۰۰۰ فالوئر و بیشتر، عضو دارند، کانالشان را ثبت نکرده و کد شامد نگیرند، غیرقانونی تلقی می شوند. البته بحث های سلبی در این باره و احیاناً برخورد با آنها، بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست اما به هر حال وقتی غیرقانونی تلقی شوند، به معنای این است که ضابطین قضایی این حق را دارند که جلوی فعالیت آنها را بگیرند.

موسویان در پاسخ به این سوال که آیا برای این به گفته شما «احراز هویت دارنده کانال» نیازی به استعلام از دستگاه یا ارگان خاصی وجود دارد؟، گفت: استعلام خاصی انجام نگرفته و این کار، فقط یک احراز هویت است و برای این کار هم، ما مشخصات فرد را از سازان ثبت احوال گرفته و نیز می بایست شماره تلفنی را هم که متعلق به خودش است، به ما بدهد تا ما با استعلامی که از اپراتور مربوطه و از طریق دیتابیس آن می گیریم، برایمان مشخص شود که شماره تلفنی که کانال را با آن رجیستر کرده، متعلق به خود آن فرد است. همین کافی است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در همین روزهای اخیر و بعد از اعلام مصوبه مربوطه از طریق شورای عالی فضای مجازی برخی کانال های تلگرامی در مطالبی که بارگذاری می کنند، براین ادعا هستند که مجوز فعالیتشان را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده اند، تا این لحظه چه تعداد کانال تلگرامی به ثبت رسیده اند؟، گفت: در مورد کانال های تلگرامی، ما هنوز فرایند مربوطه را آغاز نکرده و همانطور که پیشتر هم گفتم، حدود ۱۰ روز دیگر این پروسه آغاز می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجوز کانال های تلگرام به کجا رسید - آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..