تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواص توت برای دیابتی ها

دیابتی ها توت بخورید

با دلگرم همراه باشید تا با فواید توت برای افراد دیابتی بیشتر آشنا شوید.

خواص توت

خواص توت

توت سفید (white mulberry) که در ایران به اختصار «توت» خوانده می‌شود، میوه‌ایست کوچک، شیرین و آبدار که در فصل بهار می‌رسد و میوه درخت توت است.

درخت توت درختی است بزرگ و مقاوم که در بیشتر مناطق آب و هوایی می‌روید به همین دلیل است که این درخت را می‌توان در بیشتر کشورها مشاهده کرد. ارتفاع درخت توت به 20 متر و قطر آن به یک متر می‌رسد. از مشخصات جالب توجه درخت توت، دارا بودن پوست زرد (یا نارنجی) در زمستان است که البته این حالت بیشتر در درختان جوان مشاهده می‌شود.

از برخی از درختان توت که فقط گل‌های نر تولید می‌کنند (میوه نمی‌دهند)، به عنوان درخت زینتی سایه‌دار استفاده می‌کنند.

میوه توت شامل 10 تا 16 گونه می‌باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به توت سفید، توت سیاه، توت قرمز، شاه‌توت و ... اشاره نمود. توت سیاه با وجود این که کاملاً شبیه شاه‌توت است، اما میوه‌ای شیرین و تا حدی لزج دارد. توت سیاه از قرن‌های بسیار دور در منطقه غرب آسیا وجود داشته و از زمان امپراتوری روم، به اروپا برده شد.

بنا بر اعلام بخش سلامت و منابع انسانی، 24 میلیون آمریکایی مبتلا به دیابت نوع 1 یا 2 هستند و 180 هزار نفر از آنان دچار نارسایی کلیه هستند. این مشکل با روند رو به رشد چاقی ارتباط مستقیم دارد و بیشترین جمعیت در معرض این خطر را کودکان تشکیل می‌دهند.

محققان انستیتوی سالک می‌گویند، افرادی که در معرض خطر دیابت هستند باید خوردن توت‌فرنگی را در کنار دیگر میوه‌ها، در برنامه غذایی خود قرار دهند. برای خوردن فیستین که به موش‌ها داده شد، باید روزانه 37 عدد توت‌فرنگی خورده شود.

تحقیقات نشان داده مصرف توت‌فرنگی‌ نه تنها از ابتلا به نارسایی کلیه‌ها پیشگیری کرده بلکه از ابتلا به اشکال متفاوت سرطان مانند سرطان کبد نیز پیشگیری می‌کند. به گفته پزشکان این امر به خاطر آن است که این میوه دارای مقادیر فراوانی کلسیم، فیبر، منیزیوم، پتاسیم و ویتامین C است.

افراد دیابتی به منظور پیشگیری از افزایش قند خون‌شان معمولا پرهیزهای زیادی می‌کنند که یکی از آنها استفاده از توت خشک به جای قند در نوشیدن چای است. قند موجود در توت، سوربیتول است که با اینکه برای کبد بسیار مفید است .

به دلیل اینکه بخشی از قند سوربیتول از متابولیزه شدن توسط کبد اصطلاحا فرار می‌کند و وارد خون می‌شود، اهمیت بسیاری در بیماران دیابتی دارد چرا که سوربیتول می‌تواند وارد فضای خلفی عدسی چشم شود و به دلیل دارا بودن بار اسمزی بالا، موجب افزایش فشار داخل کره چشم شود. افرادی که در مراحل پیشرفته بیماری دیابت هستند در معرض کاتاراکت و فشار داخل چشمی قرار دارند.

این تصور که توت و کشمش از قند و شکر بسیار سالم‌تر است منجر به این سوء تفاهم شده که می‌توان به هر میزان دلخواه توت و کشمش به جای قند و شکر مصرف کرد. مصرف کشمش و توت – با وجود اینکه سالم‌تر از قند و شکر است- نباید بدون حساب و کتاب باشد. اصولا مصرف قندهای ساده در بیماران دیابتی نباید از 5 درصد کل کالری رژیم بیشتر باشد.

در این میان منکر نیستیم که به جای قند و شکر (با رعایت سقف حداکثر 5 درصد کالری)، همان بهتر که از میوه‌های خشک شده مانند کشمش استفاده کرد چرا که کشمش سوربیتول کمتری نسبت به توت دارد و به کاتاراکت و فشار داخل چشم در بیماران دیابتی کاری ندارد.

موافقم + 0 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواص توت برای دیابتی ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..