تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طنز؛ همه چیز درباره تاریخچه دانشگاه!

کد خبر: ۴۳۸۹۴۱

۲۰۳  بازدید

ماهنامه خط خطی - علی زرندوز: دانشمندان و محققان مدت ها بر سر این موضوع که دانشگاه در جوامع انسان های اولیه چطور شکل گرفت اختلاف نظر داشتند، تا اینکه کشف غارنوشته ای در کوه های کشور پرو، راهگشای نظریه تازه ای در این زمین شد. براساس این غارنوشته دو دوست در جامعه انسان های اولیه، برای اولین بار، با این سوال مواجه شدند: «علم بهتر است یا ثروت؟!» بعد از مدت ها تفکر، یکی از آن ها علم و دیگری ثروت را بهتر اعلام کرد.

پس، دوستی که علم را بهتر می دانست؟ به دنبال کشف قوانین علمی راهی سرزمین های دور شد و برای اینکه کشتی اش هم خالی نرود، کمی کالای تجاری با خودش برد... دوستی هم که طرفدار ثروت بود، برای اینکه نظریه اش را در مغز بقیه جوانان هم فرو کند، دانشگاهی تاسیس کرد و در آن به تدریس نظریه اش پرداخت.


دوستی که علم را بهتر می دانست و به سفر رفته بود، خیلی فرصت نکرد دنبال نظریات علمی برود، زیرا باری را که همراه داشت در سرزمین های دور به قیمت خوبی فروخت و با پولش مشغول تجارت شد و به زودی مردی ثروتمند گشت. اما دوستی که ثروت را بهتر می دانست و برای بسط نظریه اش دانشگاه تاسیس کرده بود، در فقر و تنگ دستی از دنیا رفت و از او تنها چند رساله باقی ماند که تازه آن هم به ازای خریده سه شانه تخم مرغ و دو سیر پنیر در گرو سوپری محل بود.

در نهایت هم، از آن ها برای بسته بندی تخمه کدو و آفتاب گردان استفاده شد! و به این ترتیب در تمدن های کهن پرو (از نازکا و پاراکاس گرفته تا تمدن اینکاها) مثل الان نبود که علم، حتی در مقابل ته دیگ سیب زمینی ماکارونی هم، شانس برای بهتر بودن نداشته باشد... بلکه در آن دوران همه به دنبال علم بودند تا مثل دوستی که داستانش بیان شد و به دنبال ثروت بود، پس از عمری دود چراغ خوردن در دانشگاه ها، در تنگ دستی از دنیا نروند!


اما در غرب، افلاطون در مجاورت آتن، آکادیموس را تاسیس کرد و در آن به دانشجویان، فلسفه ریاضیات، ژیمناستیک و عکس گرفتن با مشاهیر بدحال را آموزش می داد! نقل است سردرد آکادیموس نوشته شده بود: «هر کس پرستاران بی هوا از او عکس نمی گیرند، وارد نشود!»


دانشگاه گندی شاپور را ساسانیان تاسیس کردند، ولی متاسفانه این قدر فایل های صوتی، تصویری و فیلم دوربین مداربسته داخل آسانسور از رفتارهای نامتعارف استادان و دانشجویان در فضای مجازی و حقیقی آن دوران پخش شد که گندش درآمد و می خواستند گندی شاپور را قلفتی بفرستند کمیته انظباطی که با حمله اعراب به این شهر، ماجرا به کل فراموش شد!
دانشگاه شانگیانگ، 21 قرن پیش از میلاد، در چین تاسیس شد. در این زمان، استاد دانشگایه به نام هان چونگ زیباکلامینگ با لگدمال نکردن پرچم سلسله هایی که با سلسله هان دشمنی می کردند، نام دانشگاه شانگیانگ را سر زبان ها انداخت!


در دوران انوشیروان، مرد پینه دوزی نزد این پادشاه رفت و از او درخواست کرد در ازای دریافت طلاهایی که بار شتر بود، اجازه دهد فرزندش تحصیل کند تا بتواند از طبقه دهقانان به طبقه اجتماعی بالاتری صعود کند. اما متاسفانه چون هنوز در آن زمان دانشگاه آزاد تاسیس نشده بود، انوشیروان اجازه نداد فرزند مرد پینه دوز تحصیل کند و به پینه دوز گفت: «تو و پسرت چند قرن زود به دنیا اومدین داداچ... چون فعلا نمی شه با پول مدرک خرید!»


در زمان دیکتاتوری استالین، وضعیت دانشگاه های شوروی تعریفی نداشت، چون علوم ژنتیک و سایبرنتیک با برچسب شبه علوم بورژوایی کنار گذاشته شدند.استالین می خواست نسخه نظریه نسبیت خاص و نسبیت عام و مکانیک کوانتوم را هم بپیچد، اما وقتی دانشمندان شوری اعلام کردند که بدون استفاده از این تئوری ها قادر به ساختن بمب اتم نخواهندبود، استالین بی خیال شد و اعلام کرد هر کمونیستی به جز سرود حزب، نظریه نسبیت خاص و نسبیت عام و مکانیک کوانتوم را هم نداند، اعدامش واجب است!


در پایان، باید یادی کنیم از دونالد ترامپ که با رای آوردن در انتخابات آمریکا، خط بطلانی کشید بر پیش بینی های مبتنی بر علم، دانش و آگاهی و یک بار دیگر ثابت کرد. تمام تلاش های طبقه دانشجو، نخبه و اهل علم به راحتی با وعده رایانه ای، سیب زمینی ای یا ساخت دیواری در مرز مکزیک بر باد می رود!




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طنز؛ همه چیز درباره تاریخچه دانشگاه!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..