تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همه مردان ترامپ

کد خبر: ۴۳۶۵۵۵

۸۸  بازدید

هفته نامه همشهری جوان - محمدتقی حاجی موسی: بعد از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا، حالا این سوال مطرح است که او چه کسانی را به عنوان کابینه خود معرفی خواهدکرد؟

از وقتی ترامپ توانست با آرای الکترال پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، گمانه زنی ها و نگرانی ها درباره کابینه انتخاب او شروع شد و بسیاری از ورود افراطی ها به کاخ سفید سخن گفتند. حالا بعد از گذشت دو هفته از پایان انتخابات و سلام نازی طرفداران ترامپ در جشن پیروزی او معلوم شده که این نگرانی ها اصلا بی مورد نبوده و نام هایی که در مورد وزارت های مختلف و سازمان های امنیتی به گوش می رسد، این شائبه را تقویت می کند که یکی از تندروترین دولت های تاریخ ایالات متحده در حال شکل گرفتن است. تا امروز یعنی تا زمان نوشتن این گزارش، تنها حضور پنج نفر در دولت ترامپ نهایی شده و در باقی موارد هنوز گزینه قطعی اعلام نشده و این جا می خواهیم ببینیم چه کسانی قرار است دور و بر ترامپ را بگیرند.

وزارت دفاع


یکی از مهم ترین نهادهای دولت آمریکا که بیش از 25 هزار کارمند و نزدیک به دو میلیون سرباز و درجه دار و فرمانده در آن خدمت می کنند و سهم زیادی از بودجه دولت یعنی یک ششم آن را به خودش اختصاص داده است.

وزیر کنونی: اشتون کارتر

گزینه های احتمالی


ژنرال جیمز ماتیس: ژنرال چهار ستاره و بازنشسته ارتش آمریکا که سابقه فرماندهی در خاورمیانه و بسیاری از جنگ ها را دارد و به گفته رسانه های آمریکایی احتمالا مشهورترین فرد نظامی حال حاضر این کشور است.


نکته ای که درباره ماتیس شصت و پنج ساله وجود دارد، این است که اگر به عنوان وزیر دفاع انتخاب شود مسن ترین فرد در این جایگاه در دهه های گذشته خواهدشد و البته طبق قانون به خاطر بازنشسته بودنش باید تایید کنگره را هم بگیرد، هر چند که چنین انتخابی در زمان ریاست جمهوری هری ترومن اتفاق افتاده است. آن زمان یعنی سال 1950 ژنرال پنج ستاره بازنشسته وزارت دفاع را در دست داشت و کمک زیادی به اروپا برای بازسازی بعد از جنگ جهانی دوم کرد.

 همه مردان ترامپ

شنبه گذشته بعداز ملاقات ترامپ و ماتیس در باشگاه گلف ترامپ در نیوجرسی، آقای رییس جمهور در صفحه شخصی اش نوشت که این دیدار بسیار تاثیرگذار بوده و از ماتیس به عنوان ژنرال ژنرال ها یاد کرد. ماتیس ماه می 2013 به عنوان یکی از بلندپایه ترین فرماندهان ستاد مرکزی ارتش آمریکا بازنشسته شد.      

                                                                                                                                                     

تام کاتن: کهنه سرباز آمریکایی که البته خیلی هم کهنه نیست و تنها 37 سال دارد و در افغانستان و عراق برای ارتش آمریکا جنگیده است. کاتن اولین کهنه سربازی است که وارد سنا شده و اکنون نماینده ایالت آرکانزاس در این مجلس است. کانن که در دانشگاه هاروارد حقوق خوانده و مدرک دکترا گرفته یکی از چهره های معروف و تندروی جناح جمهوری خواه است که بهار سال گذشته و در زمان مذاکرات ایران و 5+1 وقتی برجام در حال شکل گیری بود، نامه ای به رهبر انقلاب نوشت و در آن همراه با 46 سناتور دیگر اعلام کرد این توافقنامه تنها در صورت تصویب کنگره اعتبار دارد و بعد از پایان دوران اوباما دیگر اعتباری نخواهدداشت. این نامه باعث درگیری بین دموکرات ها و جمهوری خواهان شد و سبب شد شکاف بین سیاستمداران آمریکایی بیش از قبل نمایان شود.

وزارت امور خارجه


احتمالا بیشترین نگرانی دیگر  کشورها به انتخابی که در این وزارتخانه صورت می گیرد، مربوط باشد. صحبت های ترامپ در زمان مبارزات انتخابی باعث شده خیلی ها فکر کنند وزیر خارجه بعدی آمریکا بیش از این که بخواهد با دیگر کشورها رابطه برقرار کند و به محدود کردن روابط این کشور بپردازد و اولین نشانه این حرکت، اعلام خروج آمریکا ازیمان آسیا پاسیفیک بود. چگونگی برخورد با برجام دیگر نکته مهم درباره این وزارتخانه است.

وزیر کنونی: جان کری

گزینه های احتمالی


جان بولتون: سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل در دولت بوش که به مواضع ضدایرانی اش معروف است. بولتون از دانشگاه ییل فارغ التحصیل شده بارها در صحبت های خود از ضرورت برخورد نظامی با ایران گفته و بهار سال گذشته گفت که به جای گفت و گو باید ایران را بمباران کرد. او از وقتی نامش برای وزارت خارجه مطرح شده باز هم درباره ایران حرف زده و گفته تنها راه حل مقابله با ایران تغییر رژیم است. او همچنین از مدافعان سازمان مجاهدین خلق یا همان گروهک منافقان است و خواستار خروج نام این گروه از لیست گروه های تروریستی بوده است.

همه مردان ترامپ

میت رامنی: فرماندار سابق ماساچوست که پدرش هم قبلا فرماندار میشیگان بوده در دانشگاه هاروارد حقوق خوانده و یکی از سرمایه داران حزب جمهوری خواه به حساب می آید. رامنی سال 2008 در انتخابات دورن حزبی مغلوب مک کین شد و سال 2012 که توانست نماینده حزب در انتخابات نهایی شود باز هم نتیجه را به اوباما باخت تا یک شکست خورده واقعی باشد.
رامنی امسال هم یکی از منتقدان سرسخت سیاست های ترامپ بود اما دیدار هفته گذشته او با ترامپ و صحبت های مشاور رییس جمهور نشان داد که می تواند یکی از گزینه های اصلی برای وزارت خارجه باشد. رامنی علاوه بر سیاست، یکی از مبلغان مذهبی فرقه مورمون مسیحیت هم هست که این وظیفه را به طور موروثی برعهده دارد و در کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان فعالیت می کند. رامنی در المپیک زمستانی 2002 مدیرعامل ارشد کمیته سازماندهی بود. او در جریان رقابت های انتخاباتی سال 2012 گفته بود اگر بخواهم به ایران حمله کنم از کنگره اجازه نخواهم گرفت.

رودولف جولیانی:
شهردار سابق نیویورک که خیلی ها او را به نام «رودی» می شناسند و در هفتاد و دو سالگی همچنان مشغول حرفه وکالت است. او که تا قبل از دهه 80 یک دموکرات بود، بعد از عضویت در حزب جمهوری خواه مدتی دادستان جنوب نیویورک بود و حالا از گزینه های مطرح شده برای وزارت خارجه آمریکاست که نسبت به دو نفر قبلی شانس کمتری دارد. او یکی از حامیان ترامپ در انتخابات بود.

وزارت خزانه داری


همه قول هایی که ترامپ درباره کاهش مالیات داده بود به این وزارتخانه ربط دارد و البته تحریم های این کشور علیه دیگران هم در حوزه وظایف وزارت خزانه داری است.

وزیر کنونی: جک لیو

گزینه های احتمالی


استیون مناخین: یک بانکدار یهودی زاده که در پنجاه و چهار سالگی 40 میلیون دلار ثروت خالص دارد و به تهیه فیلم های سینمایی هم علاقه دارد. مردان ایکس و آواتار دو مورد از فیلم هایی است که او در آن ها سرمایه گذاری کرده و حالا بعد از این که مسئولیت امور اقتصادی کمپین ترامپ را برعهده داشت، جزء گزینه های اصلی وزارت خزانه داری به حساب می آید. خیلی ها یهودی بودن او را یکی از امتیازاتش برای تصدی این جایگاه به حساب می آورند.

همه مردان ترامپ

توماس باراک: سرمایه دار کاتولیک شصت و نه ساله که اجدادش از لبنان به آمریکا مهاجرت کرده اند و ثروتش را از راه ساخت و ساز املاک به دست آورده است. باراک در سانتا بارابارای کالیفرنیا یک ملک 1200 هکتاری دارد و تعطیلات تابستانی اش را معمولا در قلعه ای در جنوب فرانسه می گذارند. او در کمپین تبلیغاتی ترامپ حضور موثری داشت و سخنرانی های پرشوری در حمایت از او انجام می داد.
سال 2011 ثروت او 1.1 میلیارد دلار برآورد می شد و نفر هشتصد و سی و سوم ثروتمندان دنیا بود. قبل از آن نیکلا سارکوزی رییس جمهور سابق فرانسه به او نشان شوالیه اعطا کرده بود.

آن هایی که تاکنون نهایی شده اند


دوستان دونالد


تا حالا حضور پنج نفر در میان افراد موثر دولت ترامپ قطعی شده که مدیران کاخ سفید و افراد امنیتی در میان آن ها دیده می شوند. همه این افراد، از نزدیکان و دوستان رییس جمهوری منتخب هستند.

ریاست سیا؛ مایک پومپئو

 همه مردان ترامپ
نماینده مردم کانزاس در کنگره و افسر سابق ارتش آمریکا که یکی از منتقدان سرسخت هیلاری کلینتون به خاطر حمله به کنسولگری این کشور در لیبی در سال 2012 بود. او به همراه تام کاتن از منتقدان برجام و توافق غرب با ایران بود و در زمینه مسائل داخلی آمریکا از مخالفان سرسخت سقط جنین است. پومپئوی پنجاه و دو ساله در دانشگاه هاروارد حقوق خوانده و سابقه وکالت هم دارد. او برای ریاست بر CIA نیاز به تایید مجلس سنا دارد.

دادستان کل؛ جف سشنز

 همه مردان ترامپ
سناتور ایالات آلاباما قرار است سیاست های ترامپ درباره مهاجرت را اجرا کند. او سال 1986 وقتی می خواست قاضی فدرال شود، به علت عقاید نژادپرستانه اش کنار گذاشته شد و حالا قرار است دادستان کل آمریکا شود. او چندین بار در آلاباما دادستان بوده و قبلا در دهه 70 میلادی تا درجه سروانی به ارتش خدمت کرده است. او هم برای تصدی این پست به رای سنا احتیاج دارد. او یکی از حامیان اصلی ترامپ در انتخابات بود و به خصوص در زمینه امنیت ملی و مهاجرت با سیاست های ترامپ موافق است.

مشاور امنیت ملی؛ مایکل فلین

 همه مردان ترامپ
مشاور امنیت ملی است و از اعضای اصلی کابینه نیست اما نقش موثری در سیاست های رییس جمهور دارد و حالا فلین قرار است آن را بر عهده بگیرد. فلین پنجاه و هفت ساله، افسر بازنشسته ارتش است و سابقه حضور در سازمان های اطلاعاتی را هم دارد. او نظرات تندی درباره مسلمانان دارد و حتی کتابی هم درباره چگونگی پیروزی بر رادیکالیسم اسلام نوشته است.

رییس اداره کاخ سفید؛ رینس پریباس

 همه مردان ترامپ
رییس سابق دفتر حزب جمهوری خواه در ویسکانسین که تازه چهل و چهار ساله شده و از نزدیکان ترامپ به حساب می آید. نکته جالب در زندگی پریباس، ازدواجش در 18 سالگی با همکلاسی شانزده ساله اش است که حالا دو فرزند هم دارند.

دستیار ارشد؛ استیفن بانون

 همه مردان ترامپ
یکی از افراد حلقه اصلی ایران ترامپ که گفته می شد قرار است رییس اداره کاخ سفید شود اما ترامپ او را به عنوان دستیار ارشد خودش معرفی کرد. بانون شصت و دو ساله، در هاروارد درس خوانده و مدتی در نیروی دریایی ارتش هم خدمت کرده است. او سپس مدتی به هالیوود رفت و به تهیه فیلم روی آورد که فیلم هایی مثل تیتوس ساخته «جولی تیمور» از کارهای اوست. بعد از تهیه فیلم خبرگزاری بریت بارت بود که توسط بانون پایه گذاری شد و محلی برای افراد تندروی جمهوری خواه شد. در جریان انتخابات ریاست جمهوری اخیر، بانون رییس کمپین تبلیغاتی او بود.

کسانی که ترامپ را پیروز کردند


حلقه اول


ترامپ برای پیروزی در انتخابات افرادی را داشت که بعد از اعلام نتایج با هم عکس یادگاری می گرفتند؛ کسانی که هیچ کدام آمریکایی نبودند و احتمالا در کابینه او هم جایگاهی نخواهندداشت اما همواره مورد لطف ترامپ هستند.

گری گانستر


متخصص امور انتخابات؛ کسی که در 90 درصد مشاوره هایی که داشته، درست عمل کرده و همان چیزی که گفته، اتفاق افتاده است. او نقش موثری در راهنمایی ترامپ داشته است.

آرون بانکس


یک مولتی میلیونر ثروتمند که برای کمپین ترامپ حسابی خرج کرد و نفوذ زیادی در رسانه ها دارد. او که اصالتی انگلیسی دارد سال 2015 از حرف محافظه کار بیرون آمد و گروه خروج از اتحادیه اروپا را تاسیس کرد. بانکس نقش موثری در به سرانجام رسیدن برگزیت و خروج انگلستان از اتحادیه اروپا داشت.

نایجل فاراژ

 همه مردان ترامپ

یک انگلیسی دیگر که از حزب محافظه کار خارج شد و برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا تلاش کرد. فاراژ اولین فرد خارجی بود که با ترامپ بعد از انتخاب شدنش دیدار خصوصی داشت. قبل از این وقتی ترامپ به روی استیج می رفت او هم کنارش حضور داشت و پیش از مراسم به او مشاوره می داد.

اندی ویگمور


مشاور بانکس که همیشه نزدیک او است و حضور پررنگی در کتاب بانکس «پسران بد برگزیت» درباره خروج انگلستان از اتحادیه اروپا دارد.

رحیم قصام


رییس دفتر سابق فاراژ و یکی از افراد اصلی حلقه یاران فاراژ. او همچنین سال هاست که با ترامپ و استیفن بانون ارتباط دارد و در خبرگزاری بریتبارت حضور داشته است. قصام، سردبیر بخش انگلستان این خبرگزاری بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همه مردان ترامپ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..