تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهارشنبه 24 آذر آخرین ابر ماه امسال را ببینید -

1395/09/25

سایت اطلاعات عمومی، دانستنیهامقالات اطلاعات عمومی و گوناگون چهارشنبه 24 آذر آخرین ابر ماه امسال را ببینید

چهارشنبه 24 آذر آخرین ابر ماه امسال را ببینید - ابر ماه, دیدن ابر ماه, ابر ماه 1395

آکاایران: چهارشنبه 24 آذر آخرین ابر ماه امسال را ببینید


روز چهارشنبه آخرین فرصت دیدن ابر ماه در آسمان می باشد و ابر ماه بعدی آذر 1396 دیده خواهد شد.

دیدن ابر ماه در روز چهارشنبه

به گزارش آکاایران: مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: ساعت 3:36 دقیقه بامداد چهارشنبه 24 آذر 95 سومین و آخرین ابرماه سال جاری شمسی و میلادی قابل رویت است.
مهندس "مسعود عتیقی" روز یکشنبه در گفت و گویی با اعلام این خبر افزود: ساعت 3:36 دقیقه بامداد چهارشنبه 24 آذر، ماه به وضعیت بدر یا همان ماه کامل خواهد رسید که بومیان آمریکا با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان و سرما این ماه کامل را ماه سرد می نامند.
وی افزود: این ابرماه 24 ساعت پس از حضیض زمینی (کمترین فاصله با زمین) به وضعیت بدر خواهد رسید و در حقیقت ساعت 2:58 دقیقه بامداد سه شنبه 23 آذر، ماه به کمترین فاصله از زمین رسیده و 358 هزار و 461 کیلومتر با زمین فاصله خواهد داشت.

عتیقی در مقایسه این ابرماه با ابرماه آبان گفت: این ابرماه نسبت به ابرماه آبان، دو هزار کیلومتر از زمین دورتر است و دیگر اینکه ابرماه آبان ماه تنها دو ساعت بعد از حضیض ماه به بدر رسید درحالی که در ابرماه آذر، ماه 24 ساعت بعد از حضیض زمینی به بدر می رسد.
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران خاطرنشان کرد که برای مشاهده ابرماه، به ابزار خاصی نیاز نیست و تنها کافی است که ساعت 3:36 بامداد روز چهارشنبه با یافتن ماه در آسمان محل جغرافیایی سکونت خود، آخرین ابرماه امسال را مشاهده کنید.

عتیقی در توضیح تفاوت ابرماه با سایر ماه های کامل (بدر) اظهار کرد: ابرماه در قیاس با سایر ماه های کامل کمتر از 30 درصد درخشانتر و حدود 14درصد بزرگتر است.
وی افزود: ابرماه آذر از نظر ابعاد و روشنایی به اولین ابرماه امسال که در مهر 95 مشاهده شد، نزدیکتر است اما از ابرماه آبان امسال به مراتب روشنی و ابعاد کمتری خواهد داشت.
مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران یادآور شد که ابرماه بعدی آذرماه سال 1396 بروز می کند.
گردآوری:گروه سرگرمی آکا ایران
آکا ایرانentertainment

چهارشنبه 24 آذر آخرین ابر ماه امسال را ببینید

مقالات اطلاعات عمومی و گوناگون -

چهارشنبه 24 آذر آخرین ابر ماه امسال را ببینید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهارشنبه 24 آذر آخرین ابر ماه امسال را ببینید -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..