تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نمایش صنایع دستی در قاب قلمزنی در آفرينش نور

نمایشگاه هنرهای صنایع دستی در قاب قلمزنی اصیل و ناب ایرانی، توسط تعدادی از هنرمندان جوان با موضوعات متنوعی برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروهی از هنرمندان جوان و خوش ذوق مدتی است در نگارخانه آفرینش نور آثارشان را در قالب یکی از رشته های صنایع دستی یعنی قلمکاری به نمایش گذاشته اند.

محیا بشیری یکی از هنرمندان این مجموعه در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: غالب آثار موجود در این نمایشگاه تابلوهای قلم زنی هستند که روی ظروف و سطوح فلزی با آبکاری نقره کار شده اند.
 
وی افزود: به طور کلی در راستای کاربردی کردن هنر قلمزنی، آثار این مجموعه را روی بشقاب ها، گلدان و به طور کلی ظروف کاربردی اجرا کرده ایم و حدود 50 اثر منتخب را در همین حوزه به نمایش و فروش گذاشته ایم.

بشیری در خصوص عنوان و موضوعات آثار این مجموعه اظهار کرد: قلمزنی سه رشته با عناوین کار عکس، منبت و برجسته کاری دارد که از بین آن ها برجسته کاری با وجود دشواری که نسبت به بقیه دارد، به گونه ای زحمت بیشتری را می برد. در این نمایشگاه نیز با همین گرایش کار شده است و آثاری با موضوعات گوناگون از خط نگاره و مینیاتور گرفته تا گل و مرغ و طرح های ویژه این گرایش وجود دارد.

این هنرمند جوان در بخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به مشکلاتی که برای ارائه آثارشان در سطح مجموعه های فرهنگی و هنری وجود دارد، گفت: خیلی از مراکز تعداد معدود کار را قبول نمی کنند و ترجیحشان بر این است که کارهای درجه چندم را به صورت عمده از اصفهان بیاورند. از طرفی ورود چینی ها به این بازار هم یکی دیگر از مشکلات عمده ای است که با کیفیت کم و قیمت پایین تر، موجب دیده نشدن کارهای ما با وجود کیفیت و اصالتی که دارد می شود.

بشیری در پایان خاطرنشان کرد: از جهت دیگر این مردم هستند که باید از ما حمایت کنند و با خرید کارهایی که روی آنها فکر و زمان گذاشته شده است، گامی در جهت پیشرفت هنرمندان این حوزه بردارند.

گفتني است؛ این نمایشگاه تا دوم دی‌ماه در گالری آفرینش نور به نشانی فلکه دوم، صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی، بعد از اتوبان ستاری، جنب شهر کتاب برقرار و پذیرای هنردوستان است.
 

انتهاي پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نمایش صنایع دستی در قاب قلمزنی در آفرينش نور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..