تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در ديدار هنرمندان با وزير ارشاد چه گذشت؟/ وعده‌های صالحی‌اميری به جامعه هنری كشور

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عصر امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذرماه) جمعی از هنرمندان حوزه‌های مختلف در ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور یافتند و درباره دغدغه‌های‌ خود با وزیر گفتگو کردند.
 
سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در این نشست در سخنانی گفت: «بنای دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ و هنر حفظ کرامت و منزلت هنرمندان کشور است و رییس‌جمهوری نیز بر این نکته تأکید بسیار دارند.»
 
او افزود: «نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه باید منزلت و جایگاه بزرگان هنری کشور را بداند و حق این جایگاه را ادا کند.»
 
وزير ارشاد ادامه داد: «هر جامعه برای بقای خود نیازمند سرمایه ‌است. نخبگان، هنرمندان و بزرگان هر جامعه به‌عنوان سرمایه‌های آن محسوب می‌شوند و هنرمندان همیشه در تاریخ ماندگارند و باید قدر این شخصیت‌های بزرگ را بدانیم.»
 
صالحی امیری تأکید کرد: «نباید از هنرمندان استفاده ابزاری و از هنر آنها سوءاستفاده کرد بلکه باید هنرمندان به‌ عنوان سرمایه‌های ملت محسوب شوند.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان یکی از متولیان فرهنگی و هنری کشور گوش شنوا نسبت به دردها و مشکلات جامعه هنری کشور دارد و باید فضایی ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت‌های هنری هنرمندان کشور بهره‌های کافی برد.»
 
او گفت: «چهره‌های فاخر کشور باید به ملت و جامعه بین‌الملل معرفی شوند و در سطح ملی و در میان نسل جوان بازتولید شوند؛ چرا که نسل جوان با ریشه‌های خود انقطاع پیدا کرده‌اند.»
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «بزرگان هنری کشور ریشه‌های درخت فرهنگی و هنری سرزمین ایران هستند و درخت بدون ریشه سبز نمی‌ماند. حفظ ریشه به معنی تداوم حیات فرهنگی و هنری کشور است.»
 
او با اشاره به مسائل بیمه هنرمندان، ادامه داد: «درباره بیمه هنرمندان جلسات بسیاری با مدیران و معاونان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه داشته‌ام و در آینده‌ای نزدیک نتایج این جلسات اعلام خواهد شد. مسأله بیمه هنرمندان موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت تا بتوان تا حدودی دغدغه‌های اصحاب این حوزه را رفع کرد و بررسی و حل مشکلات بیمه هنرمندان جزو موضوع‌هایی است که در چند اولویت اصلی کاری‌ام در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.»
 
صالحی‌امیری ادامه داد: «مسائل اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل مسائل و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر است و با آگاهی کامل این مسیر را باید پیش می‌برد.»
 
او در پایان گفت: «وقتی از جامعه‌ای فرهنگ و هنر گرفته می‌شود، بی‌اخلاقی‌ها جای آن را می‌گیرد. بنابراین باید بدانیم که فرهنگ و هنر روح تعالی را وارد جامعه می‌کند و باید آن را ارج نهیم. دولت برای اینکه بتواند به ملت خدمت کند به کمک و همیاری هنرمندان نیاز دارد و راه نجات کشور و نسل جوان احیای حوزه فرهنگ و هنر است.»
 
از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم می‌توان به جمشید مشایخی، شهرام ناظری، لوریس چکناواریان، بهزاد فراهانی، شاهین فرهت، غلامحسین امیرخانی، ایرج راد، شهرداد روحانی، مرضیه برومند، اصغر همت اشاره کرد.
 
تعدادی از هنرمندان حاضر در این جلسه به نمایندگی از دیگران سخن گفتند.

منبع: خبر آنلاين

انتهاي پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در ديدار هنرمندان با وزير ارشاد چه گذشت؟/ وعده‌های صالحی‌اميری به جامعه هنری كشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..