تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کتابخانه‌ای با 5 هزار جلد کتاب به نام عمرانی افتتاح می‌شود

کتابخانه‌ای با 5 هزار جلد کتاب در منطقه 18 شهر تهران به نام خلیج عمرانی افتتاح می‌شود.

کتابخانه‌ای با 5 هزار جلد کتاب به نام عمرانی افتتاح می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حاضر در محل برگزاری مراسم بزرگداشت خلیل عمرانی که امروز در تالار سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، شاگردان این شاعر از افتتاح کتابخانه‌ای با 5 هزار جلد کتاب در منطقه 18 تهران خبر دادند. این کتابخانه اگرچه در گذشته نیز یک بار افتتاح شده بود اما این بار به نام خلیل عمرانی افتتاح خواهد شد.

در این مراسم ناصر فیض شاعر شناخته شده‌ کشورمان از خاطرات مشترک خود با خلیل عمرانی گفت و ادامه داد: عمرانی از همان آغاز که با حوزه هنری آشنا شدیم و در آنجا برگزاری مجالس شعرخوانی پرداختیم، فردی بود که اسمش کنار اسم بزرگان حوزه شعر و افراد مؤثر در ادبیات انقلاب اسلامی برده می‌شد.

وی اظهار داشت: عمرانی از کسانی بود که از بابت به ثمر نشستن ادبیات انقلاب اسلامی هزینه زیادی داد و به همین جهت باید اعتبار بیشتری برای این شاعر کشورمان قائل باشیم.

فیض اظهار داشت: جا دارد که قبل از اینکه کسی از بین ما برود دیده شود؛ زیرا انسان‌ها احتیاج به دیده شدن دارند. البته این امر از روی خودخواهی نیست بلکه برخی از افراد باید دیده شوند تا بتوانند داشته‌های خود را به دیگران منتقل کنند.

همچنین علی داوودی شاعر کشورمان در بخش دیگری از مراسم بزرگداشت خلیل عمرانی گفت: خیلی خوب است که به طور مثال مرده باشم و به رحمت خدا رفته باشم و چند سال بعد افرادی دور هم جمع شوند و یادی از من بکنند. من موردی با مرحوم عمرانی روبرو شدم و معتقدم کسانی که برای اعتقادشان زحمت می‌کشند، خودشان هستند و صاحب اعتبار یعنی نباید از جامعه و دیگران انتظاری داشته باشند.

این شاعر اظهار داشت: درست است که عمرانی در برخی از مناصب خدمت کرد؛ اما از این شهرت خود استفاده چندانی نکرد و این امر از کتابی که پس از فوتش منتشر شد، معلوم است این کتاب، کتاب خوبی بود.

داوودی ادامه داد: ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که همه به جای گوش، دهان هستند و کسی به مطالب منتشر شده دقت نمی‌کند. بنابراین خیلی نمی‌توان از جامعه انتظار داشت.

وی خاطر نشان کرد: حیثیت حوزه هنری به این است که خانه شاعران باشد .

این شاعر کشورمان در پایان به روایت برخی از خاطرات مشترک خود با خلیل عمرانی پرداخت.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم جمعی از شاگردان خلیل عمرانی خواسته‌هایی داشتند که از آن جمله می‌توان به آموزش کتاب‌های عمرانی در مدارس و پرداختن به ابعاد مختلف شعرهای این شاعر اشاره کرد.

همچنین شاگردان عمرانی از جمع‌آوری کتاب خاطرات این شاعر توسط سعدآبادی یکی از شاگران این شاعر خبر دادند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کتابخانه‌ای با 5 هزار جلد کتاب به نام عمرانی افتتاح می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..