تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سوغاتی‎های معروف شهر اهواز کدامند؟

شهر اهواز دیدنی‌های فراوانی دارد که در سفر به این شهر، حتما باید از آنها بازدید کنید. اما اگر هنگام برگشت، قصد داشتید برای خود یا دیگران، سوغاتی تهیه کنید، مطالعه این مقاله برای شما لازم خواهد بود. ما در این مقاله تعدادی از سوغاتی‌های معروف این شهر را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شهر اهواز دشداشه

یکی از متفاوت‌ترین سوغاتی‌های غیرخوراکی که می‌توانید از اهواز خریداری کنید، دشداشه‌ست. دشداشه در واقع لباس سنتی و محلی مردمان این منطقه است که علاوه بر اهوازی‌ها، خیلی از مردم شهرهای دیگر جنوبی نیز از همین لباس استفاده می‌کنند. دلیل اصلی استفاده مردم از این لباس، گرمای شدید هوا در این شهرهاست. زیرا دشداشه یک لباس نخی و نازک و راحت است و مردم این خطه را در برابر گرمای طاقت‌فرسا، مقاوم‌تر می‌کند.

انواع خرما

معروف‌ترین سوغاتی اهواز که نه تنها سراسر ایران از آن استفاده می‌کنند، بلکه به سراسر دنیا نیز ارسال می‌شود، خرمای این شهر است. آب و هوای اهواز، موقعیت مناسبی را برای کشت و پرورش خرما در این شهر جنوبی ایجاد کرده و به همین دلیل، اهواز بعنوان قطب خرمای ایران شناخته می‌شود. این محصول شیرین و خوشمزه، سهم بزرگی از درآمد ارزی حاصل از صادرات ایران را نیز به خود اختصاص داده است.

شیره خرما

همانطور که گفتیم، برای خرید خرما بعنوان سوغاتی، هیچ شهری بهتر از اهواز نیست و در این شهر، انواع خرما یافت می‌شود. اما یکی دیگر از سوغاتی‌های اهواز که به خرما مرتبط است، اما کاملا با آن فرق دارد و می‌توانید از آن خریداری کنید، شیره خرماست. شیره خرما یکی از معروف‌ترین سوغاتی‌های این شهر است و جزو یکی از پرارزش‌ترین مواد غذایی بحساب می‌آید. اگر از آن خریداری کردید، حتما کنار صبحانه‌تان میل کنید تا ببینید که در کل روز، چقدر انرژی خواهید داشت. شیره خرما در کل خواص فراوانی دارد که از میان آنها می‌توان به تقویت سلامت دستگاه گوارش و همچنین استحکام استخوان‌ها، اشاره کرد.

سفر با هواپیما به اهواز

هر زمان تمایل داشتید با خرید بلیط هواپیما به شهر زیبای اهواز سفر کنید و علاوه بر گشت و گذار در آن، از سوغاتی‌های جذاب آن خریداری کنید و با خود به شهرتان ببرید، می‌بایست به سایت اسنپ تریپ مراجعه کنید تا بتوانید بلیط سیستمی یا بلیط لحظه آخری با مناسب‌ترین قیمت را بصورت آنلاین خریداری کنید. برای این کار کافیست وارد سایت اسنپ تریپ شده، در بخش پرواز داخلی، نام شهر مبدا و مقصد خود را وارد نموده و تاریخ مورد نظرتان برای پرواز را وارد کنید. اگر از شهری مانند تهران می‌خواهید به اهواز بروید، می‌توانید از همان ابتدا بلیط هواپیما اهواز تهران را نیز به همراه بلیط رفت خریداری نموده و با خیال راحت سفرتان را آغاز کنید.

تقویم فارسی اندروید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سوغاتی‎های معروف شهر اهواز کدامند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..