تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارش مراسم اختتامیه چهارمین دوره آموزشی کتابخانه‌های گویای سامسونگ

چهارمین دوره‌ی آموزشی کتابخانه‌های گویای سامسونگ با تجلیل از نابینایان و مربیان حاضر در این دوره پایان یافت.

چهارمین دوره‌ی آموزشی کتابخانه‌های گویای سامسونگ با حضور مدیران این شرکت، مسئولان انجمن نابینایان ایران، مربیان، نابینایان و خبرنگاران پایان یافت. در مراسم پایانی این دوره‌ی آموزشی از دست‌اندرکاران، مربیان و نابینایان تجلیل به عمل آمد.

سامسونگ حدود ۳ سال پیش راه‌اندازی «کتابخانه‌های گویا» برای کودکان نابینا و کم‌بینا را تحت پروژه مسئولیت اجتماعی خود با نام «کودکان امید» شروع کرد. سامسونگ در این مراکز مربیانی را برای کمک به کودکان نابینا و کم‌بینا مستقر کرده است که در دوره‌های مختلف نکات لازم برای آن‌ها را آموزش می‌دهد.

چهارمین دوره آموزش مربیان کتابخانه‌های گویا به مدت سه در هفته‌ی جاری برگزار شد و دیشب با برگزاری اختتامیه پایان یافت.

کتابخانه گویا سامسونگ

جمالی دبیر انجمن نابینایان ایران، در این مراسم اعلام کرد: «انجمن نابینایان ایران وظیفه‌ی ارائه‌ی خدمات و حمایت از نابینایان و خانواده‌هایشان را برای رسیدن به یک زندگی مستقل دارد. برای رسیدن به این اهداف در کمیته‌ها، کارگاه‌ها و کارگروه‌های مختلف پٰروژه‌ها و دوره‌های گوناگون تعریف می‌شود.»

دبیر انجمن نابینایان ایران ادامه داد: «یکی دیگر از وظایف ما شناساندن نابینایان به جامعه و مسئولان و بالعکس است. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما ایجاد کتابخانه‌های گویا و دیجیتال است که با همکاری سامسونگ توانسته‌ایم این کتابخانه‌ها را برپا کنیم.»

کتابخانه گویا سامسونگ

همچنین در این مراسم فرناز فرضی مدیر روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران نیز در این مراسم گفت: «بحث مسئولیت اجتماعی مبحث جدیدی نیست ولی به‌تازگی در کشور و در دنیا بسیار درباره‌‌ی این مفهوم می‌شنویم. سامسونگ همچون دیگر شرکت‌ها در این راه گام برداشته است تا بر اساس درآمدهایی که در این جامعه دارد، فعالیت‌هایی برای رفع مشکلات اجتماعی و ارتقای اجتماعی جامعه انجام دهد. اشتغال سلامت آموزش و محیط زیست چهار موضوعی است که سامسونگ در حیطه‌ی مسئولیت اجتماعی در این راه گام برمی‌دارد.»

فرضی افزود:‌ «۳ سال است که کتابخانه‌های گویا را راه‌اندازی کرده‌ایم که هیچ کدام از آن‌ها در تهران نیست و در مناطق کم‌برخوردار (محروم) تشکیل شده است.»

مدیر مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران  بیان کرد:‌ «کلیدی‌ترین بخش پروژه‌ی کتابخانه‌ی گویا مربی‌هایی هستند که در این کتابخانه‌ها به کودکان نابینا کمک می‌کنند. در برخی مواقع این مربیان با کودکان صحبت و از نظرات و طرح‌های آن‌ها استفاده می‌کنند که این کار برای سامسونگ باارزش است.»

کتابخانه گویا سامسونگ

در چهارمین دوره‌ی آموزش مربیان کتابخانه‌های گویا، ۲۷ مربی شرکت کردند. در این کلاس‌ها به مربیان آموزش داده شد چطور اعتماد کودکان نابینا و کم‌بینا را تقویت کنند و برای تعامل بهتر با کودکان روشن‌دل نیاز به چه مواردی دارند.

سامسونگ در سه سال اخیر ۱۳ کتابخانه‌ی گویا را در ۱۳ شهر کشور برپا کرده است که تمام آن‌ها فعال هستند. در این کتابخانه‌ها بیش از ۱۲۰۰ کتاب صوتی در دسترس کودکان و نوجوانان نابینا و کم‌بینا قرار دارد تا بتوانند به آن‌ها گوش دهند. فضای هر کتابخانه برای فعالیت ۳۰ تا ۵۰ کودک نابینا مهیا است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارش مراسم اختتامیه چهارمین دوره آموزشی کتابخانه‌های گویای سامسونگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..