تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایمن ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۶

سازمان بیمه ایمنی بزرگراه‌های آمریکا (IIHS) نتایج آزمون‌های ایمنی سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد؛ ۳۸ خودرو موفق به اخذ نشان بالاترین درجه ایمنی شدند.

با وجود معیارهای سخت‌گیرانه‌ی موسسه بیمه بزرگراه‌های آمریکا (IIHS)، در سال ۲۰۱۷، ۳۸ وسیله نقلیه توانستند نشان «+Top Safety Pick» دریافت کنند. شرکت خودروسازی تویوتا با ۹ خودروی موفق در این زمینه در رتبه اول قرار دارد و رتبه بعدی با ۵ خودروی موفق در اختیار هوندا است.

در حال حاضر رتبه‌بندی چراغ‌های جلو نیز در میان تست‌های برتر ایمنی سازمان IIHS گنجانده شده است. IIHS رتبه‌بندی چراغ‌های جلو در وسایل نقلیه را از سال پیش آغاز کرده است، اما این امتیازات برای دریافت بالاترین رتبه ایمنی تأثیری ندارد. هرچند خودرو‌های مدل ۲۰۱۷ برای دریافت نشان پیک+ باید برای چراغ‌های جلو امتیاز «خوب» یا «قابل قبول» را کسب کنند.

HEADLIGHT

ارزیابی چراغ‌های جلو، بسیاری از خودروساز‌ها را به چالش کشیده است. در اوایل سال ۲۰۱۶ هنگامی‌که IIHS برای اولین بار این آزمون را راه‌اندازی‌کرد؛ تنها مدلی که موفق به کسب امتیاز «خوب» شد، تویوتا پریوس V بود. ۱۱ خودرو امتیاز «قابل قبول»، ۹ خودرو  امتیاز «نزدیک به ضعیف» و ۱۰ خودروی دیگر نیز امتیاز «ضعیف» را کسب‌ کردند. همچنین در آزمون اخیر این موسسه اکثر کامیون‌ها امتیاز «ضعیف» را کسب کرده‌اند.

از میان تمام خودروهای مدل ۲۰۱۷ تاکنون فقط ۷ خودرو موفق به کسب بالاترین امتیاز ممکن در ارزیابی چراغ‌های جلو شده‌اند. این مدل‌ها شامل شورولت ولت، هوندا Ridgeline، هیوندای النترا، هیوندای سانتافه، سوبارو لگاسی، تویوتا پریوس V و ولوو XC۶۰ است.

در‌ضمن این ۷ مدل موفق به دریافت تمام الزامات لازم برای کسب نشان پیک+ شدند. وسایل نقلیه در این ارزیابی ها فقط آزمون چراغ جلو انجام نمی‌دهند و نیازمند دریافت امتیاز «خوب» در تست تصادف همپوشانی‌کوچک از جلو، همپوشانی متوسط از جلو، تصادف از بغل، مقاومت سقف و آزمون پشت‌سری‌های خود‌دارنده صندلی نیز هستند. مانند سال گذشته این خودرو‌ها باید امتیاز «پیشرفته» یا «برتر» را برای سیستم پیشگیری تصادف از جلو کسب کنند و بخشی از معیار‌ها در این زمینه ارائه فناوری ترمز خودکار در خودروها است.

IIHS

در ادامه لیستی از وسایل نقلیه که تاکنون نشان پیک+ کسب کرده‌اند، مشاهده می‌کنید:

خودروهای سایز کوچک: شورولت ولت، هیوندای النترا (خودروهای سدان تولیدی بعد از مارس ۲۰۱۶)، مزدا ۳، تویوتا کرولا، تویوتا پریوس (تولید بعد از آگوست ۲۰۱۶).

خودروهای سایز متوسط: هوندا آکورد ۴ در، مزدا ۶، نیسان آلتیما، نیسان ماکسیما، سوبارو لگاسی، سوبارو Outback، تویوتا کمری، تویوتا پریوس V و فولکس واگن جتا.

خودروهای لوکس سایز متوسط: آئودی A۶، لکسوس ES۳۵۰، ولوو S۶۰، ولوو V۶۰.

خودروهای لوکس سایز بزرگ: جنسیس G۸۰، جنسیس G۹۰، لکسوس RC.

SUV‌-های سایز کوچک: مزدا CX-۳، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان روگ، سوبارو فارستر (تولید بعد از اکتبر ۲۰۱۶) و تویوتا راو ۴.

SUV‌-های سایز متوسط: هوندا پایلوت، هیوندای سانتافه (تولید بعد از مارس ۲۰۱۶).

SUV‌-های لوکس سایز متوسط: آکورا MDX، آکورا RDX، آئودی Q۵، بیوک Envision، لکسوس NX، لکسوس RX، مرسدس بنز کلاس GLE، ولوو XC۶۰.

مینی‌ون: کرایسلر Pacifica (تولید بعد از آگوست ۲۰۱۶).

پیکاپ بزرگ: هوندا Ridgeline

چند مدل خودرو از جمله هیوندای توسان با اختلاف جزئی از صعود به مراحل بعدی جهت کسب پیک+ بازماندند. چراغ‌های جلوی توسان که امتیاز «قابل قبول» را کسب کرده‌اند به همراه فناوری ترمز خودکار در تمامی نسخه‌های توسان در دسترس نیست. این ویژگی‌ها باید در تمام نسخه‌ها یکسان باشد. رتبه‌بندی چراغ‌های جلو در وسایل نقلیه مشابه نیز می‌تواند بسیار متفاوت باشد. یک خودروساز می‌تواند یک نسخه از خودرو را با چراغ‌های LED مجهز به سیستم نور‌بالای اتوماتیک عرضه کند و در نسخه دیگری از همان مدل از چراغ‌های هالوژنی استفاده کند که باعث می‌شود این دو نسخه رتبه‌های متفاوتی را کسب کنند. لیست دارندگان پیک+ شامل خودروهایی است که بهترین نتیجه را در این ارزیابی‌ها کسب کرده‌اند.

آدریان لوند رئیس موسسه IIHS در بیانیه‌ای گفت:

امسال رقابت در این دسته از آزمون‌ها بسیار نزدیک بود. چراغ‌های جلوی بسیاری از خودروها به‌خوبی وظیفه خود را انجام دادند، اما زمانی که تصمیم به بالابردن سطح ارزیابی این آزمون‌ها گرفتیم، نتیجه‌ی مورد انتظار ما به دست نیامد. تولیدکنندگان خودرو در حال تمرکز بر بهبود تجهیزات ایمنی پایه بر روی خودروها هستند و ما مطمئن هستیم در سال‌های آینده شاهد رشد لیست برترین‌ها همراه با پیشرفت سالانه خواهیم بود.

خودروهایی که امتیاز لازم برای عبور از ارزیابی‌های چراغ جلو را کسب نکرده‌اند، همچنان واجد دریافت نشان پیک (بدون +) هستند. در کل؛ ۴۴ خودرو این نشان را که پایین‌تر از پیک+ است، دریافت کرده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایمن ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۱۶»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..