تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهنمای خرید در پاتایا (قسمت اول)

پاتایا یک شهر ساحلی کوچک در تایلند و مقصد اصلی بسیاری از گردشگران این کشور است. پاتایا هم مانند سایر شهرهای توریستی دنیا، مراکز خرید و بازارهای متعددی دارد. در ادامه با انواع مراکز خرید در پاتایا و محصولاتی که عرضه می‌کنند، آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط:

فرصت‌های خرید در پاتایا، متنوع و گسترده هستند. البته مسلما تعداد و گستردگی مراکز خرید پاتایا به اندازه‌ی بانکوک نیست اما باز هم انتخاب‌های زیادی برای خرید در پاتایا پیش روی شما است؛ از بازارهای خیابانی و شلوغ گرفته تا مراکز خرید بزرگ و لوکس. در این بازارها هر کالایی که فکر کنید پیدا می‌شود از محصولات تقلبی و ارزان تا غذاهای خیابانی، لوازم آرایشی، وسایل الکترونیکی، اسباب‌بازی، هدایای کوچک و ارزان و...

بعضی از این مراکز خرید با افزودن تفریحات مختلف به امکاناتشان، شرایطی را فراهم می‌کنند تا گردشگران علاوه بر خرید، سرگرمی‌های دیگری هم در این مراکز داشته باشند. یک نمونه‌ی کوچک از بازارهای شناور بانکوک هم در پاتایا وجود دارد. سینما، رستوران، موزه‌ها، سالن‌های بولینگ و انواع امکانات دیگر در مراکز خرید یا اطراف آنها وجود دارد. در واقع این مراکز فقط محل خرید نیستند بلکه جاذبه‌های تفریحی متعددی را در کنار هم جمع کرده‌اند.

دپارتمان استورها و هایپرمارکت‌ها

در پاتایا، گردشگران به دپارتمان استورها و سوپرمارکت‌هایی سر می‌زنند که محصولاتی مشابه آنچه در کشور خودشان وجود دارد، در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در بیشتر موارد، کالاهای ارائه شده در فروشگاه‌های پاتایا ارزان‌تر هستند. راحتی خرید در این فروشگاه‌ها و قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ی کالاها، گردشگران را وسوسه می‌کند تا بخشی از زمان سفر خود را به خرید و گشت‌و‌گذار در مراکز خرید بگذرانند.

خرید در پاتایا

به طور کلی دپارتمان‌ استورهای پاتایا از جمله سنترال فستیوال، مرکز خرید مایک (Mike) و رویال گاردن پلازا (Royal Garden Plaza) از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب فعالیت می‌کنند اما گردشگران بعد از این ساعت یعنی تا ساعت ۱۰ یا ۱۰ و ۳۰ دقیقه‌ی شب می‌توانند از مراکز سینمایی آن استفاده کنند و فیلم‌های روز را تماشا کنند.

هایپرمارکت‌ها از جمله بیگ سی (Big C)، لوتوس و Carrefour از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می‌کنند اما گردشگران باید بدانند که بسیاری از فروشگاه‌ها از ساعت ۹ و نیم شب به بعد تعطیل هستند و از این ساعت به بعد فقط بخش سوپرمارکت این مراکز، فعال است. برخی از سوپرمارکت‌ها هم هستند که ۲۴ ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته فعالیت می‌کنند و شما مشکلی از بابت خرید مایحتاج روزانه ندارید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در فروشگاه‌های بزرگ، معمولا چانه‌زدن پذیرفته نیست. بازارهای خیابانی و شبانه

هر جایی در پاتایا به راحتی می‌توانید بازارچه‌های روباز را پیدا کنید. این غرفه‌ها معمولا از غروب تا اواخر شب باز هستند. طیف وسیع و متنوعی از کالاهای مختلف در این بازارها به فروش می‌رسد. برخلاف فروشگاه‌های بزرگ، چانه زدن در این بازارهای خیابانی بسیار رواج دارد. در این بازارها نباید هر مبلغی که فروشنده گفت سریعا بپردازید. بازارهای شبانه‌‌ای که در پاتایا فعالیت می‌کنند معمولا، هر شب باز نیستند. مثلا بازار شبانه‌ی Thepprasit فقط از جمعه تا یکشنبه فعالیت می‌کند و بازار دیگری نزدیکی شهر از دوشنبه تا چهارشنبه فعال است. اگر می‌خواهید از گرمای روزانه فرار کنید، این بازارهای شبانه بهترین انتخاب برای خریدی ارزان هستند.

خرید در پاتایا

خیاطی‌ها یکی دیگر از مکان‌هایی هستند که بهترین کیفیت را با کمترین قیمت به گردشگران عرضه می‌کنند. شاید به این دلیل است که تایلندی‌ها مهارت‌های ویژه‌ای در ساخت محصولات دست‌ساز دارند و حقوق کارگران هم در تایلند نسبت به برخی کشورها، کمتر است. خیاط‌های تایلندی انواع مختلف پارچه را در اختیار مشتریان می‌گذارند تا از بین آنها انتخاب کنند. واکینگ استریت (Walking Street) یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که در آن می‌توانید خیاطان خوبی پیدا کنید. حتی برای پرداخت دستمزد خیاط‌ها هم می‌توانید چانه بزنید.

بازار شناور پاتایا

این بازار سنتی تایلندی، علاوه بر مکانی برای خرید و داد و ستد، یکی از جاذبه‌های گردشگری پاتایا هم هست. گردشگران در این بازار می‌توانند محصولات مختلف، فرهنگ و غذاهای سنتی تایلندی را از چهار بخش اصلی تایلند یعنی شمال، جنوب، مرکز و جنوب شرقی یکجا ببینند. محصولات دست‌ساز سنتی، اصلی‌ترین کالاهایی هستند که در این بازار به فروش می‌رسند چرا که این بازار با هدف حفظ فرهنگ و سنت‌های تایلندی، ساخته شده است.

خرید در پاتایا

نکته‌ی مثبتی که در مورد این بازار وجود دارد این است که محصولات ارائه شده در آن از محصولا ارائه شده در سایر جاذبه‌های پاتایا، ارزان‌تر هستند. تجربه‌ی حضور در بازار شناور پاتایا، یکی از بهترین بخش‌های سفر شما به کشور تایلند خواهد بود. چرا که یکی از مشتریان پروپاقرص این بازار، اهالی شهر هستند. در بازار شناور پاتایا این فرصت برای شما فراهم می‌شود تا زندگی اهالی را از نزدیک ببینید.

نکاتی در مورد خرید در پاتایا بسیاری از فروشگاه‌ها در بازارهای این شهر قیمت کالاها را خیلی بیشتر از قیمت استاندارد آنها، تا دو برابر بیشتر، اعلام می‌کنند به خصوص در مورد گردشگران خارجی. پس، فراموش نکنید که همیشه بر سر قیمت‌ها چانه بزنید و هر مبلغی که فروشنده گفت، سریعا پرداخت نکنید. هنگام خرید جواهرات و زیورآلات گران‌قیمت، دقت کنید تا سرتان کلاه نرود. سعی کنید این موارد را از فروشگاه‌های بزرگ و معتبر بخرید. هرگز از بازارهای خیابانی، زیورآلات گران‌قیمت نخرید. هنگام استفاده از کارت اعتباری در بازارهای تایلند، دقت کنید. چرا که تقلب در این موارد زیاد مشاهده می‌شود. اجازه ندهید که فروشندگان، کارت اعتباری شما را به مکانی دور از چشم شما ببرند چرا که ممکن است شماره‌ی کارت اعتباری شما را بردارند. برخی از فروشگاه‌ها هم ۳ درصد هزینه‌ی بیشتر هنگام استفاده از کارت اعتباری از شما می‌گیرند. قبل از خرید در این مورد از فروشنده‌ها سوال کنید. در نهایت به محدودیت‌های خروج کالا از کشور توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که کالایی که می‌خرید خروج آنها از کشور، ممنوع نیست مثلا تصاویر بودا یا مجسمه‌های خدایان. همچنین خروج صنایع دستی قدیمی بدون اجازه از دپارتمان هنرهای زیبای بانکوک، ممنوع است.

در قسمت بعدی مقاله با تعدادی از مراکز خرید پاتایا از جمله دپارتمان استورها، اوت‌لت‌ها و بازارهای شبانه‌، بیشتر آشنا می‌شویم.

مطالعه قسمت دوم منبع bangkok pattayaconcierge مورد علاقه من




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهنمای خرید در پاتایا (قسمت اول)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..