تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سه هزار و 536 فناوری در بازار سلامت به نمایش گذاشته شد

رئیس پارک علم و فناوری ایران عنوان کرد: سه هزار و 536 فناوری در فن‌بازار امسال به نمایش گذاشته شد که بسیاری از این فناوری‌ها در عرصه‌های بین‌المللی به فروش می رسند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید متقی طلب رئیس پارک علم و فناوری گیلان و دبیر فن‌بازار وزارت علوم در هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در نمایشگاه بین‌‌المللی با بیان اینکه در این فن‌بازار 21 نفر از 10 کشور اسلامی حضور دارند، گفت: این نمایشگاه ویژگی‌هایی چون مشارکت فعال مراکزی چون وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت دفاع، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و صنایع بخش خصوصی ارتقای سامانه ارزیابی فناوری منطبق بر استانداردهای بین‌الملی دارد.

وی ادامه داد: از سال گذشته دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی تحت پوشش وزارت علوم محصول خود را از سامانه ارزیابی فناوری عبور داده و در فن‌بازار شرکت کردند. امسال علاوه بر این مراکز دانشگاه آزاد نیز  به جمع آنها پیوسته است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ادامه داد: در این فن بازار مساحت خوبی برای نمایش پژوهش‌ها و فناوری ها در اختیار فناور‌ان قرار گرفته است. علاوه بر این‌ها، حضور پررنگ برخی کشورها مانند 13 موسسه از آلمان و فرانسه نشان از اعتبار این فن‌بازار است. در این فن بازار دانشجویان تحصیلات تکمیلی ایرانی خارج از کشور نیز شرکت داشته و در نمایشگاه قراردادهای فروش زیادی بسته می‌شود.

متقی‌طلب با اشاره به سامانه ایران ‌تک‌ها گفت: ما این سامانه را بر اساس یک روش علمی و بین‌المللی راه اندازی کرده و همه فناو‌ران باید برای ثبت فناوری خود از این سامانه استفاده می‌کردند. فناوری‌های ثبت شده در سامانه تک‌ها می‌تواند در عرصه‌های بین‌المللی به فروش برسد.

وی با اشاره به تعداد موسسات و مراکز شرکت کننده در این نمایشگاه گفت: در فن‌بازار امسال 84 دانشگاه، 36 پژوهشگاه، 30 پارک علم و فناوری، 6 مرکز رشد و 82 موسسه دولتی و خصوصی جدیدترین دستاوردهای پژوهشی خود را به نمایش گذاشتند.

رئیس فن‌بازار سلامت افزود: حدود 20 نفر از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشورهای اسپانیا، روسیه، ایتالیا، ایرلند و انگلستان مشخصات شخصی و دستاورد خود را در سامانه ایران تک ها ثبت کرده و در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: به طور کلی 2369 فناو‌ر با 3536 فناوری ثبت شده و 99 سرمایه‌گذار نشان از سطح بالای فن‌بازار امسال است.

متقی‌طلب عنوان کرد: سال گذشته در قالب فن بازار 5 میلیارد قرارداد داخل نمایشگاه بسته شد. قراردادهای بسته شده به طور کامل مر‌احلش را طی کرده و به منصه ظهور رسیده است. 

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سه هزار و 536 فناوری در بازار سلامت به نمایش گذاشته شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..