تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمينه بی

سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، توسط متخصصان مربوطه پاسخ داده شد.

شما هم می توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مطرح در آن بخش دريافت كنيد.

اما پاسخ سوالات برخي از کاربران در خصوص بیماری های سرماخوردگی و آنفلوآنزا كه سید محمد صادق غفوری پزشک عمومی داده شده، به شرح زیر است:

سوزش سینه و حس عفونت و خلط در سینه و گرفتگی گوش پس از درمان سرماخوردگی 

سید محمد صادق غفوری پزشک عمومی اظهار داشت: در عفونت هاي ويروسي و يا اصطلاحا سرماخوردگي ابتدا فرد دچار علائمي نظير سردرد، تب، لرز، درد عضلاني و بي‌حالي مي شود. بعد از دو سه روز به دنبال آن علائم تنفسي مثل سرفه، گلودرد و احساس سوزش سينه بروز می‌کند. تمام اين علائم به علت همان سرماخوردگی است.

احساس ضعف و درد گوش، چشم و سر به همراه آبریزش بینی 

غفوری تصریح کرد: احساس ضعف، درد گوش، چشم و سر مربوط به عفونت هاي ويروسي بوده و مصرف آنتي بيوتيك اثري در بهبود آن ندارد. در هنگام درد گوش حتما باید معاينه توسط پزشك صورت گرفته و در صورت نياز آنتي‌بيوتيک تجويز شود.

علائم آنفولانزا و راه پیشگیری از آن

غفوری بیان کرد: آنفلوآنزا اكثرا از طريق قطرات تنفسي و گاهي از طريق تماس دست با عوامل منتقل کننده ایجاد شده و موجب سردرد، تب، درد عضلاني، حالت تهوع، سرفه و گلودرد می شود.

مهمترين راه پيشگيري از ابتلا به آنفلوآنزا رعايت بهداشت، استفاده از ماسك مخصوص دهان و بيني و شست و شوي مناسب دست ها است. در بعضي موارد تجويز واكسن آنفلوآنزا نيز كمك كننده است.

اسهال و استفراغ شدید و انقباض عضلات نشانه چیست؟

غفوری اظهار داشت: اسهال و استفراغ شديد بسته به علت ايجاد كننده (ويروس و يا باكتري و حتي انگل ها) با توليد لاكتيك اسيد مي توانند موجب انقباض و گرفتگي عضلات شوند.  مراجعه به پزشك و انجام آزمايش مدفوع در موارد شديد توصيه مي شود.

احساس وجود جسم خارجی در گلو 

غفوری اشاره کرد: احساس وجود جسم خارجي در گلو يا "گلوبوس" علل مختلفي نظير عفونت گلو (ويروسي و يا باكتريال) و ريفلاكس (برگشت اسيد معده به مری) مي تواند داشته باشد. بنابراین در صورت تداوم اين حالت مراجعه به متخصص گوش حلق و بيني و متخصص گوارش توصيه مي شود.

 گلو درد شدید و سینه درد، زخم گلو و سوزش سینه 

غفوری اضافه کرد: اگر اين علائم بيشتر از يك هفته طول كشيده است احتمال عفونت هاي باكتريال زياد بوده و معاينه دقيق و انجام آزمايش خون و حتي آزمایش ترشحات گلو و عكس برداری از قفسه سينه به تشخيص كمک مي‌كند.

همچنین مصرف مايعات فراوان به خصوص تركيب آب ولرم، عسل و ليموترش براي بهبود سوزش گلو بسيار توصيه مي شود.

ویروسی که دستگاه گوارش را درگیر می کند و با تب و حالت تهوع و اسهال شروع می شود چگونه قابل پیشگیری و درمان‌ است؟

غفوری تاکید کرد: مهمترين راه پيشگيري از ويروس گوارشي رعايت بهداشت، شست و شوي دست ها و عدم مصرف غذا در مكان هايي است كه از نظر بهداشتي مناسب نيستند.

برای درمان این افراد مصرف مايعات فروان و در صورت طولانی شدن عارضه انجام آزمايش مدفوع و درمان مناسب آن توصیه می شود.

بهترین زمان استفاده از واکسن آنفلوآنزا و باید و نبایدهای استفاده از آن

غفوری بیان کرد: بهترين زمان تزريق واكسن شروع فصل پاييز و قبل از ابتلاي فرد به سرماخوردگي و آنفلوآنزا است. اين واكسن در افرادي كه سابقه حساسيت به تخم مرغ دارند ممنوعيت مصرف دارد و اما تجويز و تزريق آن در كودكان شش ماه تا چهار سال، زناني كه در طول فصل شيوع آنفلوآنزا باردار هستند، افراد بالاي ٥٠ سال، مبتلايان به اختلالات مزمن قلبي و ريوي، ساكنين آسايشگاه ها، پرسنل مراكز بهداشتي و مبتلايان به ديابت، اختلال كليوي كه در سال گذشته بستري شده اند، توصیه می شود.

پنی‌سیلین در چه زمانی باید تزریق شود؟ بیماری تا چه حد باید حاد باشد؟

غفوری یادآور شد: پني سيلين تنها در صورت فارنژيت استرپتوكوكي كه نوعي عفونت باكتريال ناحيه گلو است جهت پيشگيري از تب روماتيسمي تجويز مي شود. اين تصور كه هر گلو درد چركي و يا حاد بودن سرماخوردگي نياز به تزريق پني سيلين دارد، كاملا اشتباه است. و تزريق بدون مورد پني سيلين نه تنها كمكي به بهبود بيمار ندارد، که ممكن است موجب عوارض جدي در فرد شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمينه بی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..