تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین بازارهای کریسمس در اروپا (قسمت دوم) -آکا

آکاایران: مطالعه قسمت اول

مقاله‌های مرتبط: غذاها و شیرینی‌های سنتی کریسمس در گوشه و کنار دنیا ۱۰ پایتخت زیبای دنیا برای تعطیلات کریسمس ۲۰۱۶

برگزاری بازارهای کریسمس از آلمان شروع شده است اما امروزه در سایر شهرها و کشورهای اروپا و حتی قاره‌های دیگر هم برگزار می‌شود. این بازارهای زیبا و پرشور و هیجان، به بخشی از سنت‌های جشن کریسمس و یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرهای مختلف، تبدیل شده‌اند. در این بازارها انواع و اقسام صنایع دستی، کیک‌ها و شیرینی‌های محلی و هدایا و تزیینات کریسمس به فروش می‌رسند.

در قسمت قبلی مقاله با چند شهر اروپا که بهترین بازارهای کریسمس را دارند، آشنا شدیم. در ادامه با تعدادی بازار دیگر آشنا می‌شویم.

بولونیا تاریخ برگزاری: ۲۰ نوامبر تا ۶ ژانویه

بولونیا شهری در شمال ایتالیا است. در بازارهای کریسمس این شهر همه با جمله‌ی Buon Natale جشن کریسمس را به هم تبریک می‌گویند. در این شهر چند بازار کریسمس برپا می‌شود. بازار Fiera di Natale در کنار کلیسای جامع قرن دوازدهمی سن پیترو برپا می‌شود. بازار کوچک‌تر دیگری به نام Antica Fiera di Santa Lucia در نزدیکی کلیسای سانتا ماریا برگزار می‌شود.

برای ایتالیایی‌ها نام بولونیا با غذای خوب مترادف است. هر جای بولونیا که بروید، لذیذترین غذاها و شیرینی‌ها را پیدا می‌کنید؛ از مارزیپان میوه‌ای گرفته تا نوقای مخصوصی که با انواع آجیل و عسل درست می‌شود.

استکهلم استکهلم بهترین بازارهای کریسمس در اروپا

بهترین بازارهای کریسمس در اروپا (قسمت دوم) -آکابازار کریسمس,بهترین بازارهای کریسمس,بهترین بازارهای کریسمس اروپا,کریسمس,کریسمس در اروپا

آکاایران: بهترین بازارهای کریسمس در اروپا (قسمت دوم)

تاریخ برگزاری: ۲۳ نوامبر تا ۲۳ دسامبر

استکهلم پایتخت کشور سوئد و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. گرچه اولین بازار کریسمس سوئد در میدان Stortorget در شهر قدیم استکهلم، ۵۰۰ سال پیش برگزار شده است، بازارهای کریسمس امروزی در سوئد فقط یک قرن سابقه دارند. در مقابل موزه‌ی نوبل در نزدیکی کاخ پادشاهی، غرفه‌های رنگارنگ و زیبایی برپا می‌شوند که در آنها انواع صنایع دستی از جمله شیشه‌های دست‌ساز، سفال و زیورآلات به فروش می‌رسد. قیمت‌ها در این بازار بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند. بیسکوییت‌های زنجبیلی، برف‌های نشسته روی درختان و هر منظره‌ای که در این بازار می‌بینید، شبیه کارت‌پستال‌های کریسمس هستند.

تروندهایم (Trondheim) تاریخ برگزاری: ۹ تا ۱۸ دسامبر

تروندهایم یا تروندهیم سومین شهر بزرگ نروژ است. این شهر در گذشته اولین پایتخت نروژ بود که بعدها پایتخت به اسلو انتقال یافت. در میدان اصلی شهر کلبه‌های چوبی و چادرهای سنتی برپا می‌شود و بازار کریسمس شور و هیجان بیشتری به شهر می‌افزاید. اسب‌سواری و سورتمه‌سواری یکی دیگر از جذابیت‌های این بازار است. انواع غذاها و شیرینی‌های لذیذ را در این بازار پیدا می‌کنید؛ از گوشت گوزن خشک تا پنیرهای طعم‌دار. صنایع دستی مختلفی هم در غرفه‌های زیبای این بازار به فروش می‌رسند؛ شال‌های دستبافت، ظروف سرامیکی و...

بوداپست بوداپست بهترین بازارهای کریسمس در اروپا تاریخ برگزاری: ۱۳ نوامبر تا ۶ ژانویه

بوداپست پایتخت کشور مجارستان و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. گردشگران بوداپست در میدان سنت استفان، بیش از ۱۰۰ غرفه‌ی زیبای چوبی را خواهند دید. در کنار شیرینی‌های لذیذ مجارستانی، صنایع دستی مختلفی چون قلاب‌بافی، کلاه‌ها و دستکش‌های خز سنتی، زیورآلات و کیک‌های خانگی شکلاتی و عسلی در غرفه‌های مختلف به فروش می‌رسد. کیک‌های دارچینی محلی و نوعی پیتزای مجارستانی به نام toki pompos جذابیت این بازار را دوچندان می‌کنند.

سن گلان (St Gallen) تاریخ برگزاری: ۲۴ نوامبر تا ۲۴ دسامبر

شهر سن‌ گلان در کشور سوئیس قرار دارد. مناظر این شهر که فقط یک ساعت با زوریخ فاصله دارد، درست شبیه به تصاویر کتاب داستان‌ها است. یک کلیسا با معماری باروک، ساختمان‌های قرون وسطایی که به زیبایی تزیین شده‌اند و مناظر زیبایی از قله‌های برفی این شهر زیبا را تشکیل می‌دهند. آوازخوانی در کنار بلندترین درخت کریسمس سوئیس از جذابیت‌های این بازار است. چیزی که در این شهر حتما باید امتحان کنید، بیبرلی (biberli) است؛ ترکیبی لذیذ از نان زنجبیلی و مارزیپان که در طعم‌ها و شکل‌های مختلف تهیه می‌شود و تزیینات زیبایی دارد.

بروخه (Bruges) بروژ بهترین بازارهای کریسمس در اروپا تاریخ برگزاری: ۱۸ نوامبر تا اول ژانویه

بروخه یا بروژ یکی از شهرهای کشور بلژیک است. اصلی‌ترین غرفه‌های بازار کریسمس این شهر در میدانی برپا می‌شوند که یک برج ناقوس کلیسای متعلق به قرن سیزدهم، مشرف به آن قرار گرفته است. در این غرفه‌ها انواع زیورآلات دست‌ساز، اسباب‌بازی‌های چوبی، شال و کلا، محصولات چرمی و شکلات به فروش می‌رسد.

ویلنیوس (Vilnius) تاریخ برگزاری: ۲۶ نوامبر تا ۲۹ دسامبر

ویلنیوس، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور لیتوانی است. این شهر در طول تاریخ و در زبان‌های متفاوت با نام‌های مختلفی شناخته شده ‌است. ویلنیوس در سال ۲۰۰۹ به همراه لینتز پایتخت فرهنگی اروپا شد. نام این شهر از نام رودخانه ویلنیا گرفته شده است. روزهای نزدیک به جشن سال نو، ویلنیوس حال و هوای متفاوتی دارد. زیباترین جاذبه‌ی دیدنی این شهر در این ایام، برج تلویزیونی ویلنیوس است که به یک درخت کریسمس بزرگ تبدیل می‌شود. این درخت با هزاران لامپ رنگی روشن می‌شود.

یکی از کیک‌های محلی که باید آن را امتحان کنید، raguolis نام دارد. جشنواره‌ی خیریه‌ی بین‌المللی کریسمس هم در این شهر برگزار می‌شود که در آن سفارت‌های کشورهای خارجی از سراسر دنیا، هدایا و کیک‌های خانگی می‌فروشند.

پراگ پراگ بهترین بازارهای کریسمس در اروپا تاریخ برگزاری: ۲۶ نوامبر تا اول ژانویه

پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کشور جمهوری چک و همچنین چهاردهمین شهر بزرگ اتحادیه‌ی اروپا است. این شهر در شمال غربی کشور چک روی رودخانه‌ی ولتاوا بنا شده است. در میدان شهر قدیم پراگ، بازآفرینی صحنه‌ی ولادت حضرت عیسی (ع) برگزار می‌شود. این میدان یک درخت کریسمس بسیار بزرگ هم دارد. گروه‌های موسیقی محلی هر روز در این بازار به اجرای آثار خود می‌پردازند. در این بازارها هم مانند سایر بازارهای کریسمس، انواع شیرینی‌ها و غذاهای محلی، صنایع دستی، اسباب‌بازی‌های چوبی و تزیینات کریسمس به فروش می‌رسد.

انواع کالباس‌های محلی و نوعی شیرینی سنتی به نام trdelnik از خوردنی‌های لذیذی هستند که در این بازار حتما باید امتحان کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین بازارهای کریسمس در اروپا (قسمت دوم) -آکا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..