تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرز تهیه انار پلو مخصوص شب یلدا

طرز تهیه انار پلو مخصوص شب یلدا  

مراسم شب یلدا یکی از سنتی ترین و زیباترین دور همی های نیاکان ما ایرانیهاست . چه خوب است که در این شب شامی مخصوص شب یلدا تهیه کنید . طرز تهیه انار پلو مخصوص شب یلدا را در این مطلب از ایران ناز ببینید. با درست کردن این پلو مزه ای جدید و جالب از مخلوط انار، کشمش و پسته را مهمان سفره هایتان کنید.

 

انار پلو خوشمزه و جدید برای دوستداران انار می‌باشد، با درست کردن این پلو مزه ای جدید و جالب از مخلوط انار، کشمش و پسته را تجربه می‌کنید.هر خانواده ایرانى در هر جایى به سبک آداب و رسوم نیاکان خود براى یلدا شام تهیه مى‌کند.

 

غذای اصلی این شب، خورشت فسنجان است. اما در برخی استان‌ها غذاهای دیگری هم رایج است. در شمال ایران گیلانى‌ها یا سبزى پلو درست مى‌کنند یا ترشى تره و در کنار آن سرسفره غذا ماهى سفید و یا ماهى دودى مى‌گذارند.

 

اما در شیراز غذاى ویژه سفره یلدا هویج پلو است. شیرازى‌ها معمولاً براى شب یلدا سفره پهن مى‌کنند. کنار غذا انواع تنقلات مربوط به یلدا را بر سرسفره مى‌گذارند.

 

مواد لازم برای 4 نفر:

 طرز تهیه انار پلو مخصوص شب یلدا

برنج 2 پیمانه
انار دانه شده یک و نیم پیمانه
خلال پسته یک سوم پیمانه
گشنیز تازه خرد شده یک پیمانه
پودر تخم گشنیز یک قاشق مربا‌خوری
کشمش پلویی نصف پیمانه
زعفران به مقدار لازم

طرز تهیه انار پلو برای شب یلدا :

* برنج را با آب و نمک خیس کرده، سپس به روش معمول آبکش کنید.

* مابقی مواد لازم را با یکدیگر مخلوط کرده و هنگام دم کردن برنج، یک ردیف برنج ریخته، یک ردیف مخلوط انار و همینطور ادامه دهید تا آخر و نهایتا اجازه دهید برنج دم بکشد.

* هنگام کشیدن برنج مقداری کره و زعفران روی برنج داده و سپس در بشقاب یا دیس مورد نظر کشیده و سرو کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

 

زیباترین مدلهای تزیین انار شب یلدا

 

اس ام اس عاشقانه تبریک شب یلدا

 

آموزش تهیه ژله به شکل هندوانه قیفی برای یلدا

 

روش درست کردن شکلات هندوانه ای یلدا

 

آموزش دسر هندوانه دارچینی برای شب یلدا

 

شام یلدایی مسما انار و بادمجان

 

آموزش تهیه شیرینی هندوانه برای شب یلدا

 

روش تهیه ژله مجلسی انار و بستنی مناسب شب یلدا

 

متن های زیبای عاشقانه تبریک شب یلدا جدید




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرز تهیه انار پلو مخصوص شب یلدا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..