تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طرح ایجاد فن‌بازار کشورهای اسلامی از سوی ایران/ سرمایه‌های انسانی کشور ارزشمندتر از نفت و گاز است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: فن بازار یک درگاه تعامل و ارتباطات بین‌المللی محسوب می‌شود که نمود قدرت علمی و فناوری کشور است.

طرح ایجاد فن‌بازار کشورهای اسلامی از سوی ایران/ سرمایه‌های انسانی کشور ارزشمندتر از نفت و گاز استبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم هفدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن‌بازار در نمایشگاه بین‌المللی تهران با اشاره به اینکه یکی از مشخصه‌های دنیای مدرن امروز برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاور‌دها و توانمند‌ی‌های علمی و فناوری است، عنوان کرد: این نمایشگاه‌های تبدیل به یک عرصه قدرت نمایی و رقابت کشورها و حتی شرکت‌های عظیم چند ملیتی شده است.

وی ادامه داد: نمایشگاه‌های دستاو‌ردها و توانمندی‌های علمی و فناوری مظهر توانمندی و قدرت فکری کشورها و شرکت‌هایی است که از مرحله تفکر، آموزش، پژوهش، مهارت،‌ ایده تبدیل مغزافزار به سخت افزار یا همان تولید محصول مبتنی بر قدرت دانشی، ایجاد مالکیت فکری و تجاری‌سازی، عبور کرده و در مسیر کسب بازارهای منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی قرار گرفته که با عنوان فن بازار شناخته می‌شود.

احمدی با بیان اینکه فن بازارها پدیده‌های مهم دنیای مدرن محسوب شده که مظهر پیشرفتگی‌های عرصه علم و فناوری کشورها شرکتها مراکز علم و فناوری و مراکز اقتصادی و تجاری و دنیای فناوری اطلاعات است.

وی افزود: لازم به ذکر است نقش مهم علوم انسانی در فن بازارها از مرحله خلق ایده،‌ تولید محصول تا مرحله بازاریابی اشاره شود که با بازیگری در فرهنگ سازی علم و فناوری ترویج علم مدیریت، فناوری،‌حقوق و مالکیت فکری علم و فناوری، همگر‌ایی صاحب نظران در قالب تشکیل شرکتهای فناوری بازاریابی و حمایت از حقوق فناورا‌ن و تولید کنند‌گان نقش مهم حیاتی خود را در ایجاد پدیده فن بازار نشان می‌دهد.

معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه فن بازارها در عرضه بین‌المللی موجب افزایش‌تعاملات می‌َشود، افزود: فن بازار یک درگاه تعامل و ارتباط بین‌المللی است که نمود قدرت علمی و فناوری یک کشور در عرصه جهانی است.

احمدی با اشاره به فن بازار کشورهای اسلامی گفت: در اجلاس کا‌مستک طرح ایجاد فن بازار کشورهای اسلامی به عنوان یک دیپلماسی فعال فناوری از سوی ایران مطرح شد که با استقبال این کشورها قرار گرفت.

وی عنوان کرد: برای حضور قدرتمندانه در فن بازارهای بین‌المللی باید فن بازار ملی را تقویت کرده و سطح استاندارهای محصولات خود را بالا ببریم علاوه بر آن لازم است برند‌های ملی ایجاد کرده و آنها را تقویت کنیم. تبلیغ درست بر روی این برندها انجام شده و آنها را به یک برند بین‌المللی تبدیل کنیم. برای ارتقا فن بازار ملی ضرورت دارد دیپلماسی فناوری را توسعه داده و جایگاه حقوق مالکیت فکری را ارتقا دهیم.

احمدی ادامه داد: باید کیفیت محصولات فناورانه افزایش یافته و از فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی حداکثر بهره‌برداری را به عمل آورده . و کمپانی‌های عظیم تجارت فناوری ایجاد نماییم.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به نقش دولت به عنوان نهاد سیاست گذار و ناظر در پدیده نوظهور فن بازار گفت: توسعه کمی و کیفی فن بازارها به میزان هزینه کرد در فناوری دارد هرچه سهم هزینه کرد از تولید ناخالص ملی بیشتر باشد کمیت و کیفیت آن افزایش می‌یابد.

وی افزود: یک مدیریت و نظارت مناسب میزان سهم فناوری به ویژه فن بازار را در میزان تولید ناخالص ملی افزایش داده و در تنظیم این سهم دو طرفه نقش دولت و برنامه‌ریزان اقتصادی و قانون گذاری نقش بسیار کلیدی است. دولت در هدایت سرمایه‌گذاری‌های بخش غیر دولتی به فن بازارها و حوزه فناوری و تقویت اکوسیستم آنها دارای مسئولیت مهمی است.

احمدی با اشاره به سرمایه‌های عظیم فکری و ایده‌های دانشی ایرانیان که می‌تواند تحولی عظیم در اقتصاد و رفاه اجتماعی ایجاد کند افزود: همه اینها دارایی‌هایی هستند که می‌توانند با مقاوم سازی اقتصاد ،‌اقتصاد مقاومتی را محقق نمایند. نباید اجازه دهیم این سرمایه‌ها بلا استفاده ماند و هر روز شاهد مهاجرت بیشتر آنها باشیم.

وی عنوان کرد: سرمایه‌های انسانی و دانشی ارزش بیشتری از سرمایه‌های طبیعی همچون نفت و گاز داشته و نیروهای فکری هستند که قادرند ارزش افزوده سرمایه‌های طبیعی را دهها تا صدها برابر نمایند. اگر از این سرمایه‌ها استفاده نشود این سرمایه رایگان فروشی شده و مهاجرت می‌کند.

معاون پژوهشی وزارت علوم با اشاره به عدم ورود حوزه سرمایه گذاری به حوزه فناوری گفت: سنتی بودن نظام‌های مالی و سرمایه‌ةای اقتصادی و کمبود اعتبارات پژوهش و فناوری از چالش‌های این حوزه به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: بخش غیر دولتی نیز برای تقویت فناوری مسئولیت‌ةایی همچون شبکه سازی آن و ایجاد شبکه بین فنا‌وران و فعالان اقتصادی حوزه‌های فناوری حضور نیرو‌های فعال بخش خصوصی در حوزه صنعت و فناوری، حضور در عرصه‌های بین‌المللی،‌ سرمایه‌گذاریهای خطر پذیر بخش خصوصی و فراگیری روشهای نوین تجارت فناوری یاد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طرح ایجاد فن‌بازار کشورهای اسلامی از سوی ایران/ سرمایه‌های انسانی کشور ارزشمندتر از نفت و گاز است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..