تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما -

آکاایران: پیتر اوتول، یکی از برجسته ترین بازیگران سینماست. با نقش آفرینی هنرمندانه ی این بازیگر ایرلندی "لارنس عربستان" به شهرت جهانی رسید. آکا ایران: پیتر اوتول، یکی از برجسته ترین بازیگران سینماست. با نقش آفرینی هنرمندانه ی این بازیگر ایرلندی "لارنس عربستان" به شهرت جهانی رسید. ,بازیگران هالیوود،پیتر اوتول،سینمای جهان,[categoriy] سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما

سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما - بازیگران هالیوود،پیتر اوتول،سینمای جهان

آکاایران: سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما



پیتر اوتول، مانند بسیاری از هنرپیشگان توانای سینما، بازی را روی صحنه تئاتر شروع کرد. او که در سال ۱۹۳۲ در ایرلند متولد شده بود، از ۱۷ سالگی به گروه بازیگران آماتور پیوست و در دهها نمایش نقش ایفا کرد. ,بازیگران هالیوود،پیتر اوتول،سینمای جهان,[categoriy] سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما

به گزارش آکاایران: در سال ۱۹۶۲ دیوید لین، سینماگر نامی انگلیسی، که برای ایفای نقش دشوار لارنس، دیپلمات ماجراجوی انگلیسی، به دنبال چهره ای تازه می گشت، از پیتر اوتول دعوت به عمل آورد.

پیتر اوتول با ایفای این اولین نقش سینمایی خود، به شهرت فراوان رسید و در ردیف بهترین بازیگران سینما قرار گرفت.

موفقیت فیلم پرشکوه "لارنس عربستان" با چشم اندازهای بی انتها و زیبای صحرایی، تا حد زیادی مدیون نقش آفرینی ماهرانه ی پیتر اوتول بود.

,بازیگران هالیوود،پیتر اوتول،سینمای جهان,[categoriy] سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما  

او با بیان نیرومند، حرکات ظریف بدن و تأثرات دقیق و گویای صورت، در سراسر فیلم حضور دارد و به سیر روایت فیلم ارزشی مضاعف افزوده است. از آن زمان شخصیت لارنس در تمام کتاب های پژوهشی و تاریخی با سیمای پیتر اوتول ثبت شده است.

پیتر اوتول پس از آن، در کنار بازیگری در تئاتر و همچنین تلویزیون، در دهها فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

 
,بازیگران هالیوود،پیتر اوتول،سینمای جهان,[categoriy] سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما
 

امروز با مرگ او می توان گفت که سینما از تمام توانایی و ظرفیت بالای پیتر این هنرمند بهره برداری نکرد. او به ویژه در تجسم بخشیدن به شخصیت های تاریخی واقعی مهارتی انکارناپذیر داشت.


نقش های به یادماندنی
پیتر اوتول در فیلم "بکت" محصول ۱۹۶۴ به کارگردانی پیتر گلنویل در کنار ریچارد برتن، در فیلم "چگونه یک میلیارد دلار بدزدیم"، محصول ۱۹۶۶ به کارگردانی ویلیام وایلر، در کنار اودری هپبورن، در فیلم "شیر در زمستان" محصول ۱۹۶۸ به کارگردانی آنتونی هاروی، در کنار کاترین هپبورن، ایفای نقش کرده است.

,بازیگران هالیوود،پیتر اوتول،سینمای جهان,[categoriy] سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما

در فیلم سینمایی "مردی از لامانچا" محصول ۱۹۷۲ به کارگردانی آرتور هیلر که برداشتی موزیکال از رمان معروف "دون کیشوت" است، پیتر اوتول هم نقش سروانتس، نویسنده ی نامی اسپانیا را ایفا کرده است و هم نقش دون کیشوت، قهرمان پرآوازه ی رمان او را.
پیتر اوتول در نقش های کوتاه بسیاری ظاهر شده و به آن نقش ها برجستگی خاصی داده است، یکی از این نقش های به یادماندنی را در فیلم "آخرین امپراتور" به کارگردانی برناردو برتولوچی، سینماگر ایتالیایی، ارائه داد. ,بازیگران هالیوود،پیتر اوتول،سینمای جهان,[categoriy] سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما

پیتر اوتول ۸ بار برای دریافت جایزه اسکار نامزد شد و سرانجام در سال ۲۰۰۳ به پاس کارنامه هنری خود جایزه را دریافت کرد.

پیتر اوتول در ژوئیه  سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که به دلیل ناتوانی و بیماری دیگر نقشی ایفا نخواهد کرد.

پیتر اوتول در زمان مرگ ۸۱ سال داشت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالروز درگذشت پیتر اوتول، لارنس سینما -»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..